
Με ταχύτατους ρυθμούς η Γουιάνα αναδεικνύεται σε σημαντικό παίκτη της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου. Η χώρα της Λατινικής Αμερικής αυξάνει σταδιακά την παραγωγική και εξαγωγική της ικανότητα και εξελίσσεται σε έναν από τους βασικούς μοχλούς αύξησης της παγκόσμιας προσφοράς πετρελαίου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, που επικαλείται ανακοίνωση του Υπουργείου Ενέργειας της χώρας, η Γουιάνα προέβη στην εξαγωγή 225 φορτίων πετρελαίου στη διάρκεια του 2024. Πλέον καθίσταται ο πέμπτος μεγαλύτερος εξαγωγέας αργού στη Λατινική Αμερική μετά τη Βραζιλία, το Μεξικό, τη Βενεζουέλα και την Κολομβία.
Ειδικότερα, βάσει στοιχείων της LSEG, οι εξαγωγές αργού της Γουιάνας ανήλθαν στα 582.000 βαρέλια ημερησίως το 2024, καταγράφοντας εκρηκτική ετήσια άνοδο κατά 54%. Σημειώνεται ότι το 2023 η χώρα εξήγαγε 136 φορτία πετρελαίου, με μέσο όρο 377.000 βαρέλια ημερησίως.
Η κατακόρυφη άνοδος των εξαγωγών του περασμένου έτους αντανακλά την αύξηση της ζήτησης των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων, στην προσπάθεια των τελευταίων να αντικαταστήσουν ορισμένα από τα φορτία των χωρών της Μέσης Ανατολής.
Τέλος, η κυβέρνηση της Γουιάνας επικεντρώνεται στην περαιτέρω ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής το 2025, όπως δήλωσε ο Υπουργός Ενέργειας της χώρας Vickram Bharrat. Με την άφιξη της τέταρτης πλωτής μονάδας παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO) να αναμένεται τους επόμενους μήνες, η Γουιάνα θα προσθέσει 250.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως στην παραγωγική της ικανότητα, ενώ δύο ακόμα FPSOs αναμένεται να ενσωματωθούν τα επόμενα δύο χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Οι εντεινόμενες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, την απώλεια της βιοποικιλότητας, τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας και τις κοινωνικές ανισότητες, έχουν καταστήσει το αίτημα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ