
Εν μέσω αύξησης της ναυτιλιακής κίνησης στον λιμένα της Σιγκαπούρης, τον μεγαλύτερο κόμβο ανεφοδιασμού των πλοίων, οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων ανήλθαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα το περασμένο έτος.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Ναυτιλιακής και Λιμενικής Αρχής της Σιγκαπούρης (MPA), οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων στη διάρκεια του 2024 ανήλθαν στους 54,92 εκατ. τόνους, σημειώνοντας νέο ρεκόρ.
Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει τον αντίκτυπο της αναδιάταξης των routes, λόγω των γεωπολιτικών εντάσεων στη Μέση Ανατολή, που ανάγκασαν τις ναυτιλιακές εταιρείες να εκτρέψουν την πορεία των πλοίων τους γύρω από την Αφρική. Κατά συνέπεια, αυξήθηκε σημαντικά η κατανάλωση των πλοίων, συμπαρασύροντας τη ζήτηση για ναυτιλιακά καύσιμα. Παράλληλα, παράγοντα ανόδου των συνολικών πωλήσεων αποτέλεσε η αύξηση της ζήτησης εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων, στο πλαίσιο της προσπάθειας των πλοιοκτητών να περιορίσουν τις εκπομπές των πλοίων τους.
Ειδικότερα, σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις καυσίμων υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στους 20,15 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 21%. Η άνοδος των πωλήσεων του συγκεκριμένου τύπου καυσίμου, καθώς και η πτώση των πωλήσεων καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο κατά 4% (29,58 εκατ. τόνοι πωλήθηκαν), αντανακλά την αύξηση του στόλου των πλοίων εξοπλισμένων με scrubbers.
Παράλληλα, οι πωλήσεις εναλλακτικών καυσίμων στον λιμένα της Σιγκαπούρης διπλασιάστηκαν το 2024 σε σχέση με το 2023, καθώς διαμορφώθηκαν στους 1,34 εκατ. τόνους. Τέλος, οι πωλήσεις βιοκαυσίμων ανήλθαν στους 880.000 τόνους, αυξημένες κατά περίπου 69% σε ετήσια βάση, ενώ οι πωλήσεις LNG για λόγους ανεφοδιασμού αυξήθηκαν κατακόρυφα και άγγιξαν τους 460.000 τόνους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ