Η υιοθέτηση της τεχνολογίας Norsepower Rotor Sails συνεχίζει να αποτελεί μια αποδεδειγμένα αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Σε αυτό το πλαίσιο, η Norsepower ανακοίνωσε πρόσφατα την ανάπτυξη δύο νέων πλοίων γενικού φορτίου, σε συνεργασία με τη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Berge Rederi και τη Marine Design and Consulting AS (MDC), εξοπλισμένων με αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία.
Τα νέα πλοία, μήκους 130 μ., έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα και να ελαχιστοποιούν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θέτοντας νέα πρότυπα στη βιωσιμότητα και στην τεχνολογία. Κεντρικό στοιχείο αυτών των πλοίων είναι τα Norsepower Rotor Sails, δύο σταθερά πτερύγια διαστάσεων 24 μ. ύψους και 4 μ. πλάτους. Η τεχνολογία αυτή αξιοποιεί την αιολική ενέργεια, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως αυτές της Βόρειας Θάλασσας. Ταυτόχρονα, η ανθεκτική κατασκευή αυτών των πτερυγίων εγγυάται αξιοπιστία και ανθεκτικότητα μακροχρόνιας χρήσης.
Πέρα από τα Rotor Sails, τα πλοία θα διαθέτουν υβριδικά συστήματα πρόωσης, που περιλαμβάνουν μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας και γεννήτριες άξονα. Αυτά τα συστήματα θα επιτρέπουν την υβριδική-ηλεκτρική λειτουργία, μειώνοντας την εξάρτηση από συμβατικά καύσιμα, ειδικά κατά τη μετακίνηση σε μικρές αποστάσεις. Ο συνδυασμός της αιολικής ενέργειας και της υβριδικής πρόωσης δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο και αποδοτικό ενεργειακό σύστημα, που προσφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά και επιχειρησιακά οφέλη.
Η κατασκευή τους ανατέθηκε στην Jiangsu SOHO Marine Heavy Industry Co. Ltd., ενώ εξειδικευμένες ομάδες υλοποίησαν εκτεταμένες υδροδυναμικές και δομικές μελέτες για να διασφαλίσουν τη μέγιστη απόδοση και τη λειτουργική αξιοπιστία. Τα δύο πλοία αναμένεται να καθελκυστούν έως το τέλος του 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναντίρρητα, η εκλογή Τραμπ δημιουργεί ερωτηματικά για το «τι μέλλει γενέσθαι» αναφορικά με τις διμερείς σχέσεις ΗΠΑ – Κίνας. Οι συνεχείς δηλώσεις του νέου…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου bulk carrier γνωστοποίησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η TMS με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, πρόκειται για το «M/V…
Aύξηση παρουσίασαν οι τουριστικές εισπράξεις κατά 4,9% στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου καθώς η τουριστική κίνηση στο διάστημα αυτό αυξήθηκε κατά 9,7%. Σύμφωνα με…
Ο λιμένας της Νέας Ορλεάνης ανακοίνωσε πρόσφατα ότι εξασφάλισε $1 εκατ. από την Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (Environmental Protection Agency ‒ EPA)…
Δίχως αμφισβήτηση, το «στέμμα» της ναυπηγικής βιομηχανίας ανήκει πλέον στην Κίνα, η οποία εξασφαλίζει τις περισσότερες παραγγελίες για νέα πλοία, αλλά παραδίδει και περισσότερα…
Αισιόδοξες διαφαίνονται οι εκτιμήσεις για τη ζήτηση πετρελαϊκών παραγώγων το 2025, καθώς η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 0,88 εκατ. βαρέλια ημερησίως σε ετήσια…
Το τοπίο της μεταφοράς ορισμένων φορτίων με containers αλλάζει το 2025, καθώς νέοι κανονισμοί τίθενται σε ισχύ. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει το World Shipping…
Τις εκτιμήσεις της για την πορεία της εγχώριας παραγωγής χαλκού της Χιλής δημοσίευσε πρόσφατα η Chilean Copper Commission (Cochilco), η κρατική επιτροπή της χώρας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ