
Η υιοθέτηση της τεχνολογίας Norsepower Rotor Sails συνεχίζει να αποτελεί μια αποδεδειγμένα αποτελεσματική λύση για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Σε αυτό το πλαίσιο, η Norsepower ανακοίνωσε πρόσφατα την ανάπτυξη δύο νέων πλοίων γενικού φορτίου, σε συνεργασία με τη νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Berge Rederi και τη Marine Design and Consulting AS (MDC), εξοπλισμένων με αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία.
Τα νέα πλοία, μήκους 130 μ., έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα και να ελαχιστοποιούν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, θέτοντας νέα πρότυπα στη βιωσιμότητα και στην τεχνολογία. Κεντρικό στοιχείο αυτών των πλοίων είναι τα Norsepower Rotor Sails, δύο σταθερά πτερύγια διαστάσεων 24 μ. ύψους και 4 μ. πλάτους. Η τεχνολογία αυτή αξιοποιεί την αιολική ενέργεια, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματική σε ακραίες καιρικές συνθήκες, όπως αυτές της Βόρειας Θάλασσας. Ταυτόχρονα, η ανθεκτική κατασκευή αυτών των πτερυγίων εγγυάται αξιοπιστία και ανθεκτικότητα μακροχρόνιας χρήσης.
Πέρα από τα Rotor Sails, τα πλοία θα διαθέτουν υβριδικά συστήματα πρόωσης, που περιλαμβάνουν μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας και γεννήτριες άξονα. Αυτά τα συστήματα θα επιτρέπουν την υβριδική-ηλεκτρική λειτουργία, μειώνοντας την εξάρτηση από συμβατικά καύσιμα, ειδικά κατά τη μετακίνηση σε μικρές αποστάσεις. Ο συνδυασμός της αιολικής ενέργειας και της υβριδικής πρόωσης δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο και αποδοτικό ενεργειακό σύστημα, που προσφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά και επιχειρησιακά οφέλη.
Η κατασκευή τους ανατέθηκε στην Jiangsu SOHO Marine Heavy Industry Co. Ltd., ενώ εξειδικευμένες ομάδες υλοποίησαν εκτεταμένες υδροδυναμικές και δομικές μελέτες για να διασφαλίσουν τη μέγιστη απόδοση και τη λειτουργική αξιοπιστία. Τα δύο πλοία αναμένεται να καθελκυστούν έως το τέλος του 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ