
Η μετάβαση στην εποχή του μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος γίνεται πιο προσιτή χάρη σε ένα σημαντικό ορόσημο για τη ναυτιλία, το «Clipper Eris». Το εν λόγω πλοίο της Solvang ASA είναι το πρώτο στον κόσμο που εξοπλίζεται με πλήρους κλίμακας τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα εν πλω (Onboard Carbon Capture & Storage ‒ OCCS). Η καινοτόμος αυτή προσέγγιση υπόσχεται να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 70%.
Η τεχνολογία OCCS αποτελείται από ένα σύστημα καθαρισμού καυσαερίων, το οποίο δεσμεύει διοξείδιο του άνθρακα (CO₂) από τα καυσαέρια του πλοίου. Το CO₂, αφού φιλτραριστεί, αποθηκεύεται σε ειδικές δεξαμενές στο κατάστρωμα του πλοίου. Από εκεί, μπορεί είτε να απορριφθεί σε εγκεκριμένους χώρους αποθήκευσης είτε να ανακυκλωθεί για βιομηχανική χρήση στη στεριά. Αυτή η προσέγγιση προσφέρει έναν άμεσο τρόπο μείωσης των εκπομπών, χωρίς την ανάγκη αντικατάστασης των υπαρχόντων πλοίων ή κινητήρων.
Η Wärtsilä και η MAN Energy Solutions, σε συνεργασία με το ερευνητικό ινστιτούτο SINTEF, παρείχαν την τεχνογνωσία και την τεχνολογία που απαιτούνται για την ανάπτυξη του συστήματος OCCS. Η Solvang ASA, από την πλευρά της, εξασφάλισε την επιτυχή εφαρμογή του έργου, επενδύοντας στην προσαρμογή του «Clipper Eris» και στη διασφάλιση ότι το πλοίο πληροί τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Το «Clipper Eris» πρόσφατα αναβαθμίστηκε πλήρως σε ξηρά δεξαμενή στη Σιγκαπούρη, όπου εγκαταστάθηκε το σύστημα OCCS. Το πλοίο παρουσιάστηκε επίσημα στις 16 Ιανουαρίου στο ναυπηγείο Seatrium Admiralty Yard. Η Solvang ASA έχει ήδη επτά νέα πλοία υπό κατασκευή, τα οποία έχουν σχεδιαστεί ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να εξοπλιστούν με την τεχνολογία OCCS, διευρύνοντας τις προοπτικές εφαρμογής της στον παγκόσμιο στόλο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ