
Η πρόσφατη αποδυνάμωση της αγοράς των δεξαμενόπλοιων έχει οδηγήσει σε εκ νέου στροφή των tankers μεγαλύτερου μεγέθους στη μεταφορά πετρελαϊκών παραγώγων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Braemar, αρκετά Suezmax δεξαμενόπλοια επικεντρώνονται στη μεταφορά ντίζελ από τη Μέση Ανατολή στην Ευρώπη.
Την περασμένη εβδομάδα (έως και τις 10 Ιανουαρίου), τουλάχιστον πέντε πλοία συμμετείχαν στη μεταφορά παραγώγων πετρελαίου από την Ινδία και τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη. Μάλιστα, τα περισσότερα αναγκάστηκαν να προβούν αρχικά σε καθαρισμό των δεξαμενών τους προκειμένου να απομακρυνθούν τα υπολείμματα αργού πετρελαίου.
Η τάση αυτή, όπως υπογραμμίζει η Braemar, οφείλεται στην ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των clean tankers στα τέλη του 2024 και στην πτώση των ναύλων των crude tankers την ίδια περίοδο.
Παράλληλα, δεν πρόκειται για την πρώτη φορά που καταγράφεται στροφή των tankers μεγαλύτερου μεγέθους στην clean αγορά. Το δ΄ τρίμηνο του 2024, 12 διαφορετικά VLCCs και 35 διαφορετικά Suezmaxes γύρισαν «πλάτη» στο αργό πετρέλαιο και μετέφεραν παράγωγά του.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ