
Οριακά μειωμένος ήταν ο αριθμός των ληστρικών επιθέσεων εναντίον πλοίων το 2024 συγκριτικά με το 2023.
Συγκεκριμένα σημειώθηκαν 116 τέτοια περιστατικά πέρυσι έναντι 120 το 2023 και 115 το 2022. Αναλυτικότερα, δράστες επιβιβάστηκαν σε 94 πλοία, επιχειρήθηκαν 13 επιθέσεις και τρία πλοία δέχτηκαν πυρά, σύμφωνα με δεδομένα του ICC International Maritime Bureau (IMB).
Ενώ ο αριθμός των περιστατικών που αναφέρθηκαν το 2024 παραμένει παρόμοιος με εκείνα που αναφέρθηκαν το 2023 και το 2022, το IMB κρούει τον κώδωνα για την προώθηση της ναυτικής ασφάλειας, δεδομένης της αύξησης του αριθμού των ομηριών ή των απαγωγών των πληρωμάτων ‒ 126 ομηρίες το 2024 σε σύγκριση με 73 το 2023 και 41 το 2022. Την ίδια ώρα, δώδεκα ναυτικοί απήχθησαν, σε σύγκριση με δεκατέσσερα το 2023 και δύο το 2022. Επιπλέον δώδεκα ναυτικοί δέχτηκαν απειλές και ένας τραυματίστηκε το 2024.
Η καταγεγραμμένη χρήση όπλων συνεχίζει επίσης να αυξάνεται. Το 2024 αναφέρθηκαν όπλα σε 26 περιστατικά σε σύγκριση με 15 το 2023. Μαχαίρια αναφέρθηκαν σε 39 περιστατικά το 2024 σε σύγκριση με 42 περιστατικά το 2023.
Η δραστηριότητα παραμένει σχετικά χαμηλότερη στον Κόλπο της Γουινέας, με 18 περιστατικά να καταγράφονται το 2024 έναντι 22 το 2023, 19 το 2022, 35 το 2021 και 81 το 2020. Ωστόσο, τα πληρώματα εξακολουθούν να διατρέχουν κίνδυνο, καθώς στην περιοχή κατεγράφησαν και τα 12 περιστατικά απαγωγής πληρωμάτων. Πέραν αυτού, το 23% του συνολικού αριθμού των πληρωμάτων που έπεσαν θύματα ομηρίας το 2024 οφείλεται σε περιστατικά στον Κόλπο της Γουινέας.
Στην Ανατολική Αφρική, αναφέρθηκαν τουλάχιστον οκτώ περιστατικά. Το IMB ενθαρρύνει την επαγρύπνηση και την τήρηση των συστάσεων βέλτιστων πρακτικών για την αποφυγή πειρατικών και ληστρικών επιθέσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ