
Είναι «αδύνατο» οι χώρες μέλη του ΝΑΤΟ να προστατεύσουν από μια ενδεχόμενη δολιοφθορά όλες τις ευαίσθητες υποθαλάσσιες υποδομές, καλώδια και αγωγούς, δεδομένου του εύρους του δικτύου, δήλωσε σήμερα αξιωματούχος της Ατλαντικής Συμμαχίας ειδικός σε αυτά τα θέματα.
«Δεν μπορείτε να τοποθετείται ένα πλοίο σε κάθε ναυτικό μίλι αγωγού ή καλωδίου. Είναι αδύνατη η αποστολή αυτή», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Νιλς Μάρκουσεν, πλοίαρχος του πολεμικού ναυτικού της Δανίας, ο οποίος διευθύνει στο ΝΑΤΟ το Ναυτικό Κέντρο για την ασφάλεια των κρίσιμης σημασίας υποθαλάσσιων υποδομών.
«Υπάρχουν σχεδόν 50.000 μεγάλα πλοία στον κόσμο που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ζημιά στις υποδομές ρίχνοντας την άγκυρα», πρόσθεσε.
Το θέμα της ασφάλειας στα σύνορα της Ρωσίας, κυρίως στη Βαλτική Θάλασσα, ανησυχεί τους συμμάχους του ΝΑΤΟ ιδιαίτερα μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022.
Αρκετά υποθαλάσσια καλώδια τηλεπικοινωνιών και μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος υπέστησαν ζημιές τους τελευταίους μήνες στη Βαλτική Θάλασσα. Ευρωπαίοι ηγέτες και ειδικοί υποψιάζονται ενέργειες «υβριδικού πολέμου» που οργανώθηκαν από τη Ρωσία.
Την Τρίτη, οι ηγέτες των χωρών του ΝΑΤΟ που βρέχονται από αυτόν τον μεγάλο θαλάσσιο χώρο, ο οποίος παρουσιάζεται ως μια από τις βασικές περιοχές για τη Συμμαχία, συνεδρίασαν στη Φινλανδία για να συζητήσουν τρόπους για την αύξηση της ασφάλειας εκεί.
Το ΝΑΤΟ αποφάσισε να αναπτύξει πλοία, αεροπλάνα και μη επανδρωμένα αεροσκάφη αντιδρώντας στις δολιοφθορές αυτές για τις οποίες θεωρείται ύποπτη η Μόσχα. Μια επιχείρηση προβλέπεται για αόριστο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με τη Συμμαχία.
Ένας μικρός στόλος μη επανδρωμένων αεροσκαφών επιφανείας του πολεμικού ναυτικού θα αναπτυχθεί «προκειμένου να βελτιωθεί η επιτήρηση και η αποτροπή», δήλωσε ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Μαρκ Ρούτε.
Για τον Νιλς Μάρκουσεν, εάν αυτή η αποστολή επιτήρησης στη Βαλτική δεν καταστήσει δυνατό να εξαλειφθεί κάθε κίνδυνος ατυχήματος, θα «φέρει πολύ περισσότερη προσοχή, επιτήρηση και θα δώσει μια καλύτερη ιδέα για το ποιος επιχειρεί εκεί και για ποιο σκοπό». «Αυτό θα λειτουργήσει αποτρεπτικά» συνέχισε ο Δανός αξιωματικός.
Στις 25 Δεκεμβρίου, το καλώδιο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας που συνδέει τη Φινλανδία με την Εσθονία, και άλλα τέσσερα καλώδια τηλεπικοινωνιών υπέστησαν ζημιές, λίγες εβδομάδες μετά τις παρόμοιες ζημιές σε δύο καλώδια τηλεπικοινωνιών στα σουηδικά χωρικά ύδατα.
Το Eagle S, πετρελαιοφόρο με σημαία των Νήσων Κουκ, το οποίο φέρεται να ανήκει στον ρωσικό «σκιώδη στόλο», είναι ύποπτο για τη «δολιοφθορά» σε αυτά τα καλώδια από τη φινλανδική αστυνομία, η οποία έκανε επιδρομή στο πλοίο και στη συνέχεια το κατέλαβε για τις ανάγκες της έρευνας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ