Κατακόρυφη άνοδο σημειώνουν οι ναύλοι των tankers τις τελευταίες ημέρες, καθώς το νέο πακέτο αμερικανικών κυρώσεων κατά της Ρωσίας έχει επηρεάσει δραστικά τη διαθέσιμη χωρητικότητα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα αναφέρει το Reuters, μετά τις νέες κυρώσεις των ΗΠΑ σε βάρος ρωσικών εταιρειών πετρελαίου και ρωσικών tankers, τα κινεζικά και ινδικά διυλιστήρια αναζητούν πλέον εναλλακτικά φορτία αργού. Σημειώνεται ότι μέχρι πρότινος αρκετά από τα πλοία στα οποία είχαν επιβληθεί δυτικές κυρώσεις και συμμετείχαν στον «σκιώδη στόλο» δραστηριοποιούνταν στη μεταφορά ρωσικού και ιρανικού πετρελαίου στην Ινδία και στην Κίνα, οι οποίες με τη σειρά τους απολάμβαναν χαμηλότερες τιμές.
Σύμφωνα με το Reuters, οι ναύλοι των supertankers κατέγραψαν εκρηκτική άνοδο, καθώς οι traders έσπευσαν να ναυλώσουν πλοία με προορισμό τις Κίνα και Ινδία, μετά την επιβολή των νέων κυρώσεων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των VLCCs στο route Μέση Ανατολή-Κίνα αυξήθηκαν από την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου κατά 39%, στα $37.800, σημειώνοντας τα υψηλότερα επίπεδα από τον Οκτώβριο του 2024.
Παράλληλα, σημαντική άνοδο καταγράφουν και οι ναύλοι των Aframaxes που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο με προορισμό την Κίνα, καθώς οι πλοιοκτήτες απαίτησαν τεράστια premiums, λόγω του περιορισμένου τονάζ στο συγκεκριμένο route. Επιπλέον, καθώς οι traders αναζητούν εναλλακτικές, το κόστος για τη μεταφορά πετρελαίου από τις ΗΠΑ στην Κίνα εκτοξεύτηκε στα $6,82 εκατ. ανά ταξίδι, σημειώνοντας άνοδο κατά $360.000 σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Σε κάθε περίπτωση, αναλυτές της αγοράς εκτιμούν ότι η διαθέσιμη χωρητικότητα είναι πιθανό να περιοριστεί περαιτέρω, καθώς οι traders αναζητούν tankers που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις για τη μεταφορά ρωσικού ή ιρακινού αργού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το μπαράζ παραγγελιών των προηγούμενων ετών συνεχίζει να μετουσιώνεται σε παραδόσεις πλοίων δίχως σταματημό και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα…
Η ισχυρή σύνδεση των ονομάτων των πλοίων της TOWT με την Ελλάδα έχει καταστεί ήδη εμφανής με την παράδοση των «Anemos» και «Artemis». Η…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα πλοίου γιόρτασε πρόσφατα η QatarEnergy. Βάσει σχετικής ανακοίνωσης της Mitsui O.S.K. Lines (MOL) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Τετάρτη…
Σε τροχιά ενεργειακής μετάβασης βρίσκεται η Γηραιά Ήπειρος, καθώς οι ΑΠΕ κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι του άνθρακα στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Επιμένουσα απειλή για την ασφάλεια των πληρωμάτων και του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί ο «σκιώδης» στόλος δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με όσα υπογράμμισε πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας…
Επένδυση ύψους 295,5 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη ολοκληρωμένης γραμμής παραγωγής βωξίτη, αλουμίνας και γαλλίου ανακοίνωσε σήμερα η METLEN Energy & Metals. Σήμερα ελήφθη…
Εν μέσω ραγδαίων μεταβολών στο κανονιστικό πλαίσιο, πληθώρας τεχνικών προκλήσεων και αλλεπάλληλων τεχνολογικών εξελίξεων, η ανταλλαγή γνώσεων, πληροφοριών και εμπειριών ανάμεσα στα στελέχη των…
Αύξηση 3,4% σημείωσε ο τζίρος στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας, με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων και για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ