
Επιμένουσα απειλή για την ασφάλεια των πληρωμάτων και του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί ο «σκιώδης» στόλος δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με όσα υπογράμμισε πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez, σε συνέντευξη Τύπου.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι τουλάχιστον 65 δεξαμενόπλοια αγκυροβόλησαν αυτή την εβδομάδα σε πολλές τοποθεσίες, μεταξύ άλλων στις ακτές της Κίνας και της Ρωσίας, από τότε που οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν το μεγαλύτερο πακέτο κυρώσεων, στις 10 Ιανουαρίου.
«Ο κίνδυνος αυξάνεται σε σχέση με τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο και την ασφάλεια των ναυτικών, καθώς ο σκιώδης στόλος ενισχύεται», δήλωσε ο Arsenio Dominguez. «Το βλέπουμε από διάφορα ατυχήματα και γεγονότα που έχουν λάβει χώρα». Τους τελευταίους μήνες έχουν σημειωθεί πολλά περιστατικά με συγκρούσεις και βλάβες πλοίων του «σκιώδους» στόλου.
Ο κ. Dominguez δήλωσε ότι μια συνεδρίαση του ΙΜΟ θα δώσει συνέχεια τον Μάρτιο σε ψήφισμα που εγκρίθηκε το 2023, με στόχο τον μεγαλύτερο έλεγχο των μεταφορών πετρελαίου από πλοίο σε πλοίο στην ανοικτή θάλασσα. Πρόκειται για έναν συχνό κίνδυνο για τα δεξαμενόπλοια του «σκιώδους» στόλου που πραγματοποιούν τέτοιες μεταφορές χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους την ασφάλεια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ