
Παρουσία της A.E. του πρέσβη της Mεγάλης Βρετανίας στην Ελλάδα κυρίου Μάθιου Λοντζ υπεγράφη χθες στον Σκαραμαγκά μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην Sub Sea Craft και στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την ανάπτυξη ενός κέντρου ναυτιλιακής καινοτομίας στην Ελλάδα. Παράλληλα στο μνημόνιο που υπεγράφη από την CEO κα Camilla Martin και τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη συμφωνήθηκε ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα καταστούν ο επιλεγείς κατασκευαστής του σκάφους Victa για την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή αγορά.
Το σκάφος VICTA αποτελεί μία καινοτόμο πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για επιχειρήσεις Ειδικών δυνάμεων σε παράκτιες περιοχές. Έχει τη δυνατότητα να κινείται με μεγάλη ταχύτητα έως και 40 κόμβους και να καλύπτει αποστάσεις που φτάνουν και τα 250 ναυτικά μίλια. Παράλληλα μπορεί να κινηθεί και κάτω από την επιφάνεια του νερού για αποστάσεις έως και 30 μίλια ενώ διαθέτει και τεχνολογία Στελθ.
Οι πολλαπλές δυνατότητες του και τα αυτόματα συστήματα πλοήγησης επιτρέπουν στο VICTA να ανταποκριθεί σε κάθε δύσκολο σενάριο αποστολής και να μεταφέρει με ασφάλεια προσωπικό για ειδικές επιχειρήσεις εκεί όπου χρειάζεται. Η μοναδική του σχεδίαση του επιτρέπει την άσκηση επιχειρήσεων με ακρίβεια και με την λιγότερη δυνατή έκθεση. Τέλος οι δυνατότητες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο στο αμυντικό όσο και στο πεδίο της πολιτικής προστασίας και την προστασία από ασύμμετρες απειλές.
Οι σύνθετες απαιτήσεις παραγωγής ενός τέτοιου προηγμένου σκάφους θα αναπτυχθούν σε συνεργασία των δύο εταιρειών στον Σκαραμαγκά. Η ενίσχυση των τεχνολογικών δυνατοτήτων των Ναυπηγείων μέσα από την μεταφορά τεχνογνωσίας είναι σίγουρα ένα από τα οφέλη αυτής της συμφωνίας. Παράλληλα μέσω του κέντρου ναυτιλιακής καινοτομίας θα υπάρξει συνεργασία για την ανάπτυξη αυτόνομων και μη επανδρωμένων σκαφών για αμυντική χρήση. Οι συνεργίες αυτές θα μεγιστοποιήσουν τα οφέλη για την Ελληνική αμυντική βιομηχανία. Παράλληλα η εγκατάσταση ενός τέτοιου κέντρου στην Ελλάδα πέρα από τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργήσει θα αποτελέσει και υποδοχές ευρωπαϊκών ερευνητικών κονδυλίων. Το κέντρο καινοτομίας θα ενισχύσει τις εγχώριες δυνατότητες προσφέροντας στους Έλληνες ερευνητές και μηχανικούς εμπειρία ώστε να αναπτύξουν και να συντηρήσουν τις επερχόμενες γενεές από τέτοιες πλατφόρμες. Επίσης θα ενισχύσει την εμπέδωση της κοινής δήλωσης για διμερή Ελληνοβρετανική συνεργασία που υπεγράφη πέρυσι η οποία προβλέπει την ανάπτυξη της αμυντικής συνεργασίας.
Τέλος το κέντρο καινοτομίας θα μπορεί να συμμετέχει στην διεκδίκηση ευρωπαϊκών κονδυλίων αλλά και να υποβάλει προτάσεις προς το Ελληνικό Κέντρο Αμυντικής Καινοτομίας που ιδρύθηκε πρόσφατα από τον υπουργό εθνικής άμυνας κύριο Δένδια.
Μετά την υπογραφή η κα Καμίλλα Μάρτιν δήλωσε:
«Η συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελεί ένα καθοριστικό σημείο για την παρουσία της Sub Sea Craft στην Ελλάδα. Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελούν την ιδανική βάση για σημαντική παραγωγή και συντήρηση τέτοιων σκαφών, ενώ το κέντρο καινοτομίας θα βοηθήσει να αναβαθμιστεί η επιχειρησιακή δυνατότητα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και των συμμάχων.
Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεισφέρουμε στους στόχους εκσυγχρονισμού της Ελληνικής άμυνας και προσβλέπουμε στην αυξανόμενη συνεργασία με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.»
Ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ανέφερε ότι:
«Η δημιουργία του κέντρου ναυτιλιακής καινοτομίας ανταποκρίνεται στο όραμα του Γιώργου Προκοπίου να καταστoύν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά όχι μόνο παραγωγικά αλλά και τεχνολογικά προηγμένα. Η συνεργασία αυτή θα μπορέσει να μας ανοίξει δρόμους προς τις τεχνολογίες των αυτόνομων μη επανδρωμένων σκαφών που τόσο χρειάζονται στο σύγχρονο πεδίο μάχης. Με την συνεργασία μας αυτή αξιοποιούμε και επεκτείνουμε τις δυνατότητες μας στην κατασκευή και εξυπηρέτηση υποβρυχίων σκαφών.»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ