Στο μισό μειώθηκαν οι πωλήσεις containerships προς διάλυση το 2024, δεδομένου ότι η καλή απόδοση της ναυλαγοράς δεν παρακίνησε τους πλοιοκτήτες να «ξεφορτωθούν» τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία.
Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, 56 containerships μεταφορικής ικανότητας 80.950 TEUs πωλήθηκαν στα διαλυτήρια έναντι 162.000 TEUs το 2023. Έτσι, ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκε η αγορά διαλύσεων το 2024 διέψευσε τις αρχικές προσδοκίες περί μαζικής αύξησης των πωλήσεων λόγω της γήρανσης του παγκόσμιου στόλου, των ολοένα και αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών και του τεράστιου capacity των 3 εκατ. TEUs που θα εισέλθουν στην αγορά.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα πυροδότησε τις αναδρομολογήσεις πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας και την άνοδο της ζήτησης τονομιλίων. Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό ότι, με τους ναύλους να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από τα επίπεδα του 2023 για ορισμένα μεγέθη πλοίων και να έχουν φτάσει το 2024 στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών, εκτός από τα εξαιρετικά έτη μετά την έκρηξη της ζήτησης του 2021 και του 2022, οι πλοιοκτήτες είχαν κάθε λόγο να διατηρήσουν τα παλαιότερα πλοία τους και να απομακρυνθούν από τα διαλυτήρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΕΕ της 16ης Ιανουαρίου 2025 διεξήχθησαν αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Προέδρου. Πρόεδρος εξελέγη ο κύριος Γεώργιος…
Τροποποιητική σύμβαση για την προμήθεια 200 λεωφορείων φυσικού αερίου, 12 μέτρων, με την εταιρεία «Menarini S.p.A» (πρώην Industria Italiana Autobus S.P.A) υπεγράφη από τον…
Ένας νέος γύρος αδειοδοτήσεων για την εκκίνηση νέων υπεράκτιων έργων πετρελαίου και φυσικού αερίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα στη Νορβηγία. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου…
Το μπαράζ παραγγελιών των προηγούμενων ετών συνεχίζει να μετουσιώνεται σε παραδόσεις πλοίων δίχως σταματημό και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα…
Η ισχυρή σύνδεση των ονομάτων των πλοίων της TOWT με την Ελλάδα έχει καταστεί ήδη εμφανής με την παράδοση των «Anemos» και «Artemis». Η…
Την τελετή ονοματοδοσίας ενός ακόμα πλοίου γιόρτασε πρόσφατα η QatarEnergy. Βάσει σχετικής ανακοίνωσης της Mitsui O.S.K. Lines (MOL) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Τετάρτη…
Σε τροχιά ενεργειακής μετάβασης βρίσκεται η Γηραιά Ήπειρος, καθώς οι ΑΠΕ κερδίζουν συνεχώς έδαφος έναντι του άνθρακα στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Επιμένουσα απειλή για την ασφάλεια των πληρωμάτων και του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί ο «σκιώδης» στόλος δεξαμενόπλοιων, σύμφωνα με όσα υπογράμμισε πρόσφατα ο Γενικός Γραμματέας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ