
Στο μισό μειώθηκαν οι πωλήσεις containerships προς διάλυση το 2024, δεδομένου ότι η καλή απόδοση της ναυλαγοράς δεν παρακίνησε τους πλοιοκτήτες να «ξεφορτωθούν» τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία.
Σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, 56 containerships μεταφορικής ικανότητας 80.950 TEUs πωλήθηκαν στα διαλυτήρια έναντι 162.000 TEUs το 2023. Έτσι, ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκε η αγορά διαλύσεων το 2024 διέψευσε τις αρχικές προσδοκίες περί μαζικής αύξησης των πωλήσεων λόγω της γήρανσης του παγκόσμιου στόλου, των ολοένα και αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών και του τεράστιου capacity των 3 εκατ. TEUs που θα εισέλθουν στην αγορά.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα πυροδότησε τις αναδρομολογήσεις πλοίων γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας και την άνοδο της ζήτησης τονομιλίων. Γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό ότι, με τους ναύλους να έχουν σχεδόν διπλασιαστεί από τα επίπεδα του 2023 για ορισμένα μεγέθη πλοίων και να έχουν φτάσει το 2024 στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών, εκτός από τα εξαιρετικά έτη μετά την έκρηξη της ζήτησης του 2021 και του 2022, οι πλοιοκτήτες είχαν κάθε λόγο να διατηρήσουν τα παλαιότερα πλοία τους και να απομακρυνθούν από τα διαλυτήρια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ