Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των bulk carriers εμφανίζει σημάδια «ατονίας». Οι ανεπιτυχείς προσπάθειες της κινεζικής κυβέρνησης να δώσει ώθηση στην οικονομία της και να αναζωογονήσει τον τομέα των ακινήτων μαζί με τη γενική υποαπόδοση της κινεζικής οικονομίας έχουν οδηγήσει τους σχετικούς δείκτες της ναυλαγοράς στα χαμηλότερα επίπεδα από το τρίτο τρίμηνο του 2023.
Ο δείκτης BDI υποχώρησε πρόσφατα στις 966 μονάδες, καταγράφοντας το χαμηλότερο επίπεδό του από τις 25 Ιουλίου 2023, όταν βρέθηκε στις 962 μονάδες. Ο Baltic Capesize Index (BCI) κυμαίνεται στις 1.100 μονάδες, κοντά στο χαμηλό της 6ης Σεπτεμβρίου 2023, ενώ και ο Baltic Panamax Index (BPI) δεν τα πηγαίνει καλύτερα, καθώς προσεγγίζει τις 953 μονάδες, στα χαμηλότερα επίπεδα από τις 26 Ιουλίου 2023, όταν άγγιζε τις 916 μονάδες. Την ίδια τύχη έχουν και τα μικρότερης χωρητικότητας bulkers, όπως αποτυπώνεται από την πτώση του δείκτη Baltic Supramax Index (BSI) στις 819 μονάδες, τη χαμηλότερη τιμή του από τις 16 Αυγούστου 2023. Την ίδια ώρα, ο δείκτης Baltic Handysize Index (BHSI) έχει υποχωρήσει στις 508 μονάδες, μόλις και μετά βίας πάνω από το χαμηλό της 28ης Αυγούστου 2023, που ήταν οι 507 μονάδες.
Η σχετική αδυναμία της ναυλαγοράς έχει επηρεάσει και τις αξίες στη δευτερογενή αγορά. Οι τιμές των second-hand bulk carriers κινούνται σε χαμηλά επίπεδα, ωστόσο η αξία των πλοίων ηλικίας 10 ετών δεν έχει φτάσει στα επίπεδα του τρίτου τριμήνου του 2023 και ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τις τιμές των πλοίων ένα έως δύο έτη νεότερων. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ναυλαγορά δεν θα βελτιωθεί δραστικά τουλάχιστον έως το τέλος των εορτασμών για το κινεζικό νέο έτος, οι τιμές πιθανώς θα παραμείνουν υπό πίεση και θα μειωθούν περαιτέρω. Η πτώση αυτή δεν περνάει απαρατήρητη από πλοιοκτήτες και επενδυτές, οι οποίοι δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για second-hand πλοία συγκριτικά με πριν από δύο τρεις μήνες.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 13th January 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ένοπλες συγκρούσεις είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το 2025, σύμφωνα με έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ (WEF) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, σε…
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσε από το ‘Αμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται για να πάρει μέρος σε φόρουμ αφιερωμένο στην βιωσιμότητα, ότι η χώρα…
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη…
Κόντρα στο ρεύμα και στις γενικότερες προβλέψεις του κλάδου φαίνεται να κινείται η TotalEnergies, καθώς, εν μέσω συρρίκνωσης των επενδύσεων των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας…
Η τεχνολογία των συστημάτων συμπιεσμένου αέρα αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας των σύγχρονων πλοίων LNG, προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις για κρίσιμες λειτουργίες, όπως ο έλεγχος…
Λίγες ημέρες προτού ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανάμεσα στο Πεκίνο και στην Ουάσιγκτον εντείνονται. Στο επίκεντρο των πρόσφατων…
Οι χώρες του ΝΑΤΟ θα αναπτύξουν φρεγάτες, αεροσκάφη περιπολίας και ναυτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη Βαλτική Θάλασσα για να βοηθήσουν στην προστασία των κρίσιμης…
Σε μία ακόμα στρατηγική κίνηση για την επέκταση των δραστηριοτήτων της και τη διεύρυνση των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας που παρέχει στους πελάτες της προέβη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ