Λίγες ημέρες προτού ο Ντόναλντ Τραμπ επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανάμεσα στο Πεκίνο και στην Ουάσιγκτον εντείνονται. Στο επίκεντρο των πρόσφατων διενέξεων βρίσκονται τα κινεζικά οχήματα, τα οποία η απερχόμενη κυβέρνηση του Προέδρου Τζο Μπάιντεν επιθυμεί να απομακρύνει από την αμερικανική αγορά, καθώς και ο περιορισμός των κινεζικών εξαγωγών σε ημιαγωγούς.
Οχήματα
Η κυβέρνηση του Προέδρου Τζο Μπάιντεν οριστικοποίησε πρόσφατα τους κανόνες που θα απαγορεύουν ουσιαστικά σχεδόν όλα τα κινεζικά αυτοκίνητα και φορτηγά από την αγορά των ΗΠΑ, ως μέρος της προσπάθειας καταστολής επέκτασης του λογισμικού και του υλικού οχημάτων από την Κίνα.
Η τελευταία κίνηση της Ουάσιγκτον κατά των κινεζικών οχημάτων έρχεται αφότου το υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε νωρίτερα εντός του μήνα ότι εξετάζει παρόμοια καταστολή σε drones κινεζικής κατασκευής, στον απόηχο των απότομων αυξήσεων των δασμών του περασμένου έτους στις εισαγωγές των ηλεκτρικών της οχημάτων, αναφέρει το Reuters.
Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο, το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ, πρότεινε μια σαρωτική απαγόρευση του βασικού κινεζικού λογισμικού και υλικού σε συνδεδεμένα οχήματα στους αμερικανικούς δρόμους, με απαγορεύσεις λογισμικού να ισχύουν από το έτος μοντέλου 2027 και εκείνες στο υλικό το 2029. Επίσης, απαγορεύουν στις κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων να κάνουν δοκιμές με αυτοκινούμενα οχήματα στους δρόμους των ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι οι κανόνες καλύπτουν επίσης τα ρωσικά οχήματα και εξαρτήματα.
Ημιαγωγοί
Στο μέτωπο των ημιαγωγών, το κινεζικό υπουργείου Εμπορίου ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το Πεκίνο είναι κατηγορηματικά αντίθετο στην ανακοίνωση της κυβέρνησης Μπάιντεν για περιορισμούς στις εξαγωγές που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη.
Οι περιορισμοί ενισχύουν τους ελέγχους στις εξαγωγές ημιαγωγών τεχνητής νοημοσύνης, ενώ επεκτείνεται και η δικαιοδοσία στον έλεγχο των αμερικανικών εξαγωγών.
Σύμφωνα με έναν εκπρόσωπο Τύπου του υπουργείου, οι περιορισμοί δημιουργούν εμπόδια και παρεμβαίνουν σε τρίτους, που εμπλέκονται σε κανονικές εμπορικές δραστηριότητες με την Κίνα.
Προηγούμενα, εταιρίες υψηλής τεχνολογίας και βιομηχανικές ενώσεις στις ΗΠΑ εξέφρασαν τη δυσαρέσκεια και την ανησυχία τους, υποστηρίζοντας ότι τα περιοριστικά μέτρα σχεδιάστηκαν βιαστικά, χωρίς τη διεξαγωγή επαρκών διαβουλεύσεων και συζητήσεων, συνιστώντας έναν κανονισμό με υπερβολικά περιοριστικά μέτρα για τον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Τέλος, παρότρυναν την κυβέρνηση Μπάιντεν να μην προχωρήσει στην εφαρμογή τους.
*Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι ανακοίνωσε από το ‘Αμπου Ντάμπι, όπου βρίσκεται για να πάρει μέρος σε φόρουμ αφιερωμένο στην βιωσιμότητα, ότι η χώρα…
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη…
Κόντρα στο ρεύμα και στις γενικότερες προβλέψεις του κλάδου φαίνεται να κινείται η TotalEnergies, καθώς, εν μέσω συρρίκνωσης των επενδύσεων των κορυφαίων εταιρειών ενέργειας…
Καθώς απέχουμε μόλις δεκαπέντε ημέρες από την επταήμερη αργία για το κινεζικό νέο έτος (28 Ιανουαρίου 2025 έως 4 Φεβρουαρίου 2025), η αγορά των…
Η τεχνολογία των συστημάτων συμπιεσμένου αέρα αποτελεί βασικό πυλώνα της λειτουργίας των σύγχρονων πλοίων LNG, προσφέροντας αξιόπιστες λύσεις για κρίσιμες λειτουργίες, όπως ο έλεγχος…
Οι χώρες του ΝΑΤΟ θα αναπτύξουν φρεγάτες, αεροσκάφη περιπολίας και ναυτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη στη Βαλτική Θάλασσα για να βοηθήσουν στην προστασία των κρίσιμης…
Σε μία ακόμα στρατηγική κίνηση για την επέκταση των δραστηριοτήτων της και τη διεύρυνση των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας που παρέχει στους πελάτες της προέβη…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε η Atlas Maritime Ltd. την ονοματοδοσία τεσσάρων νεότευκτων δεξαμενόπλοιων την Τρίτη 14 Ιανουαρίου στη Νότια Κορέα. Σύμφωνα με σχετική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ