
Η τεχνολογία συμπιεσμένου υδρογόνου βρίσκεται στο επίκεντρο ενός φιλόδοξου περιφερειακού έργου, που υπόσχεται να μεταμορφώσει τον τρόπο μεταφοράς καθαρής ενέργειας στην Ευρώπη. Με τη χρήση εξειδικευμένων πλοίων και καινοτόμων λύσεων τροφοδοσίας, η Provaris Energy, η Norwegian Hydrogen και η Uniper συνεργάζονται για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας εφοδιασμού υδρογόνου από τη Σκανδιναβία στην Ευρώπη.
Στην καρδιά του έργου βρίσκεται η ανάπτυξη πλοίων μεταφοράς υδρογόνου κατηγορίας H₂Neo και της πλωτής μονάδας αποθήκευσης υδρογόνου H₂Leo, που προσφέρουν δυνατότητες μεταφοράς συμπιεσμένου υδρογόνου σε υψηλές πιέσεις (250 bar). Τα πλοία H₂Neo σχεδιάζονται για να εξυπηρετήσουν μεγάλες αποστάσεις μεταφοράς, διατηρώντας υψηλή ενεργειακή αποδοτικότητα και χαμηλό κόστος λειτουργίας.
Η παραγωγή του υδρογόνου θα ανατεθεί στη Norwegian Hydrogen, με έμφαση στην τήρηση των προτύπων RFNBO (Renewable Fuels of Non-Biological Origin). Τα πιθανά σημεία παραγωγής περιλαμβάνουν περιοχές της Νορβηγίας και της Φινλανδίας, όπως το FjordH₂ project, το οποίο βρίσκεται ήδη υπό ανάπτυξη. Η Uniper θα αναλάβει τη δημιουργία του τερματικού εισαγωγής στη βορειοδυτική Ευρώπη και τη διασύνδεσή του με το ευρωπαϊκό δίκτυο αγωγών υδρογόνου.
Η συνεργασία μεταξύ Provaris, Norwegian Hydrogen και Uniper έλαβε πρόσφατα νέα ώθηση, με την υπογραφή της συμφωνίας «Term Sheet», που καθορίζει τους βασικούς όρους και τις προϋποθέσεις για μια δεσμευτική συμφωνία πώλησης και αγοράς (SPA). Στόχος είναι η σύναψη της τελικής συμφωνίας τον Δεκέμβριο του 2025, ανοίγοντας τον δρόμο για την παράδοση 42.500 τόνων συμπιεσμένου υδρογόνου ετησίως από το 2029.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ