
Tην πορεία των ναυλαγορών σκιαγραφεί με νέο report η VesselsValue, την ίδια ώρα που οι παγκόσμιες οικονομικές και γεωπολιτικές συνθήκες ακροβατούν σε τεντωμένο σχοινί.
Αναφορικά με τα δεξαμενόπλοια, η VesselsValue εκτιμά ότι οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων θα μειωθούν, ωστόσο η Ευρώπη θα προμηθεύεται τα εν λόγω φορτία από τη Μέση Ανατολή, τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική, με αποτέλεσμα τα τονομίλια να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα. Ερωτηματικό βέβαια θα συνεχίσει να αποτελεί ο αντίκτυπος των κυρώσεων σε Ιράν, Βενεζουέλα και Ρωσία στις θαλάσσιες μεταφορές υγρών φορτίων. Στο μέτωπο της προσφοράς, η VesselsValue εκτιμά ότι το 2025 οι παραγγελίες θα φτάσουν τα 50 εκατ. dwt, ξεπερνώντας τα 36 εκατ. dwt του 2024. Eν κατακλείδι, έχοντας σημειώσει πολύ ισχυρή αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια, η ζήτηση σε τονομίλια τόσο για dirty όσο και για clean tankers αναμένεται να ομαλοποιηθεί από το 2025 και μετά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VesselsValue. Η ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου και των αναγκών εισαγωγής της Κίνας θα είναι καθοριστικής σημασίας για την πορεία της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Παράλληλα, ισορροπημένη θα είναι η αγορά των bulk carriers, με τη συνεχιζόμενη αύξηση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος μεταξύ Βραζιλίας και Κίνας και του εμπορίου βωξίτη μεταξύ Γουινέας και Κίνας να ενισχύουν τις ευνοϊκές προοπτικές για την αύξηση της ζήτησης τονομιλίων το επόμενο έτος. Η ναυτιλιακή κίνηση από τη Διώρυγα του Παναμά σε μεγάλο βαθμό ομαλοποιήθηκε πέρυσι, ωστόσο οι αναδρομολογήσεις πλοίων, λόγω των επιθέσεων των Χούθι, θα έχουν ισχυρό αντίκτυπο στη ναυλαγορά, εκτιμά η VesselsValue.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ