Tην πορεία των ναυλαγορών σκιαγραφεί με νέο report η VesselsValue, την ίδια ώρα που οι παγκόσμιες οικονομικές και γεωπολιτικές συνθήκες ακροβατούν σε τεντωμένο σχοινί.
Αναφορικά με τα δεξαμενόπλοια, η VesselsValue εκτιμά ότι οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων θα μειωθούν, ωστόσο η Ευρώπη θα προμηθεύεται τα εν λόγω φορτία από τη Μέση Ανατολή, τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική, με αποτέλεσμα τα τονομίλια να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα. Ερωτηματικό βέβαια θα συνεχίσει να αποτελεί ο αντίκτυπος των κυρώσεων σε Ιράν, Βενεζουέλα και Ρωσία στις θαλάσσιες μεταφορές υγρών φορτίων. Στο μέτωπο της προσφοράς, η VesselsValue εκτιμά ότι το 2025 οι παραγγελίες θα φτάσουν τα 50 εκατ. dwt, ξεπερνώντας τα 36 εκατ. dwt του 2024. Eν κατακλείδι, έχοντας σημειώσει πολύ ισχυρή αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια, η ζήτηση σε τονομίλια τόσο για dirty όσο και για clean tankers αναμένεται να ομαλοποιηθεί από το 2025 και μετά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VesselsValue. Η ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου και των αναγκών εισαγωγής της Κίνας θα είναι καθοριστικής σημασίας για την πορεία της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Παράλληλα, ισορροπημένη θα είναι η αγορά των bulk carriers, με τη συνεχιζόμενη αύξηση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος μεταξύ Βραζιλίας και Κίνας και του εμπορίου βωξίτη μεταξύ Γουινέας και Κίνας να ενισχύουν τις ευνοϊκές προοπτικές για την αύξηση της ζήτησης τονομιλίων το επόμενο έτος. Η ναυτιλιακή κίνηση από τη Διώρυγα του Παναμά σε μεγάλο βαθμό ομαλοποιήθηκε πέρυσι, ωστόσο οι αναδρομολογήσεις πλοίων, λόγω των επιθέσεων των Χούθι, θα έχουν ισχυρό αντίκτυπο στη ναυλαγορά, εκτιμά η VesselsValue.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Μαζί για το Παιδί, με την ευγενική υποστήριξη της Minerva Marine, υλοποίησε το 2024 στην Κάλυμνο παρεμβάσεις που βελτίωσαν τις υποδομές και ενίσχυσαν…
Μετά από δεκαετίες χαμηλού ενδιαφέροντος για τον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης, λόγω των κυρώσεων και του εμφυλίου πολέμου, ένα πιθανό νέο…
Το Ελληνικό Χρηματιστήριο, σύμφωνα με τους διεθνείς και εγχώριους επενδυτικούς οίκους, έχει τις προϋποθέσεις να καταγράψει και 5η συνεχόμενη ανοδική χρονιά (2024 +13,65%, 2023…
Εν μέσω διαρκών παραινέσεων από τη διεθνή κοινότητα για την ενίσχυση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της παγκόσμιας οικονομίας, οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών συνεχίζονται, με…
Ελαφρώς υψηλότερες προμήθειες, χαμηλότερη κατανάλωση, μειωμένο εμπόριο και υψηλότερα τελικά αποθέματα εκτιμά για την παγκόσμια αγορά σιταριού το 2024/2025 το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας στη…
Σε νέα παραγγελία προχώρησε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines (MOL) την πρώτη εβδομάδα του 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied,…
To 22o μέλος της ECSA αποτελεί η Bulgarian Shipowners Association (BSA). «Είμαστε υπερήφανοι που καλωσορίζουμε την Bulgarian Shipowners Association ως νέο μέλος της ECSA.…
Νέα σαρωτικά μέτρα για την εκπλήρωση της δέσμευσης της G7 να μειώσει τα ρωσικά έσοδα από την ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου του αποκλεισμού δύο μεγάλων ρωσικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ