
Tην πορεία των ναυλαγορών σκιαγραφεί με νέο report η VesselsValue, την ίδια ώρα που οι παγκόσμιες οικονομικές και γεωπολιτικές συνθήκες ακροβατούν σε τεντωμένο σχοινί.
Αναφορικά με τα δεξαμενόπλοια, η VesselsValue εκτιμά ότι οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων θα μειωθούν, ωστόσο η Ευρώπη θα προμηθεύεται τα εν λόγω φορτία από τη Μέση Ανατολή, τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική, με αποτέλεσμα τα τονομίλια να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα. Ερωτηματικό βέβαια θα συνεχίσει να αποτελεί ο αντίκτυπος των κυρώσεων σε Ιράν, Βενεζουέλα και Ρωσία στις θαλάσσιες μεταφορές υγρών φορτίων. Στο μέτωπο της προσφοράς, η VesselsValue εκτιμά ότι το 2025 οι παραγγελίες θα φτάσουν τα 50 εκατ. dwt, ξεπερνώντας τα 36 εκατ. dwt του 2024. Eν κατακλείδι, έχοντας σημειώσει πολύ ισχυρή αύξηση τα τελευταία τρία χρόνια, η ζήτηση σε τονομίλια τόσο για dirty όσο και για clean tankers αναμένεται να ομαλοποιηθεί από το 2025 και μετά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της VesselsValue. Η ανάκαμψη της ζήτησης πετρελαίου και των αναγκών εισαγωγής της Κίνας θα είναι καθοριστικής σημασίας για την πορεία της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων.
Παράλληλα, ισορροπημένη θα είναι η αγορά των bulk carriers, με τη συνεχιζόμενη αύξηση του εμπορίου σιδηρομεταλλεύματος μεταξύ Βραζιλίας και Κίνας και του εμπορίου βωξίτη μεταξύ Γουινέας και Κίνας να ενισχύουν τις ευνοϊκές προοπτικές για την αύξηση της ζήτησης τονομιλίων το επόμενο έτος. Η ναυτιλιακή κίνηση από τη Διώρυγα του Παναμά σε μεγάλο βαθμό ομαλοποιήθηκε πέρυσι, ωστόσο οι αναδρομολογήσεις πλοίων, λόγω των επιθέσεων των Χούθι, θα έχουν ισχυρό αντίκτυπο στη ναυλαγορά, εκτιμά η VesselsValue.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ