Το υψηλό orderbook και συνεπώς τα περιορισμένα slots στα διεθνή ναυπηγεία έχουν αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στη διατήρηση των αξιών των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων σε υψηλά επίπεδα. Ακόμα και εντός μιας περιόδου σημαντικών προκλήσεων για τη ναυλαγορά, οι αξίες δεν υποχωρούν με την ίδια ταχύτητα.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, τόσο για τα bulk carriers όσο και για τα δεξαμενόπλοια, το κόστος παραγγελίας, η αξία αγοράς πλοίων πέντε ετών καθώς και εκείνη δέκα ετών παρέμειναν σε υψηλότερα επίπεδα καθ’ όλο το 2024 έναντι του 2023.
Ενδεικτικά, το κόστος παραγγελίας ενός Capesize το 2024 ήταν κατά μέσο όρο $71,4 εκατ. το 2024 (έναντι $63,6 εκατ. το 2023), ενώ στα τέλη Δεκεμβρίου 2024 διαμορφωνόταν στα $76 εκατ. Επιπλέον, βάσει της Allied, το κόστος απόκτησης ενός Panamax στη second-hand αγορά ήταν κατά μέσο όρο $36,6 εκατ. το 2024 (έναντι $32,5 εκατ. το 2023) και στα τέλη του έτους διαμορφώθηκε στα $34 εκατ. (γεγονός που αναδεικνύει μια διόρθωση σε σύγκριση ίσως με τις αυξημένες τιμές του καλοκαιριού του 2024). Ακόμα, το κόστος απόκτησης ενός Supramax 10 ετών διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα $26,1 εκατ. το 2024 (έναντι $20 εκατ. το 2023), ενώ στα τέλη του έτους ανήλθε σε $23,25 εκατ.
Παράλληλα, παρόμοια είναι και η εικόνα στα δεξαμενόπλοια: το κόστος παραγγελίας ενός VLCC διαμορφώθηκε πέρσι κατά μέσο όρο στα $129 εκατ. (έναντι $125,2 εκατ. το 2023 – παρέμεινε στα $129 εκατ. στα τέλη του έτους). Την ίδια ώρα, βάσει της Allied, το κόστος απόκτησης ενός Aframax πέντε ετών διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα $72,8 εκατ. το 2024 (έναντι $65,1 εκατ. το 2023 ‒ $67 εκατ. στα τέλη του 2024). Από την άλλη, το κόστος απόκτησης ενός MR ηλικίας 10 ετών ανήλθε κατά μέσο όρο στα $37,4 εκατ. το 2024 (έναντι $33,2 εκατ. το 2023 ‒ $32 εκατ. στα τέλη του έτους).
Εν κατακλείδι, παρατηρείται μια σταδιακή υποχώρηση των αξιών των πλοίων, η οποία συνάδει με την υποτονικότητα της ναυλαγοράς έναντι των επιπέδων που είχαν καταγραφεί τα προηγούμενα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίστηκαν οι εισαγωγές LNG από την Ινδία και το 2024, καθώς η καθίζηση του Δεκεμβρίου αποτελεί εξαίρεση στη συνολική εικόνα του…
Παρά το γεγονός ότι ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος μαίνεται, επιφέροντας προβλήματα στην εξαγωγική δραστηριότητα της Μόσχας, οι εξαγωγές ρωσικών σιτηρών επέμειναν στους δυναμικούς τους ρυθμούς…
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, απένειμε σήμερα το παράσημο του Μεγαλόσταυρου του Τάγματος της Τιμής στον εφοπλιστή Αθανάσιο Μαρτίνο, υπογραμμίζοντας την πολύπλευρη κοινωνική…
Έπειτα από τέσσερα χρόνια στενής συνεργασίας στη ναυτασφαλιστική αγορά ανάμεσα στο West P&I Club και τη Nordic Marine Insurance (Nordic), οι δύο οργανισμοί ανοίγουν…
Το 2025 θα υλοποιηθούν τα προγράμματα αναδιάρθρωσης των αυτοκινητοβιομηχανιών που εκπονήθηκαν πέρσι μετά την αξιολόγηση των νέων συνθηκών στην αγορά και στην οικονομία. Οι…
Η Berge Bulk και η BHP συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν το πρώτο ταξίδι μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία στην Κίνα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιοντίζελ B100,…
Η πυρηνική τεχνολογία εξακολουθεί να παίρνει δυναμική θέση στη ναυτιλία μέσω του NuProShip, ενός πρωτοποριακού έργου που εξετάζει τη δυνατότητα εφαρμογής πυρηνικής πρόωσης στα…
Νέο γραφείο στην Αθήνα, το οποίο θα λειτουργήσει ως κόμβος διαχείρισης πλοίων άνοιξε η Fleet Management Limited, εταιρεία του ομίλου Caravel. Η κίνηση αυτή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ