
Το υψηλό orderbook και συνεπώς τα περιορισμένα slots στα διεθνή ναυπηγεία έχουν αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα στη διατήρηση των αξιών των bulk carriers και των δεξαμενόπλοιων σε υψηλά επίπεδα. Ακόμα και εντός μιας περιόδου σημαντικών προκλήσεων για τη ναυλαγορά, οι αξίες δεν υποχωρούν με την ίδια ταχύτητα.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, τόσο για τα bulk carriers όσο και για τα δεξαμενόπλοια, το κόστος παραγγελίας, η αξία αγοράς πλοίων πέντε ετών καθώς και εκείνη δέκα ετών παρέμειναν σε υψηλότερα επίπεδα καθ’ όλο το 2024 έναντι του 2023.
Ενδεικτικά, το κόστος παραγγελίας ενός Capesize το 2024 ήταν κατά μέσο όρο $71,4 εκατ. το 2024 (έναντι $63,6 εκατ. το 2023), ενώ στα τέλη Δεκεμβρίου 2024 διαμορφωνόταν στα $76 εκατ. Επιπλέον, βάσει της Allied, το κόστος απόκτησης ενός Panamax στη second-hand αγορά ήταν κατά μέσο όρο $36,6 εκατ. το 2024 (έναντι $32,5 εκατ. το 2023) και στα τέλη του έτους διαμορφώθηκε στα $34 εκατ. (γεγονός που αναδεικνύει μια διόρθωση σε σύγκριση ίσως με τις αυξημένες τιμές του καλοκαιριού του 2024). Ακόμα, το κόστος απόκτησης ενός Supramax 10 ετών διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα $26,1 εκατ. το 2024 (έναντι $20 εκατ. το 2023), ενώ στα τέλη του έτους ανήλθε σε $23,25 εκατ.
Παράλληλα, παρόμοια είναι και η εικόνα στα δεξαμενόπλοια: το κόστος παραγγελίας ενός VLCC διαμορφώθηκε πέρσι κατά μέσο όρο στα $129 εκατ. (έναντι $125,2 εκατ. το 2023 – παρέμεινε στα $129 εκατ. στα τέλη του έτους). Την ίδια ώρα, βάσει της Allied, το κόστος απόκτησης ενός Aframax πέντε ετών διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στα $72,8 εκατ. το 2024 (έναντι $65,1 εκατ. το 2023 ‒ $67 εκατ. στα τέλη του 2024). Από την άλλη, το κόστος απόκτησης ενός MR ηλικίας 10 ετών ανήλθε κατά μέσο όρο στα $37,4 εκατ. το 2024 (έναντι $33,2 εκατ. το 2023 ‒ $32 εκατ. στα τέλη του έτους).
Εν κατακλείδι, παρατηρείται μια σταδιακή υποχώρηση των αξιών των πλοίων, η οποία συνάδει με την υποτονικότητα της ναυλαγοράς έναντι των επιπέδων που είχαν καταγραφεί τα προηγούμενα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ