
Η Berge Bulk και η BHP συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν το πρώτο ταξίδι μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία στην Κίνα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιοντίζελ B100, ένα καύσιμο αιχμής που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το πλοίο «Berge Lyngor», ένα Newcastlemax bulk carrier χωρητικότητας 206.330 dwt, ανεφοδιάστηκε επιτυχώς με το καινοτόμο αυτό καύσιμο. Το B100, που παράγεται από φυτικά έλαια, ζωικά λίπη και χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, προσφέρει έως και 84% μείωση στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Επιπλέον, η χρήση του δεν απαιτεί σημαντικές τροποποιήσεις στους κινητήρες του πλοίου.
Η χρήση του βιοντίζελ B100 αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής της Berge Bulk για τη μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα. Από το 2021, η εταιρεία δοκιμάζει διαφορετικούς τύπους βιοντίζελ, όπως B30, B50 και B100, σε ταξίδια από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ενώ πλέον επεκτείνει την εφαρμογή τους και στις εμπορικές διαδρομές του Ειρηνικού.
Η στρατηγική της Berge Bulk βασίζεται στο «Maritime Marshall Plan», το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις τεχνολογικούς πυλώνες: τη βελτίωση της αποδοτικότητας του στόλου, την αξιοποίηση της τελευταίας ναυτιλιακής τεχνολογίας, τη μετάβαση σε νέα καύσιμα και τη δέσμευση άνθρακα. Οι τεχνολογικές αυτές πρωτοβουλίες εστιάζουν στη μείωση των Scope 1 εκπομπών, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών σε όλο τον στόλο έως το 2050. Η δέσμευση αυτή συνοδεύεται από συγκεκριμένα ορόσημα, όπως η αντιστάθμιση του συνόλου των Scope 1 εκπομπών από το 2025 και η λειτουργία ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών έως το 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πράσινη αμμωνία προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και ως εκ τούτου η χρήση είτε ως καύσιμο είτε ως πρώτη ύλη σε βιομηχανικούς τομείς…
Απέναντι στη δασμολογική επίθεση των ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και η Κίνα ανακοίνωσαν ότι θέλουν να ενισχύσουν τη συνεργασία τους προκειμένου να…
Η τεχνολογία αιολικής πρόωσης της OceanWings φέρνει με την σειρά της τον άνεμο στο προσκήνιο της ναυτιλιακής καινοτομίας. Βασισμένο σε κατακόρυφα, περιστρεφόμενα και αυτοματοποιημένα…
Μια προηγμένη τεχνολογική λύση σε ένα διαχρονικό πρόβλημα της ναυτιλιακής κοινότητας προσφέρει ο αλγόριθμος που αναπτύχθηκε από τη CMA CGM σε συνεργασία με την…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε την Παρασκευή 28 Μαρτίου ότι θα διαθέσει 1,3 δισ. ευρώ για την ανάπτυξη κρίσιμων τεχνολογιών για το μέλλον της Ευρώπης,…
Στην ανάληψη μιας επαναστατικής πρωτοβουλίας με φόντο τη βιωσιμότητα των θαλάσσιων μεταφορών και την αποανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας προχωρά η Διώρυγα του Παναμά. Συγκεκριμένα,…
Το Καράκας ανακοίνωσε χθες Κυριακή το βράδυ ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ προχώρησε στην ανάκληση αδειών που είχε παραχωρήσει «σε διεθνικές εταιρείες πετρελαίου και…
Ξεπερνούν τους 300 οι νεκροί από χολέρα στην Ανγκόλα από την αρχή του έτους, ανακοίνωσε το Σάββατο 29 Μαρτίου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ),…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ