
Η Berge Bulk και η BHP συνεργάστηκαν για να πραγματοποιήσουν το πρώτο ταξίδι μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος από την Αυστραλία στην Κίνα, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά βιοντίζελ B100, ένα καύσιμο αιχμής που συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Το πλοίο «Berge Lyngor», ένα Newcastlemax bulk carrier χωρητικότητας 206.330 dwt, ανεφοδιάστηκε επιτυχώς με το καινοτόμο αυτό καύσιμο. Το B100, που παράγεται από φυτικά έλαια, ζωικά λίπη και χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια, προσφέρει έως και 84% μείωση στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) σε σύγκριση με τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Επιπλέον, η χρήση του δεν απαιτεί σημαντικές τροποποιήσεις στους κινητήρες του πλοίου.
Η χρήση του βιοντίζελ B100 αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής της Berge Bulk για τη μετάβαση σε καθαρότερα καύσιμα. Από το 2021, η εταιρεία δοκιμάζει διαφορετικούς τύπους βιοντίζελ, όπως B30, B50 και B100, σε ταξίδια από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ενώ πλέον επεκτείνει την εφαρμογή τους και στις εμπορικές διαδρομές του Ειρηνικού.
Η στρατηγική της Berge Bulk βασίζεται στο «Maritime Marshall Plan», το οποίο περιλαμβάνει τέσσερις τεχνολογικούς πυλώνες: τη βελτίωση της αποδοτικότητας του στόλου, την αξιοποίηση της τελευταίας ναυτιλιακής τεχνολογίας, τη μετάβαση σε νέα καύσιμα και τη δέσμευση άνθρακα. Οι τεχνολογικές αυτές πρωτοβουλίες εστιάζουν στη μείωση των Scope 1 εκπομπών, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών σε όλο τον στόλο έως το 2050. Η δέσμευση αυτή συνοδεύεται από συγκεκριμένα ορόσημα, όπως η αντιστάθμιση του συνόλου των Scope 1 εκπομπών από το 2025 και η λειτουργία ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών έως το 2030.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται σε διεθνές επίπεδο, το outlook του παγκόσμιου εμπορίου θολώνει και ανατρέπει τις αναπτυξιακές εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ).…
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα παράσχει συμβουλευτική υποστήριξη στο Υπερταμείο, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο της Ελλάδας, για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας βασικών ελληνικών…
Τελευταία Ενημέρωση: 23/04 – 13.58 Ισχυρός σεισμός 6,2 βαθμών σημειώθηκε σήμερα κοντά στην Κωνσταντινούπολη, ανακοίνωσε η υπηρεσία Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών και Εκτάκτων Καταστάσεων της…
Τις ανησυχίες του για τα απόνερα του καθεστώτος λιμενικών τελών σε κινεζικά πλοία, το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα η αμερικανική κρατική διοίκηση, εξέφρασε το World…
Στην κατασκευή ενός νέου τερματικού σταθμού στο Ceyhan στα Άδανα της Τουρκίας προχωρά η Stolthaven Terminals, θυγατρική της νορβηγικής Stolt-Nielsen, σε συνεργασία με τη…
Τα ινδικά διυλιστήρια συνεχίζουν να εισάγουν ασταμάτητα το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, από πλευράς κόστους, ρωσικό αργό. Το γεγονός αυτό, υποστηρίζει δημοσίευμα του Reuters, ώθησε το…
Ευοίωνα είναι τα μηνύματα για τη ναυσιπλοΐα στον Ρήνο, καθώς οι έντονες βροχοπτώσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου του Πάσχα συνέβαλαν στη σημαντική άνοδο…
Μια νέα τεχνολογία δεξαμενής για τη μεταφορά ναυτιλιακών καυσίμων βρίσκεται στο επίκεντρο της πρόσφατης Έγκρισης επί της Αρχής (AiP) που χορήγησε ο αμερικανικός νηογνώμονας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ