Είκοσι πέντε εκατομμύρια βαρέλια ιρανικού πετρελαίου βρίσκονται «κολλημένα» σε κινεζικούς λιμένες, με την Τεχεράνη να φιλοδοξεί να προβεί σε πώλησή τους.
Ειδικότερα, αμερικανικές κυρώσεις που είχαν επιβληθεί επί της πρώτης προεδρίας του Ντόναλντ Τραμπ οδήγησαν πριν από έξι έτη στον αποκλεισμό πετρελαίου συνολικής αξίας $1,7 δισ. Οι ποσότητες αυτές βρίσκονται ακόμη εκεί.
Όπως υπογραμμίζει το Reuters, η συγκεκριμένη υπόθεση παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πράγματι, το μεγαλύτερο μέρος του θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου μεταξύ Ιράν και Κίνας πραγματοποιείται από δεξαμενόπλοια του περιβόητου σκιώδους στόλου. Ενώ το ιρανικό πετρέλαιο μεταφέρεται στην Κίνα, το φορτίο τους κατηγοριοποιείται ως μη ιρανικό.
Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση, τα 25 εκατ. βαρέλια πετρελαίου είχαν πωληθεί στην Κίνα περίπου τον Οκτώβριο του 2018, στο πλαίσιο εξαιρέσεων από τις κυρώσεις που είχε παραχωρήσει ο Ντόναλντ Τραμπ, αναφέρουν πηγές του Reuters. Στις αρχές του επόμενου έτους (2019), ο Ντόναλντ Τραμπ «πήρε πίσω» αυτές τις εξαιρέσεις και το ιρανικό πετρέλαιο δεν κατάφερε ούτε να βρει αγοραστές ούτε να περάσει επιτυχώς από το κινεζικό τελωνείο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ποδαρικό σταθερότητας σημειώθηκε στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων την πρώτη εβδομάδα του 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys για την εβδομάδα με…
Στις σελίδες των Ναυτικών Χρονικών, πέρα από τις διεθνείς και εγχώριες εξελίξεις που διαδραματίζονταν στην ποντοπόρο ναυτιλία, καθ’ όλη τη διάρκεια του 20ού αιώνα,…
Εξήντα επτά νέα κρουαζιερόπλοια αναμένεται να παραδοθούν έως το 2036, με την αξία αυτών να ανέρχεται σε $57 δισ., σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα…
Τα δυο τελευταία χρόνια ξεπεράστηκε μεσοσταθμικά το όριο του 1,5 ° Κελσίου ως προς την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη που τέθηκε με τη…
Το Υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προχώρησε στη…
Σε μια νέα συμφωνία, που ενισχύει τη θέση της Mitsui O.S.K. Lines (MOL) στη βιώσιμη ναυτιλιακή καινοτομία, προχώρησε πρόσφατα ο ιαπωνικός ναυτιλιακός κολοσσός. Συγκεκριμένα,…
Το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο ανακοίνωσε ότι το Διοικητικό του Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα να διορίσει τον νυν Βοηθό Γενικό Διευθυντή/Διευθυντή Τεχνικού Τμήματος, κ. Αλέξανδρο Ιωσηφίδη,…
Σε ανοδική ρότα συνεχίζει να βρίσκεται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη WCI της Drewry να διαμορφώνεται στα $3.986/FEU την εβδομάδα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ