
Σε αναπτυξιακή ρότα βρίσκεται το orderbook των containerships, καθώς οι παραγγελίες πλοίων συνεχίστηκαν με δυναμικούς ρυθμούς και το 2024.
Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, στην εκπνοή του 2024 το orderbook των containerships ανήλθε στα 8,3 εκατ. TEUs, σημειώνοντας νέο ιστορικό υψηλό. Σημαντική ήταν η αύξησή του στη διάρκεια του 2024, καθώς, παρά το γεγονός ότι οι παραδόσεις νεότευκτων containerships κατέγραψαν επίσης ρεκόρ με 2,9 εκατ. TEUs, δεν κατάφεραν εντούτοις να ισοσκελίσουν τις νέες παραγγελίες για συνολικά 4,4 εκατ. TEUs.
Όσον αφορά το μέγεθος των πλοίων, το 92% του orderbook αποτελείται από πλοία άνω των 8.000 TEUs, ενώ τα containerships μεταφορικής ικανότητας 12.000-17.000 TEUs καταλαμβάνουν το 46%. Επιπλέον, βάσει του υπάρχοντος ρυθμού παραδόσεων των ναυπηγείων, το 99% του orderbook εκτιμάται ότι θα παραδοθεί την περίοδο 2025-2029.
Από την άλλη πλευρά, οι ανακυκλώσεις πλοίων την τελευταία τετραετία καταγράφονται περιορισμένες στα 256.000 TEUs. Κατά συνέπεια, η μέση ηλικία του στόλου των containerships έχει αυξηθεί κατά 1,4 έτη σε σχέση με τις αρχές του 2020. Ενδεικτικό αυτού είναι το γεγονός ότι τα πλοία ηλικίας άνω των είκοσι ετών καταλαμβάνουν πλέον το 11% του στόλου.
Ακόμα και αν όλα τα πλοία άνω των είκοσι ετών οδηγηθούν στα διαλυτήρια εντός της επόμενης πενταετίας, τότε, βάσει του υπάρχοντος orderbook, η συνολική μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου θα ανέλθει στα 35,8 εκατ. TEUs μέχρι τα τέλη του 2029. Πρόκειται για αύξηση της μεταφορικής ικανότητας κατά 16%, δηλαδή για ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 3% εντός της επόμενης πενταετίας.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον τα πλοία δεν επιστρέψουν πλήρως στην Ερυθρά Θάλασσα, οι ανακυκλώσεις αναμένεται να παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα. Το γεγονός αυτό εγείρει προβληματισμούς σχετικά με την εμφάνιση πλεονάζουσας προσφοράς κατά τη διάρκεια της αναδιάταξης των routes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ