Σε αναπτυξιακή ρότα βρίσκεται το orderbook των containerships, καθώς οι παραγγελίες πλοίων συνεχίστηκαν με δυναμικούς ρυθμούς και το 2024.
Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, στην εκπνοή του 2024 το orderbook των containerships ανήλθε στα 8,3 εκατ. TEUs, σημειώνοντας νέο ιστορικό υψηλό. Σημαντική ήταν η αύξησή του στη διάρκεια του 2024, καθώς, παρά το γεγονός ότι οι παραδόσεις νεότευκτων containerships κατέγραψαν επίσης ρεκόρ με 2,9 εκατ. TEUs, δεν κατάφεραν εντούτοις να ισοσκελίσουν τις νέες παραγγελίες για συνολικά 4,4 εκατ. TEUs.
Όσον αφορά το μέγεθος των πλοίων, το 92% του orderbook αποτελείται από πλοία άνω των 8.000 TEUs, ενώ τα containerships μεταφορικής ικανότητας 12.000-17.000 TEUs καταλαμβάνουν το 46%. Επιπλέον, βάσει του υπάρχοντος ρυθμού παραδόσεων των ναυπηγείων, το 99% του orderbook εκτιμάται ότι θα παραδοθεί την περίοδο 2025-2029.
Από την άλλη πλευρά, οι ανακυκλώσεις πλοίων την τελευταία τετραετία καταγράφονται περιορισμένες στα 256.000 TEUs. Κατά συνέπεια, η μέση ηλικία του στόλου των containerships έχει αυξηθεί κατά 1,4 έτη σε σχέση με τις αρχές του 2020. Ενδεικτικό αυτού είναι το γεγονός ότι τα πλοία ηλικίας άνω των είκοσι ετών καταλαμβάνουν πλέον το 11% του στόλου.
Ακόμα και αν όλα τα πλοία άνω των είκοσι ετών οδηγηθούν στα διαλυτήρια εντός της επόμενης πενταετίας, τότε, βάσει του υπάρχοντος orderbook, η συνολική μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου θα ανέλθει στα 35,8 εκατ. TEUs μέχρι τα τέλη του 2029. Πρόκειται για αύξηση της μεταφορικής ικανότητας κατά 16%, δηλαδή για ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 3% εντός της επόμενης πενταετίας.
Σε κάθε περίπτωση, εφόσον τα πλοία δεν επιστρέψουν πλήρως στην Ερυθρά Θάλασσα, οι ανακυκλώσεις αναμένεται να παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα. Το γεγονός αυτό εγείρει προβληματισμούς σχετικά με την εμφάνιση πλεονάζουσας προσφοράς κατά τη διάρκεια της αναδιάταξης των routes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ράλι των μετοχών στις διεθνείς αγορές το 2025 προβλέπει η Citigroup καθώς τα μειωμένα επιτόκια και η επιβράδυνση του πληθωρισμού αναμένεται να δώσουν ώθηση…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε σταδιακά να χαλαρώσει τις κυρώσεις σε βάρος της Συρίας σε περίπτωση που επιτευχθεί αξιοσημείωτη πρόοδος από τις νέες αρχές,…
Η Ινδία αναμένεται να υπογράψει σύντομα προκαταρκτική συμφωνία με τη Μογγολία στον τομέα των εξορύξεων, δήλωσε σε διεθνή ΜΜΕ ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος της Ινδίας.…
Κορυφαίες προσωπικότητες της διεθνούς ναυτιλίας αποδίδουν από κοινού ευγνωμοσύνη στον Δημήτρη Φαφαλιό, ο οποίος ολοκλήρωσε τη θητεία του ως Πρόεδρος της INTERCARGO στις 31…
Παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, του Υφυπουργού Γιάννη Κεφαλογιάννη, Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, του Δημάρχου Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης Γρηγόρη Κωνσταντέλλου,…
Οι εξαγωγές αργού πετρελαίου το 2024 οδηγήθηκαν σε μείωση, με το περασμένο έτος να συνιστά το πρώτο μετά και την πανδημία κατά το οποίο…
Ψηλά στην ατζέντα του Πεκίνου φαίνεται να βρίσκεται η οικονομική και εμπορική αναβίωση των περιοχών της δυτικής Κίνας, καθώς πρόσφατα η κινεζική κυβέρνηση προέβη…
Αύξηση 18,7% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Νοέμβριο του 2024, καθώς καταγράφηκε ποσοστιαία αύξηση των εισαγωγών και μείωση των εξαγωγών.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ