
Η κατασκευή του πρώτου παγκοσμίως πλοίου μεσαίου μεγέθους που θα χρησιμοποιεί κινητήρα διπλού καυσίμου (Dual-Fuel), ικανό να λειτουργεί τόσο με αμμωνία (NH₃) όσο και με ντίζελ, ξεκίνησε από την HD Hyundai Mipo. Στις εγκαταστάσεις της στο Ούλσαν, η εταιρεία ξεκίνησε τη διαδικασία κοπής χάλυβα (Steel Cutting), σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου μεταφορικής ικανότητας 46.000 κ.μ. LPG με κινητήρα διπλού καυσίμου.
Το πλοίο έχει μήκος 190 μ. και είναι εξοπλισμένο με τρία αμπάρια φορτίου, που μπορούν να μεταφέρουν έως και 46.000 κ.μ. υγροποιημένων αερίων, όπως LPG και αμμωνία. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι η δυνατότητα χρήσης αμμωνίας, ενός καυσίμου που δεν παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την καύση, καθώς και παραδοσιακών καυσίμων ντίζελ, εξασφαλίζοντας έτσι περιβαλλοντική βιωσιμότητα και ευελιξία στη λειτουργία του.
Παράλληλα, στο πλοίο θα ενσωματωθούν προηγμένες τεχνολογίες, όπως γεννήτρια άξονα (Shaft Generator), που αξιοποιεί τον κινητήριο άξονα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου, καθώς και σύστημα μείωσης οξειδίων του αζώτου (SCR) για τη μείωση των εκπομπών NOx. Επιπλέον, το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες ανίχνευσης διαρροών αμμωνίας σε πραγματικό χρόνο, συστήματα καταστολής διαρροών με ψεκασμό νερού (Water Spray System), καθώς και συστήματα μετριασμού διαρροών αμμωνίας, διασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα ασφάλειας κατά τη διαχείριση του φορτίου.
Στόχος της HD Hyundai Mipo είναι να ολοκληρώσει την κατασκευή τεσσάρων πλοίων με την υιοθέτηση της αμμωνίας ως καυσίμου έως το 2026.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ