
Την υιοθέτηση ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών και την ενίσχυση της χρήσης καυσίμων με μηδενικό ή σχεδόν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα από τη διεθνή ναυτιλία προτείνουν 47 χώρες και το International Chamber of Shipping (ICS).
Την πρόταση που υποβλήθηκε στον ΙΜΟ υποστηρίζουν σημαντικά ναυτιλιακά κράτη (Ελλάδα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και Ηνωμένο Βασίλειο) και κορυφαία νηολόγια όπως οι Μπαχάμες, η Λιβερία, οι Νήσοι Μάρσαλ, ο Παναμάς, όλα τα κράτη της ΕΕ (και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή), όπως επίσης και αφρικανικές χώρες, όπως η Νιγηρία και η Κένυα, καθώς και μικρά νησιωτικά αναπτυσσόμενα κράτη από την Καραϊβική και τον Ειρηνικό.
Η κοινή υποβολή των κυβερνήσεων καθορίζει συγκλίνον ρυθμιστικό κείμενο για τροποποιήσεις της σύμβασης MARPOL του ΙΜΟ, οι οποίες θα απαιτούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία σε διεθνείς πλόες να καταβάλλουν εισφορές για τα αέρια του θερμοκηπίου ανά τόνο εκπεμπόμενου CO₂e σε ένα νέο «Ταμείο Εφαρμογής της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου».
Ο βασικός σκοπός αυτής της υποχρεωτικής χρέωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα είναι να μειωθεί η διαφορά κόστους μεταξύ των καυσίμων με μηδενικές/σχεδόν μηδενικές εκπομπές (όπως η πράσινη μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο) και των συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, ώστε να δοθούν κίνητρα για την ταχύτερη υιοθέτηση των πράσινων πηγών ενέργειας.
Η πρόταση θα εξεταστεί σε μια κρίσιμη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον Φεβρουάριο. Εάν οι τροποποιήσεις της MARPOL εγκριθούν από τον ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2025, θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ σε παγκόσμιο επίπεδο στις αρχές του 2027, ενώ η συλλογή ετήσιων συνεισφορών για τα αέρια του θερμοκηπίου από τα πλοία θα αρχίσει το 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ