
Την υιοθέτηση ενός μηχανισμού τιμολόγησης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών και την ενίσχυση της χρήσης καυσίμων με μηδενικό ή σχεδόν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα από τη διεθνή ναυτιλία προτείνουν 47 χώρες και το International Chamber of Shipping (ICS).
Την πρόταση που υποβλήθηκε στον ΙΜΟ υποστηρίζουν σημαντικά ναυτιλιακά κράτη (Ελλάδα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και Ηνωμένο Βασίλειο) και κορυφαία νηολόγια όπως οι Μπαχάμες, η Λιβερία, οι Νήσοι Μάρσαλ, ο Παναμάς, όλα τα κράτη της ΕΕ (και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή), όπως επίσης και αφρικανικές χώρες, όπως η Νιγηρία και η Κένυα, καθώς και μικρά νησιωτικά αναπτυσσόμενα κράτη από την Καραϊβική και τον Ειρηνικό.
Η κοινή υποβολή των κυβερνήσεων καθορίζει συγκλίνον ρυθμιστικό κείμενο για τροποποιήσεις της σύμβασης MARPOL του ΙΜΟ, οι οποίες θα απαιτούν από τις ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία σε διεθνείς πλόες να καταβάλλουν εισφορές για τα αέρια του θερμοκηπίου ανά τόνο εκπεμπόμενου CO₂e σε ένα νέο «Ταμείο Εφαρμογής της Στρατηγικής του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου».
Ο βασικός σκοπός αυτής της υποχρεωτικής χρέωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου θα είναι να μειωθεί η διαφορά κόστους μεταξύ των καυσίμων με μηδενικές/σχεδόν μηδενικές εκπομπές (όπως η πράσινη μεθανόλη, η αμμωνία και το υδρογόνο) και των συμβατικών ναυτιλιακών καυσίμων, ώστε να δοθούν κίνητρα για την ταχύτερη υιοθέτηση των πράσινων πηγών ενέργειας.
Η πρόταση θα εξεταστεί σε μια κρίσιμη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον Φεβρουάριο. Εάν οι τροποποιήσεις της MARPOL εγκριθούν από τον ΙΜΟ τον Απρίλιο του 2025, θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ σε παγκόσμιο επίπεδο στις αρχές του 2027, ενώ η συλλογή ετήσιων συνεισφορών για τα αέρια του θερμοκηπίου από τα πλοία θα αρχίσει το 2028.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Eni φιλοδοξεί να φέρει το κυπριακό φυσικό αέριο στις ευρωπαϊκές αγορές σύντομα. Πιο συγκεκριμένα, η Eni υπέγραψε τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου συμφωνία για…
Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο, ο σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας του Λευκού Οίκου Μάικ Γουόλτς και ο ειδικός απεσταλμένος για τη Μέση Ανατολή Στιβ…
Στη σημασία και στην ανάγκη ενίσχυσης της συνεργασίας των ρυθμιστικών φορέων και των ηγετών της ναυτιλιακής βιομηχανίας για μια ασφαλή και βιώσιμη ναυτιλιακή δραστηριότητα…
Πιο κοντά στην πόλη του αύριο, που δημιουργείται στο Ελληνικό, οδηγούν τα έργα που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στα επιμέρους εργοτάξια της πρώην έκτασης…
Οι εταιρείες τακτικών γραμμών εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στο LNG με το 2024 να αποτελεί έτος-σταθμό. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης ανάρτησης της Alphaliner στα μέσα…
Άνοδο κατά 409 εκατ. έναντι του στόχου σημείωσαν τα έσοδα από φόρους τον Ιανουάριο του 2025, σύμφωνα με το δελτίο εκτέλεσης του προϋπολογισμού που…
To «NYK Energy Ocean Corporation (NEO)» επελέγη από τις NYK και ENEOS Ocean Corporation ως το όνομα της νέας τους κοινοπραξίας, η οποία θα…
Τα δεδομένα του για τη ζήτηση καυσίμων της Κίνας δημοσίευσε πρόσφατα ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), μέσω νέας έκθεσης. Σύμφωνα με τον IEA, η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ