
Οι τιμές βασικών εμπορευμάτων εκτιμάται ότι θα υποχωρήσουν το 2025, ως αποτέλεσμα της υποτονικής οικονομικής ανάπτυξης και της ανάκαμψης του δολαρίου, ωστόσο χρυσός και φυσικό αέριο αναμένεται να καταγράψουν ράλι, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς.
Η Κίνα πρόκειται να μαγνητίσει τα βλέμματα της αγοράς, με την ελπίδα ότι τα μέτρα οικονομικής στήριξης του Πεκίνου θα πυροδοτήσουν άνοδο της ζήτησης βασικών εμπορευμάτων.
Σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας τον Νοέμβριο εκτίμησε ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κάτω από 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα, όταν η αντίστοιχη αύξηση το 2023 άγγιζε τα 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Η Commonwealth Bank of Australia βλέπει πτώση των τιμών του πετρελαίου Brent στα $70 ανά βαρέλι φέτος, λόγω των προσδοκιών για αύξηση της προσφοράς πετρελαίου από χώρες εκτός του OPEC+, που θα επισκιάσει την αύξηση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, η προσφορά πετρελαίου θα αυξηθεί το α΄ εξάμηνο του έτους, με οδηγούς τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Βραζιλία και τη Γουιάνα. Την ίδια ώρα, εάν ανακληθούν οι εθελοντικές περικοπές του OPEC+, η υπερπροσφορά θα πιέσει ακόμα περισσότερο τις τιμές.
Από τα μέσα Δεκεμβρίου, οι παγκόσμιες τιμές φυσικού αερίου καταγράφουν ράλι, λόγω των κρύων καιρικών συνθηκών και των γεωπολιτικών εξελίξεων. Το ράλι αυτό αναμένεται να συνεχιστεί, σύμφωνα με τους αναλυτές της Citi, λόγω του πιο κρύου χειμώνα σε ΗΠΑ και Ασία. Κατά την BMI, οι τιμές αερίου θα αυξηθούν κατά 40% το 2025, στα $3,4 ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (MMbtu) σε σύγκριση με μέσο όρο τα $2,4 ανά MMbtu το 2024.
Οι αναλυτές της JPMorgan αναμένουν άνοδο της τιμής του χρυσού, δεδομένων των αυξημένων δασμών της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ και των εμπορικών διενέξεων με άλλες μεγάλες οικονομίες του κόσμου. Σύμφωνα με την JPMorgan, οι τιμές του χρυσού θα ξεπεράσουν τα $3.000 ανά ουγγιά.
«Οι αναμενόμενοι δασμοί των ΗΠΑ στην Κίνα, η αλλαγή της φύσης των κινεζικών μέτρων τόνωσης της οικονομίας και η νέα προσφορά χαμηλού κόστους θα ωθήσουν την αγορά σε περαιτέρω πλεόνασμα», δήλωσαν εκπρόσωποι της Goldman Sachs στο CNBC αναφορικά με το σιδηρομετάλλευμα, προβλέποντας ότι οι τιμές θα μειωθούν στα $95 ανά τόνο το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ