
Οι τιμές βασικών εμπορευμάτων εκτιμάται ότι θα υποχωρήσουν το 2025, ως αποτέλεσμα της υποτονικής οικονομικής ανάπτυξης και της ανάκαμψης του δολαρίου, ωστόσο χρυσός και φυσικό αέριο αναμένεται να καταγράψουν ράλι, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς.
Η Κίνα πρόκειται να μαγνητίσει τα βλέμματα της αγοράς, με την ελπίδα ότι τα μέτρα οικονομικής στήριξης του Πεκίνου θα πυροδοτήσουν άνοδο της ζήτησης βασικών εμπορευμάτων.
Σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας τον Νοέμβριο εκτίμησε ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κάτω από 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα, όταν η αντίστοιχη αύξηση το 2023 άγγιζε τα 2 εκατ. βαρέλια την ημέρα. Η Commonwealth Bank of Australia βλέπει πτώση των τιμών του πετρελαίου Brent στα $70 ανά βαρέλι φέτος, λόγω των προσδοκιών για αύξηση της προσφοράς πετρελαίου από χώρες εκτός του OPEC+, που θα επισκιάσει την αύξηση της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου. Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, η προσφορά πετρελαίου θα αυξηθεί το α΄ εξάμηνο του έτους, με οδηγούς τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Βραζιλία και τη Γουιάνα. Την ίδια ώρα, εάν ανακληθούν οι εθελοντικές περικοπές του OPEC+, η υπερπροσφορά θα πιέσει ακόμα περισσότερο τις τιμές.
Από τα μέσα Δεκεμβρίου, οι παγκόσμιες τιμές φυσικού αερίου καταγράφουν ράλι, λόγω των κρύων καιρικών συνθηκών και των γεωπολιτικών εξελίξεων. Το ράλι αυτό αναμένεται να συνεχιστεί, σύμφωνα με τους αναλυτές της Citi, λόγω του πιο κρύου χειμώνα σε ΗΠΑ και Ασία. Κατά την BMI, οι τιμές αερίου θα αυξηθούν κατά 40% το 2025, στα $3,4 ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (MMbtu) σε σύγκριση με μέσο όρο τα $2,4 ανά MMbtu το 2024.
Οι αναλυτές της JPMorgan αναμένουν άνοδο της τιμής του χρυσού, δεδομένων των αυξημένων δασμών της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ και των εμπορικών διενέξεων με άλλες μεγάλες οικονομίες του κόσμου. Σύμφωνα με την JPMorgan, οι τιμές του χρυσού θα ξεπεράσουν τα $3.000 ανά ουγγιά.
«Οι αναμενόμενοι δασμοί των ΗΠΑ στην Κίνα, η αλλαγή της φύσης των κινεζικών μέτρων τόνωσης της οικονομίας και η νέα προσφορά χαμηλού κόστους θα ωθήσουν την αγορά σε περαιτέρω πλεόνασμα», δήλωσαν εκπρόσωποι της Goldman Sachs στο CNBC αναφορικά με το σιδηρομετάλλευμα, προβλέποντας ότι οι τιμές θα μειωθούν στα $95 ανά τόνο το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ