
Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ανέρχονται τα ασφάλιστρα για κινδύνους πολέμου (war risk premiums), καθώς τη μεταπανδημική ανάπτυξη του εμπορίου διαδέχτηκαν οι έντονες γεωπολιτικές διενέξεις και η άνοδος της πειρατείας.
«Χωρίς την αγορά ναυτασφαλίσεων για κινδύνους πολέμου, ο αντίκτυπος στις ζωτικής σημασίας θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές θα ήταν πολύ μεγαλύτερος από ό,τι έχουμε δει», δήλωσε στο Bloomberg ο Chris Goddard, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Vessel Protect.
Υπό το πρίσμα του εύφλεκτου γεωπολιτικού παρασκηνίου για τη ναυτιλία, δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση η αύξηση των ασφαλιστικών εταιρειών που επιλέγουν το Λονδίνο για την παροχή υπηρεσιών ασφάλισης πλοίων, φορτίων ή κινδύνων όπως οι απαγωγές ναυτικών. «Υπήρξε σημαντική αύξηση του αριθμού των νέων παρόχων ναυτασφαλιστικών καλύψεων τα τελευταία χρόνια, ιδίως στον χώρο των MGA», δήλωσε η Louise Nevill, διευθύνουσα σύμβουλος της Marsh & McLennan Co.
Όσοι πλοιοκτήτες αποφασίσουν να παραιτηθούν από μια τέτοια ασφάλιση λόγω του επιπλέον κόστους μπορεί να καταλήξουν να πληρώνουν περισσότερα για ανασφάλιστες απώλειες, δήλωσε η Christina Serebriakova, μεσίτρια γεωργικών προϊόντων στην Atria Brokers με έδρα το Κίεβο, η οποία συχνά συνεργάζεται με εμπόρους που μεταφέρουν σιτηρά από την Ουκρανία.
Η Marsh & McLennan εκτιμά ότι τα war risk premiums στο Λονδίνο ανέρχονται σε $621 εκατ., ενώ παγκοσμίως προσεγγίζουν το $1 δισ. «Η αγορά ναυτασφαλίσεων είναι καταλύτης για το διεθνές εμπόριο και χωρίς αυτή τα εμπορεύματα δεν θα διακινούνταν», υποστηρίζει στο Bloomberg ο Neil Roberts, επικεφαλής ναυτασφαλίσεων της Lloyd’s Market Association.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ