
Σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ανέρχονται τα ασφάλιστρα για κινδύνους πολέμου (war risk premiums), καθώς τη μεταπανδημική ανάπτυξη του εμπορίου διαδέχτηκαν οι έντονες γεωπολιτικές διενέξεις και η άνοδος της πειρατείας.
«Χωρίς την αγορά ναυτασφαλίσεων για κινδύνους πολέμου, ο αντίκτυπος στις ζωτικής σημασίας θαλάσσιες εμπορικές διαδρομές θα ήταν πολύ μεγαλύτερος από ό,τι έχουμε δει», δήλωσε στο Bloomberg ο Chris Goddard, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Vessel Protect.
Υπό το πρίσμα του εύφλεκτου γεωπολιτικού παρασκηνίου για τη ναυτιλία, δεν θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση η αύξηση των ασφαλιστικών εταιρειών που επιλέγουν το Λονδίνο για την παροχή υπηρεσιών ασφάλισης πλοίων, φορτίων ή κινδύνων όπως οι απαγωγές ναυτικών. «Υπήρξε σημαντική αύξηση του αριθμού των νέων παρόχων ναυτασφαλιστικών καλύψεων τα τελευταία χρόνια, ιδίως στον χώρο των MGA», δήλωσε η Louise Nevill, διευθύνουσα σύμβουλος της Marsh & McLennan Co.
Όσοι πλοιοκτήτες αποφασίσουν να παραιτηθούν από μια τέτοια ασφάλιση λόγω του επιπλέον κόστους μπορεί να καταλήξουν να πληρώνουν περισσότερα για ανασφάλιστες απώλειες, δήλωσε η Christina Serebriakova, μεσίτρια γεωργικών προϊόντων στην Atria Brokers με έδρα το Κίεβο, η οποία συχνά συνεργάζεται με εμπόρους που μεταφέρουν σιτηρά από την Ουκρανία.
Η Marsh & McLennan εκτιμά ότι τα war risk premiums στο Λονδίνο ανέρχονται σε $621 εκατ., ενώ παγκοσμίως προσεγγίζουν το $1 δισ. «Η αγορά ναυτασφαλίσεων είναι καταλύτης για το διεθνές εμπόριο και χωρίς αυτή τα εμπορεύματα δεν θα διακινούνταν», υποστηρίζει στο Bloomberg ο Neil Roberts, επικεφαλής ναυτασφαλίσεων της Lloyd’s Market Association.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ένταξη του καθετοποιημένου έργου της Metlen για την εξόρυξη βωξίτη, την επέκταση της μονάδας παραγωγής αλουμίνας και την παραγωγή 50 ΜΤ Γαλλίου στον…
Την ενίσχυση του στόλου της με πέντε feeder containerships και την ενίσχυση του μεριδίου αγοράς της στη συγκεκριμένη αγορά ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp.…
Την πτωτική τους πορεία συνέχισαν (και) τον Φεβρουάριο οι πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σε σχέση με τις πωλήσεις του αντίστοιχου περσινού μήνα.…
Η Κίνα αποκάλυψε για πρώτη φορά ότι έχει αναπτύξει μια συμπαγή συσκευή κοπής καλωδίων βαθέων υδάτων, η οποία είναι αρκετά ισχυρή ώστε να μπορεί…
Η τεχνολογία προσρόφησης αερίων με εναλλαγή της πίεσης (Pressure Swing Adsorption – PSA) αποτελεί μια καινοτόμο μέθοδο για τη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα (CO₂)…
Με μειωμένους ρυθμούς βαίνουν τους τελευταίους 12 μήνες οι αγορές second-hand πλοίων των Ελλήνων πλοιοκτητών. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, τους τελευταίους…
Η νέα ενεργειακή πολιτική των ΗΠΑ μετά και την εκλογή Τραμπ έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, λαμβάνοντας υπόψη την…
Τρεις μήνες μετά το ατύχημα στα Στενά του Κερτς, ο αντίκτυπος της πετρελαιοκηλίδας δεν έχει ακόμη αντιμετωπιστεί πλήρως. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατο δημοσίευμα του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ