
Μπορεί το έτος να άλλαξε, ωστόσο η τύχη της παγκόσμιας οικονομίας και φέτος θα κινηθεί στον ρυθμό της Κίνας.
Ως εκ τούτου, η προσοχή των οικονομικών κύκλων είναι έντονα στραμμένη στις πολιτικές απαντήσεις του Πεκίνου στις συνεχιζόμενες προκλήσεις, ιδίως στον τομέα των ακινήτων και στις επιπτώσεις τους στη ζήτηση βασικών εμπορευμάτων.
Για να μπορέσει να υποστηρίξει καλύτερα την οικονομία της χώρας, η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας προετοιμάζεται για μια μετασχηματιστική αλλαγή στο πλαίσιο της νομισματικής της πολιτικής το 2025, απομακρυνόμενη από τους παραδοσιακούς ποσοτικούς στόχους δανεισμού και στρεφόμενη προς μια πιο συμβατική προσέγγιση με βάση τα επιτόκια, παρόμοια με τις δυτικές κεντρικές τράπεζες. Πρόκειται για τη σημαντικότερη μεταρρύθμιση της νομισματικής πολιτικής της Κίνας τα τελευταία χρόνια, η οποία καθοδηγείται από διάφορους βασικούς παράγοντες της εγχώριας οικονομίας. Η αλλαγή έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς η Κίνα παλεύει με την ύφεση της αγοράς ακινήτων.
Το υφιστάμενο πλαίσιο, το οποίο βασίζεται σε πολλαπλά επιτόκια και άτυπες οδηγίες τραπεζικού δανεισμού, έχει επικριθεί για την προώθηση της αναποτελεσματικής κατανομής των πόρων και των αδιάκριτων πρακτικών δανεισμού, που μπορεί να οδηγήσουν σε επισφαλή χρέη. Η μετάβαση αποσκοπεί στον εκσυγχρονισμό της νομισματικής πολιτικής της Κίνας, ευθυγραμμίζοντάς την περισσότερο με τα διεθνή πρότυπα που χρησιμοποιούνται από τη Fed και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ωστόσο, ο μετασχηματισμός αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ανάγκης εξισορρόπησης των προτεραιοτήτων δανεισμού που κατευθύνονται από την κυβέρνηση με τις αρχές της αγοράς και της βοήθειας προς τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να προσαρμοστούν σε ένα νέο περιβάλλον λειτουργίας.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 07th January 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ