
Κυρίαρχο ρόλο διαδραμάτισαν το 2024 τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων στις συνολικές παραγγελίες πλοίων, σύμφωνα με το Green Technology Tracker της Clarksons.
Ειδικότερα, το 2024 παραγγέλθηκαν 820 πλοία (62,2 εκατ. dwt) κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων, αριθμός που αποτελεί ρεκόρ. Η τεχνολογία διπλού καυσίμου LNG αναδείχθηκε κορυφαία, δεδομένου ότι το 70% του τονάζ που παραγγέλθηκε (εξαιρουμένων των LNG carriers) θα καταναλώνει μεταξύ άλλων και LNG. Συνολικά, καταγράφηκαν παραγγελίες για πλοία που θα καταναλώνουν είτε LNG (390, εξαιρούνται παραγγελίες για 297 LNG carriers), είτε μεθανόλη (118), είτε αμμωνία (25), είτε LPG (72), είτε υδρογόνο (12).
Την ίδια ώρα, οι παραγγελίες πλοίων που μπορούν να μετασκευαστούν ώστε να καταναλώνουν εναλλακτικά καύσιμα («ready») άγγιξαν το 21% των παραγγελιών (452 παραγγελίες).
Τέλος, η Clarksons σημειώνει ότι, με βάση το orderbook και τις εκτιμώμενες επενδύσεις τα επόμενα χρόνια, πάνω από το 1/5 του τονάζ θα καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα έως το 2030 έναντι 2% το 2017 και 8% το 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ