
Οι αρχές της Φινλανδίας ανακοίνωσαν σήμερα Τετάρτη 8 Ιανουαρίου ότι εξαιτίας σοβαρών ελαττωμάτων απαγορεύθηκε ο πλους του δεξαμενόπλοιου «Eagle S» που θεωρείται ότι ανήκει στον ρωσικό σκιώδη στόλο μέσω του οποίου η Μόσχα παρακάμπτει το διεθνές εμπάργκο και ότι ευθύνεται για το σαμποτάζ κατά πέντε υποθαλάσσιων τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στην Βαλτική.
Το πλοίο, το οποίο έχει συλληφθεί από την αστυνομία στο πλαίσιο της έρευνας για σαμποτάζ, δεν θα μπορεί να πλεύσει για όσο δεν έχουν επιδιορθωθεί τα σοβαρά ελαττώματα που διαπιστώθηκαν κατά τον τεχνικό έλεγχο, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Τα ελαττώματα αφορούν την πυρασφάλεια του πλοίου, τον εξαερισμό του αντλιοστασίου και το σύστημα πλεύσης.
Η επισκευή «θα απαιτήσει εξωτερική συνδρομή και θα χρειαστεί χρόνο», δηλώνει στην ανακοίνωση η Σάνα Σονίνεν, διευθύντρια Ναυσιπλοΐας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Το «Eagle S», με σημαία των Νήσων Κουκ, θεωρείται ύποπτο για την θραύση ενός ηλεκτρικού και τεσσάρων τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στις 25 Δεκεμβρίου. Κατηγορείται ότι άφησε σκοπίμως την άγκυρά του να σέρνεται στον βυθό σε μία διαδρομή πολλών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την φινλανδική αστυνομία. Η άγκυρα ανασύρθηκε την Δευτέρα 6 Ιανουαρίου και βρίσκεται στα χέρια των φινλανδικών αρχών.
Οκτώ μέλη του πληρώματος του «Eagle S» θεωρούνται από την φινλανδική αστυνομία ύποπτα για την εμπλοκή τους στην θραύση των καλωδίων και έχει εκδοθεί εναντίον τους απαγόρευση εξόδου από το φινλανδικό έδαφος.
Σημειώνεται ότι σειρά παρόμοιων περιστατικών έχει σημειωθεί στην Βαλτική μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο 2022. Οι ενέργειες αυτές έχουν ως στόχο τις υποδομές ενέργειας και επικοινωνιών και εντάσσονται, σύμφωνα με τους ειδικούς, στον «υβριδικό πόλεμο» που διεξάγει η Ρωσία κατά των δυτικών χωρών στην τεράστια αυτή θαλάσσια περιοχή, τις ακτές της οποίας μοιράζονται πολλές νατοϊκές χώρες και όπου η Ρωσία διαθέτει πύλες εισόδου.
Δύο καλώδια τηλεπικοινωνιών κόπηκαν στις 17 και 18 Νοεμβρίου στα σουηδικά χωρικά ύδατα. Η έρευνα των σουηδικών αρχών στράφηκε κατά του κινεζικού πλοίου «Yi Peng 3» που βρισκόταν στην θαλάσσια ζώνη κατά την ώρα του συμβάντος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αυστηρότερο πλαίσιο για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία θέτει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Οι εντεινόμενες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, την απώλεια της βιοποικιλότητας, τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας και τις κοινωνικές ανισότητες, έχουν καταστήσει το αίτημα…
Μετά από τρία έτη ισχύος, η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων φαίνεται να έχει κατεβάσει ρυθμούς. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ