
Παρά την πίεση των αμερικανικών κυρώσεων, εντός ενός περιβάλλοντος περιορισμένης προσφοράς πετρελαίου, το Ιράν κατάφερε να κρατήσει για ακόμα ένα έτος ψηλά τις εξαγωγές του. Όπως αναφέρει ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός UANI (United Against Nuclear Iran), το 2024 το Ιράν εξήγαγε 587 εκατ. βαρέλια πετρελαίου, επίπεδα αυξημένα κατά 10,75% έναντι του 2023, οπότε και είχαν εξαχθεί 530 εκατ. βαρέλια.
Καθοριστικό ρόλο στην εν λόγω εξέλιξη είχε η Κίνα, της οποίας η όρεξη για ιρανικό αργό παρέμεινε ισχυρή το 2024, αποτελώντας για έκτο συναπτό έτος τον κορυφαίο προορισμό για τον μαύρο χρυσό της χώρας της Μέσης Ανατολής. Το 2024, η Κίνα «υποδέχτηκε» 533 εκατ. βαρέλια ιρανικού αργού, δηλαδή το 91% του συνόλου των εξαγωγών του Ιράν.
Παράλληλα, το περασμένο έτος κατεγράφη αλλαγή του status quo στις θαλάσσιες εξαγωγές ιρανικού αργού. Τα προηγούμενα έτη, σε σημαντικό βαθμό, πλοία ξένων σημαιών φόρτωναν ιρανικό αργό και το μετέφεραν στον προορισμό του. Το 2024, το Ιράν αναγκάστηκε να στραφεί στον εθνικό του στόλο για να καλύψει τις μεταφορικές του ανάγκες. Τα tankers της National Iranian Tanker Company φόρτωναν αργό από τους ιρανικούς τερματικούς και έπειτα «συναντούσαν» δεξαμενόπλοια ξένων σημαιών στα διεθνή ύδατα, όπου και πραγματοποιούσαν μεταφορτώσεις STS. Η συγκεκριμένη εξέλιξη φέρεται να συνδέεται άμεσα με την επιβολή κυρώσεων σε δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, tankers το 2024.
Σύμφωνα με δεδομένα της UANI, το 2024 αναγνωρίστηκαν 132 νέα δεξαμενόπλοια που δραστηριοποιήθηκαν στη μεταφορά ιρανικού αργού, με το σύνολο του συγκεκριμένου «σκιώδους» στόλου να φτάνει σχεδόν τα 500.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ