Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν και θα μεταβάλουν τις ναυτιλιακές αγορές το 2025 περιγράφει σε report της η Kpler.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα bulk carriers, η Kpler σημειώνει ότι οι κινεζικές εισαγωγές iron ore έσπασαν κάθε ρεκόρ το 2024, καταγράφοντας αύξηση 4% σε ετήσια βάση, με την αυξητική αυτή τάση να μη συνεχίζεται το 2025, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Η εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και οι εμπορικοί περιορισμοί θα επιβραδύνουν την παραγωγή και θα εντείνουν τις καθοδικές πιέσεις στην τιμή του iron ore.
Την ίδια ώρα, η πολιτική κυρώσεων του Τραμπ με αποδέκτες το Μεξικό και την Κίνα, τους κορυφαίους εισαγωγείς καλαμποκιού και σόγιας των ΗΠΑ αντίστοιχα, θα επιφέρει αντίποινα που θα πλήξουν τους Αμερικανούς γεωργούς. Συγκριτικά με την πρώτη θητεία Τραμπ, η Βραζιλία αποτελεί μια πιο ισχυρή εναλλακτική για τους εν λόγω εισαγωγείς. Η χώρα της Νότιας Αμερικής, σύμφωνα με την Κpler, θα συγκομίσει ποσότητες σόγιας-ρεκόρ το 2025.
Κατά την Kpler, η ζήτηση για άνθρακα της Ινδίας θα δεχτεί καθοδικές πιέσεις, λόγω της αυξημένης εγχώριας παραγωγής. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει αρνητικό αντίκτυπο για τους προμηθευτές από την Ινδονησία και τη Νότια Αφρική, που ήδη καταγράφουν μειωμένη ζήτηση στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.
Υπό το πρίσμα της μειωμένης κινεζικής ζήτησης για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα, τα premiums των ναύλων των Capesizes έναντι των μικρότερων πλοίων θα μειωθούν. Η σταθερότητα των bulk carriers χωρητικότητας μικρότερης των Capesizes θα απειληθεί από τις χαμηλότερες εξαγωγές χάλυβα της Κίνας και από το επιβραδυνόμενο εμπόριο άνθρακα, καταλήγει η Kpler.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι εγκατεστημένες από τη Μόσχα αρχές στην προσαρτημένη από τη Ρωσία ουκρανική χερσόνησο Κριμαία εξέφρασαν σήμερα φόβους ότι τεράστιες ποσότητες μαζούτ θα φτάσουν στις…
Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, προκαλεί ήδη σημαντικά προβλήματα ανά την υφήλιο, ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας…
Οι αρχές της Φινλανδίας ανακοίνωσαν σήμερα Τετάρτη 8 Ιανουαρίου ότι εξαιτίας σοβαρών ελαττωμάτων απαγορεύθηκε ο πλους του δεξαμενόπλοιου «Eagle S» που θεωρείται ότι ανήκει…
H προσπάθεια ενημέρωσης της κοινωνίας για το σύγχρονο προφίλ της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί διαχρονικά στόχο και προτεραιότητα τόσο των συντακτών όσο και των…
Έπειτα από ένα περιπετειώδες έτος για τις εταιρείες ενέργειας, που σημαδεύτηκε από αστάθεια στις αγορές και έντονη αβεβαιότητα, οι ενεργειακοί κολοσσοί βίωσαν σημαντική πτώση…
Η Κίνα σημείωσε ένα σημαντικό βήμα προς τη χρήση καθαρών καυσίμων στη ναυτιλία, ολοκληρώνοντας τον πρώτο επιτυχή ανεφοδιασμό πλοίου με καύσιμο την αμμωνία. Η…
Δυναμική εκκίνηση στο νέο έτος πραγματοποίησε ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), καθώς πρόσφατα προχώρησε…
Η στρατηγική της Maersk για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος ενισχύεται από τη συνεργασία της με την TMC Compressors (TMC) και τη Yangzijiang…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ