
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν και θα μεταβάλουν τις ναυτιλιακές αγορές το 2025 περιγράφει σε report της η Kpler.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα bulk carriers, η Kpler σημειώνει ότι οι κινεζικές εισαγωγές iron ore έσπασαν κάθε ρεκόρ το 2024, καταγράφοντας αύξηση 4% σε ετήσια βάση, με την αυξητική αυτή τάση να μη συνεχίζεται το 2025, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Η εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και οι εμπορικοί περιορισμοί θα επιβραδύνουν την παραγωγή και θα εντείνουν τις καθοδικές πιέσεις στην τιμή του iron ore.
Την ίδια ώρα, η πολιτική κυρώσεων του Τραμπ με αποδέκτες το Μεξικό και την Κίνα, τους κορυφαίους εισαγωγείς καλαμποκιού και σόγιας των ΗΠΑ αντίστοιχα, θα επιφέρει αντίποινα που θα πλήξουν τους Αμερικανούς γεωργούς. Συγκριτικά με την πρώτη θητεία Τραμπ, η Βραζιλία αποτελεί μια πιο ισχυρή εναλλακτική για τους εν λόγω εισαγωγείς. Η χώρα της Νότιας Αμερικής, σύμφωνα με την Κpler, θα συγκομίσει ποσότητες σόγιας-ρεκόρ το 2025.
Κατά την Kpler, η ζήτηση για άνθρακα της Ινδίας θα δεχτεί καθοδικές πιέσεις, λόγω της αυξημένης εγχώριας παραγωγής. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει αρνητικό αντίκτυπο για τους προμηθευτές από την Ινδονησία και τη Νότια Αφρική, που ήδη καταγράφουν μειωμένη ζήτηση στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.
Υπό το πρίσμα της μειωμένης κινεζικής ζήτησης για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα, τα premiums των ναύλων των Capesizes έναντι των μικρότερων πλοίων θα μειωθούν. Η σταθερότητα των bulk carriers χωρητικότητας μικρότερης των Capesizes θα απειληθεί από τις χαμηλότερες εξαγωγές χάλυβα της Κίνας και από το επιβραδυνόμενο εμπόριο άνθρακα, καταλήγει η Kpler.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αυστηρότερο πλαίσιο για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία θέτει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Οι εντεινόμενες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, την απώλεια της βιοποικιλότητας, τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας και τις κοινωνικές ανισότητες, έχουν καταστήσει το αίτημα…
Μετά από τρία έτη ισχύος, η δραστηριότητα στις παραγγελίες πλοίων φαίνεται να έχει κατεβάσει ρυθμούς. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, από την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ