
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν και θα μεταβάλουν τις ναυτιλιακές αγορές το 2025 περιγράφει σε report της η Kpler.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα bulk carriers, η Kpler σημειώνει ότι οι κινεζικές εισαγωγές iron ore έσπασαν κάθε ρεκόρ το 2024, καταγράφοντας αύξηση 4% σε ετήσια βάση, με την αυξητική αυτή τάση να μη συνεχίζεται το 2025, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις. Η εξασθενημένη εγχώρια ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα και οι εμπορικοί περιορισμοί θα επιβραδύνουν την παραγωγή και θα εντείνουν τις καθοδικές πιέσεις στην τιμή του iron ore.
Την ίδια ώρα, η πολιτική κυρώσεων του Τραμπ με αποδέκτες το Μεξικό και την Κίνα, τους κορυφαίους εισαγωγείς καλαμποκιού και σόγιας των ΗΠΑ αντίστοιχα, θα επιφέρει αντίποινα που θα πλήξουν τους Αμερικανούς γεωργούς. Συγκριτικά με την πρώτη θητεία Τραμπ, η Βραζιλία αποτελεί μια πιο ισχυρή εναλλακτική για τους εν λόγω εισαγωγείς. Η χώρα της Νότιας Αμερικής, σύμφωνα με την Κpler, θα συγκομίσει ποσότητες σόγιας-ρεκόρ το 2025.
Κατά την Kpler, η ζήτηση για άνθρακα της Ινδίας θα δεχτεί καθοδικές πιέσεις, λόγω της αυξημένης εγχώριας παραγωγής. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει αρνητικό αντίκτυπο για τους προμηθευτές από την Ινδονησία και τη Νότια Αφρική, που ήδη καταγράφουν μειωμένη ζήτηση στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού.
Υπό το πρίσμα της μειωμένης κινεζικής ζήτησης για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα, τα premiums των ναύλων των Capesizes έναντι των μικρότερων πλοίων θα μειωθούν. Η σταθερότητα των bulk carriers χωρητικότητας μικρότερης των Capesizes θα απειληθεί από τις χαμηλότερες εξαγωγές χάλυβα της Κίνας και από το επιβραδυνόμενο εμπόριο άνθρακα, καταλήγει η Kpler.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ