
Ο «ψυχρός πόλεμος» ΗΠΑ-Κίνας είναι ήδη εδώ, έχουν προειδοποιήσει πολλάκις γεωπολιτικοί αναλυτές τα τελευταία έτη, και με τη ναυτιλία πλέον να βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα. Πιο συγκεκριμένα, η Ουάσιγκτον αποφάσισε να επεκτείνει τη «μαύρη λίστα» της με κινεζικά νομικά πρόσωπα, συμπεριλαμβάνοντας τον μεγαλύτερο ναυπηγικό κολοσσό παγκοσμίως αλλά και τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας.
Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του Bloomberg, στην ανανεωμένη blacklist των ΗΠΑ φιλοξενούνται πλέον η China State Shipping Corporation, η οποία έχει δεκάδες αν όχι εκατοντάδες θυγατρικές εταιρείες (ναυπηγεία), αλλά και η Cosco Shipping Holdings. Οι εταιρείες αυτές, καθώς και η China Shipbuilding Trading Co., πλέον θεωρούνται για το Πεντάγωνο των ΗΠΑ στρατιωτικές εταιρείες.
Πάντως, το ότι συμπεριλήφθηκαν στην περιβόητη blacklist δεν συνεπάγεται άμεσα κάποιο μειονέκτημα για τις εταιρείες αυτές. Έμμεσα, όμως, αποθαρρύνει αμερικανικές εταιρείες, ίσως ακόμα και διεθνείς, από το να διατηρούν εμπορικές σχέσεις μαζί τους.
Η εστίαση των ΗΠΑ στη ναυτιλία δεν είναι τυχαία. Τα περασμένα έτη, ο καθοριστικός ρόλος λιμένων και πλοίων για την ευρυθμία της παγκόσμιας οικονομίας αναδείχθηκε σε σημαντικό βαθμό. Την ίδια ώρα, η πρωτοκαθεδρία της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία και ίσως σύντομα ευρύτερα στη ναυτιλία είναι γεγονός. Από την άλλη, ειδικά η ναυπηγική βιομηχανία αλλά και η ναυτιλιακή ευρύτερα στην Κίνα έχουν συρρικνωθεί σημαντικά.
Τα προαναφερθέντα ωθούν την Ουάσιγκτον σε έκτακτα μέτρα, δηλαδή σε μια προσπάθεια περιορισμού του ρυθμού ταχύτατης ανάπτυξης της Κίνας στις συγκεκριμένες βιομηχανίες. Σαφώς, η κόντρα των δύο χωρών είναι ακόμα περισσότερο εστιασμένη στον κλάδο της τεχνολογίας, με τα μικροκυκλώματα να αποτελούν μήλον της έριδος.
Η αντίδραση του Πεκίνου
Η κινεζική αντίδραση ήταν άμεση και έντονη. Όπως αναφέρει σε δημοσίευμά του το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Κίνα εξέφρασε την κατηγορηματική αντίθεσή της στο γεγονός ότι έντεκα κινεζικές εταιρείες και θεσμοί περιελήφθησαν στον αμερικανικό κατάλογο ελέγχου εξαγωγών, με την αιτιολογία ότι σχετίζονται με τις κινεζικές ένοπλες δυνάμεις.
Το υπουργείο δήλωσε ότι θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να «διαφυλάξει» τα νόμιμα δικαιώματα και συμφέροντα των κινεζικών οντοτήτων.
Εξάλλου, το Πεκίνο χαρακτήρισε τις Ηνωμένες Πολιτείες «εξαιρετικά ανεύθυνες», επειδή «υποψιάζονται αβάσιμα» πως υπάρχουν κίνδυνοι για την ασφάλεια των πληροφοριών από τα κινεζικά συστήματα μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ