Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, προκαλεί ήδη σημαντικά προβλήματα ανά την υφήλιο, ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας έρευνας για τα κορυφαία λιμάνια πετρελαίου.
Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έρευνας του International Cryosphere Climate Initiative (ICCI), η άνοδος της στάθμης της θάλασσας αναμένεται να κατακλύσει πολλά από τα μεγαλύτερα λιμάνια πετρελαίου παγκοσμίως. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τουλάχιστον δεκατρία από τα λιμάνια με την υψηλότερη κίνηση δεξαμενόπλοιων θα υποστούν σοβαρές ζημιές από μόλις ένα μέτρο ανόδου της στάθμης της θάλασσας.
Οι επιστήμονες θεωρούν ότι δύο λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας, το Ras Tanura και Yanbu, είναι τα πλέον ευάλωτα σε τέτοιες συνθήκες. Πρόκειται για δύο λιμάνια που διαχειρίζεται ο πετρελαϊκός κολοσσός Saudi Aramco και μέσω αυτών εξάγεται το 98% των φορτίων πετρελαίου της χώρας. Στη λίστα των εν δυνάμει πληγέντων λιμένων, βρίσκονται επίσης τα λιμάνια του Χιούστον και του Γκάλβεστον στις ΗΠΑ, το λιμάνι της Σιγκαπούρης και σημαντικά λιμάνια της Κίνας και της Ολλανδίας.
Σύμφωνα με την έρευνα, καθώς η καύση ορυκτών καυσίμων προκαλεί υπερθέρμανση του πλανήτη, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας κατά ένα μέτρο μοιάζει πλέον αναπόφευκτη. Εφόσον οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου δεν περιοριστούν δραστικά, η άνοδος πιθανόν να έρθει πριν από το 2070. Επιπλέον, μία ακόμα άνοδος τριών μέτρων είναι πιθανώς αναπόφευκτη την επόμενη χιλιετία και θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόλις στις αρχές του 2100.
Σε κάθε περίπτωση, τα ευρήματα της έρευνας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Εάν τα σενάρια επιβεβαιωθούν, τα εν λόγω 13 λιμάνια θα υποστούν σημαντικές ζημιές. Δεδομένου ότι μέσω αυτών πραγματοποιήθηκε το 20% των παγκόσμιων εξαγωγών αργού του 2023, οι συνέπειες διαφαίνονται καταστροφικές για την αγορά πετρελαίου και όχι μόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι εγκατεστημένες από τη Μόσχα αρχές στην προσαρτημένη από τη Ρωσία ουκρανική χερσόνησο Κριμαία εξέφρασαν σήμερα φόβους ότι τεράστιες ποσότητες μαζούτ θα φτάσουν στις…
Οι αρχές της Φινλανδίας ανακοίνωσαν σήμερα Τετάρτη 8 Ιανουαρίου ότι εξαιτίας σοβαρών ελαττωμάτων απαγορεύθηκε ο πλους του δεξαμενόπλοιου «Eagle S» που θεωρείται ότι ανήκει…
H προσπάθεια ενημέρωσης της κοινωνίας για το σύγχρονο προφίλ της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί διαχρονικά στόχο και προτεραιότητα τόσο των συντακτών όσο και των…
Έπειτα από ένα περιπετειώδες έτος για τις εταιρείες ενέργειας, που σημαδεύτηκε από αστάθεια στις αγορές και έντονη αβεβαιότητα, οι ενεργειακοί κολοσσοί βίωσαν σημαντική πτώση…
Η Κίνα σημείωσε ένα σημαντικό βήμα προς τη χρήση καθαρών καυσίμων στη ναυτιλία, ολοκληρώνοντας τον πρώτο επιτυχή ανεφοδιασμό πλοίου με καύσιμο την αμμωνία. Η…
Δυναμική εκκίνηση στο νέο έτος πραγματοποίησε ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), καθώς πρόσφατα προχώρησε…
Η στρατηγική της Maersk για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος ενισχύεται από τη συνεργασία της με την TMC Compressors (TMC) και τη Yangzijiang…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) το 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 13,1% σε σχέση με το 2023. Σύμφωνα με ανακοίνωση του «Ελευθέριος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ