![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Καθώς η άνοδος της στάθμης της θάλασσας, ως απότοκο της κλιματικής αλλαγής, προκαλεί ήδη σημαντικά προβλήματα ανά την υφήλιο, ανησυχητικά είναι τα ευρήματα νέας έρευνας για τα κορυφαία λιμάνια πετρελαίου.
Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έρευνας του International Cryosphere Climate Initiative (ICCI), η άνοδος της στάθμης της θάλασσας αναμένεται να κατακλύσει πολλά από τα μεγαλύτερα λιμάνια πετρελαίου παγκοσμίως. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τουλάχιστον δεκατρία από τα λιμάνια με την υψηλότερη κίνηση δεξαμενόπλοιων θα υποστούν σοβαρές ζημιές από μόλις ένα μέτρο ανόδου της στάθμης της θάλασσας.
Οι επιστήμονες θεωρούν ότι δύο λιμάνια της Σαουδικής Αραβίας, το Ras Tanura και Yanbu, είναι τα πλέον ευάλωτα σε τέτοιες συνθήκες. Πρόκειται για δύο λιμάνια που διαχειρίζεται ο πετρελαϊκός κολοσσός Saudi Aramco και μέσω αυτών εξάγεται το 98% των φορτίων πετρελαίου της χώρας. Στη λίστα των εν δυνάμει πληγέντων λιμένων, βρίσκονται επίσης τα λιμάνια του Χιούστον και του Γκάλβεστον στις ΗΠΑ, το λιμάνι της Σιγκαπούρης και σημαντικά λιμάνια της Κίνας και της Ολλανδίας.
Σύμφωνα με την έρευνα, καθώς η καύση ορυκτών καυσίμων προκαλεί υπερθέρμανση του πλανήτη, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας κατά ένα μέτρο μοιάζει πλέον αναπόφευκτη. Εφόσον οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου δεν περιοριστούν δραστικά, η άνοδος πιθανόν να έρθει πριν από το 2070. Επιπλέον, μία ακόμα άνοδος τριών μέτρων είναι πιθανώς αναπόφευκτη την επόμενη χιλιετία και θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί μόλις στις αρχές του 2100.
Σε κάθε περίπτωση, τα ευρήματα της έρευνας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου. Εάν τα σενάρια επιβεβαιωθούν, τα εν λόγω 13 λιμάνια θα υποστούν σημαντικές ζημιές. Δεδομένου ότι μέσω αυτών πραγματοποιήθηκε το 20% των παγκόσμιων εξαγωγών αργού του 2023, οι συνέπειες διαφαίνονται καταστροφικές για την αγορά πετρελαίου και όχι μόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A. ανακοινώνει την επιτυχημένη αναβάθμιση του συστήματος διαχείρισης επιχειρησιακών πόρων (ERP) σε Microsoft Dynamics 365 Business Central &…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ναύλοι των bulk carriers από τον περασμένο Νοέμβριο και, όπως προκύπτει και από τα Baltic Exchange Timecharter equivalents, η πτώση…
Η στρατηγική του κολοσσού ενέργειας τα τελευταία έτη εστιάστηκε σημαντικά στις προοπτικές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, απόφαση που προκάλεσε τον προβληματισμό αναλυτών και τη…
Στο κενό είναι πιθανό να καταλήξουν οποιεσδήποτε βραχυπρόθεσμες εκτιμήσεις για την κατεύθυνση των ναυτιλιακών αγορών, καθώς «ο κόσμος εισέρχεται σε αχαρτογράφητο έδαφος», τονίζει ο…
Σε πόλο έλξης φορτίων θερμικού άνθρακα αναδείχθηκε το Βιετνάμ κατά τη διάρκεια του 2024, καθώς οι εισαγωγές της ασιατικής χώρας εκτοξεύτηκαν και σημείωσαν νέο…
Η Αθηναϊκή Ριβιέρα το 2035 θα είναι ένας παγκόσμιας κλάσης προορισμός για κατοικία, επενδύσεις και τουρισμό. Η αξία των ακινήτων θα έχει αυξηθεί σημαντικά,…
Η επιστροφή των δεξαμενόπλοιων στη Διώρυγα του Σουέζ ίσως και να μην έχει τόσο σφοδρό αντίκτυπο. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson,…
Τον Κωνσταντίνο Τασούλα εξέλεξε η ολομέλεια της Βουλής στο αξίωμα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Μετά από ονομαστική-φανερή ψηφοφορία, και επί 274 παρόντων βουλευτών, τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ