Σε μία σημαντική κίνηση προέβη ο Τζο Μπάιντεν, επιχειρώντας να εμποδίσει την εκπλήρωση μιας μείζονος προεκλογικής υπόσχεσης του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος έχει δηλώσει πως θα αυξήσει την παραγωγή φυσικού αερίου και πετρελαίου των ΗΠΑ με γεωτρήσεις στη θάλασσα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο Δημοκρατικός Πρόεδρος, ο οποίος θα παραδώσει την ηγεσία στις 20 Ιανουαρίου στον Ρεπουμπλικανό αντίπαλό του, αποφάσισετη Δευτέρα 6 Ιανουαρίου να απαγορεύσει κάθε νέα υπεράκτια γεώτρηση σε μια θαλάσσια ζώνη που καλύπτει συνολικά περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα.
Ο Τζο Μπάιντεν επικαλείται ένα νόμο του 1953, τον «Outer Continental Shelf Lands Act», που δίνει εξουσίες στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση σχετικά με την εκμετάλλευση πόρων στην υφαλοκρηπίδα, το θαλάσσιο υπέδαφος στα ανοικτά των ακτών. Η απαγόρευση, η οποία δεν περιλαμβάνει ημερομηνία λήξεως, θα εφαρμοστεί κατά μήκος των ακτών των ΗΠΑ στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό, καθώς και στα ανατολικά του Κόλπου του Μεξικού και στα ανοικτά της Αλάσκας, στο Βερίγγειο πορθμό.
«Ήρθε η στιγμή να προστατεύσουμε αυτές τις ακτές για τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας», υπογράμμισε ο Τζο Μπάιντεν στην ανακοίνωση. «Είναι σαφές για εμένα ότι το σχετικά μικρό δυναμικό σε όρους ορυκτών καυσίμων των προστατευόμενων ζωνών δεν δικαιολογεί τους κινδύνους για το περιβάλλον, για τη δημόσια υγεία και για την οικονομία που θα δημιουργούσαν νέες εκχωρήσεις δικαιωμάτων εκμετάλλευσης και νέες γεωτρήσεις», πρόσθεσε.
«Δεν έχουμε να επιλέξουμε ανάμεσα στο να προστατεύσουμε το περιβάλλον και στο να αναπτύξουμε την οικονομία μας ή ανάμεσα στο να προστατεύσουμε τους ωκεανούς μας, τις ακτές μας και την τροφή που παράγουν και στο να διατηρήσουμε χαμηλές τιμές ενέργειας. Πρόκειται για ψευδείς εναλλακτικές επιλογές», κατήγγειλε.
Το μήνυμα απευθύνεται ξεκάθαρα στον Ντόναλντ Τραμπ. Ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος, την ίδια στιγμή που η αμερικανική παραγωγή υδρογονανθράκων βρίσκεται ήδη σε επίπεδα ρεκόρ, στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του υποσχέθηκε να επιτρέψει πληθώρα γεωτρήσεων, ώστε να μειωθεί η τιμή της βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον αμερικανικό Τύπο, θα είναι ενδεχομένως δύσκολο για τον 78χρονο δισεκατομμυριούχο να ανατρέψει αυτή την απόφαση του Δημοκρατικού προκατόχου του.
Με δυσαρέσκεια υποδέχτηκαν την απόφαση του Μπάιντεν διάφορες οργανώσεις της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου, οι οποίες υποστηρίζουν ότι η απόφαση θα βλάψει την αμερικανική ενεργειακή ασφάλεια και πως πρέπει να ανατραπεί από το Κογκρέσο. «Καλούμε αυτούς που λαμβάνουν τις πολιτικές αποφάσεις να χρησιμοποιήσουν κάθε εργαλείο που έχουν στη διάθεσή τους για να ανατρέψουν αυτή την πολιτικά υποκινούμενη απόφαση και να αποκαταστήσουν μία φιλοαμερικανική ενεργειακή προσέγγιση στην ομοσπονδιακή εκχώρηση δικαιωμάτων εκμετάλλευσης», ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος του American Petroleum Institute Μάικ Σόμερς.
Αντίθετα, οι μη κυβερνητικές περιβαλλοντικές οργανώσεις εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την απόφαση, λίγες ημέρες πριν την έλευση του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Υπενθυμίζεται, ότι ο Ρεπουμπλικάνος έχει αμφισβητήσει πολλάκις την πραγματικότητα της οφειλόμενης στον άνθρωπο κλιματικής αλλαγής.
«Είναι μια νίκη για τους ωκεανούς» και για τους Αμερικανούς που εξαρτώνται από τις καθαρές ακτές και την αλιεία» δήλωσε ο Τζόζεφ Γκόρντον της μη κυβερνητικής οργάνωσης Oceana. «Οι πολύτιμες παράκτιες κοινότητες προστατεύονται πλέον για τις μελλοντικές γενιές», κατέληξε.
Τέλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Ντόναλντ Τραμπ μετά την ανακοίνωση της απόφασης Μπάιντεν, ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος διαβεβαίωσε ότι θα ακυρώσει αμέσως μόλις επιστρέψει στο Λευκό Οίκο την απαγόρευση.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Έπειτα από ένα περιπετειώδες έτος για τις εταιρείες ενέργειας, που σημαδεύτηκε από αστάθεια στις αγορές και έντονη αβεβαιότητα, οι ενεργειακοί κολοσσοί βίωσαν σημαντική πτώση…
Η Κίνα σημείωσε ένα σημαντικό βήμα προς τη χρήση καθαρών καυσίμων στη ναυτιλία, ολοκληρώνοντας τον πρώτο επιτυχή ανεφοδιασμό πλοίου με καύσιμο την αμμωνία. Η…
Δυναμική εκκίνηση στο νέο έτος πραγματοποίησε ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), καθώς πρόσφατα προχώρησε…
Η στρατηγική της Maersk για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος ενισχύεται από τη συνεργασία της με την TMC Compressors (TMC) και τη Yangzijiang…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) το 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 13,1% σε σχέση με το 2023. Σύμφωνα με ανακοίνωση του «Ελευθέριος…
Την επέκτασή της στις διεθνείς ναυτιλιακές μητροπόλεις συνεχίζει η DS Norden, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε το άνοιγμα νέου γραφείου στην Αθήνα. Όπως ενημέρωσε η εταιρεία…
Η εστίαση του κολοσσού των τακτικών γραμμών CMA CGM στο LNG έχει καταστεί εμφανής τους τελευταίους μήνες, μέσω πληθώρας παραδόσεων και παραγγελιών για πλοία…
Παρά την πίεση των αμερικανικών κυρώσεων, εντός ενός περιβάλλοντος περιορισμένης προσφοράς πετρελαίου, το Ιράν κατάφερε να κρατήσει για ακόμα ένα έτος ψηλά τις εξαγωγές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ