Στην εγκατάσταση νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων προχωρά το λιμάνι του Βόλου, προκειμένου να καλύπτει με αυτά τις υφιστάμενες ανάγκες του στο 100% σε ηλεκτρική ενέργεια έως το καλοκαίρι του 2025. Πρόσφατα, υπεγράφη η σχετική σύμβαση μεταξύ του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ), Σωκράτη Αναγνώστου, και του εκπροσώπου της αναδόχου εταιρείας ZILLION, Βασίλειο Ζιώγο, για την υλοποίηση του έργου, παρουσία και του διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών του ΟΛΒ, Θωμά Σπάχου.
Το έργο προβλέπει εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων αυτοπαραγωγής ενέργειας για ενεργειακό συμψηφισμό (net metering) και εικονικό ενεργειακό συμψηφισμό (virtual net metering). Βάσει του ενεργειακού συμψηφισμού η παραγόμενη ενέργεια από τα φωτοβολταϊκά του λιμένα θα «αποθηκεύεται» στη ΔΕΗ Α.Ε. και στη συνέχεια θα καταναλώνεται.
Όπως τονίζει ο ΟΛΒ, για την υλοποίηση του έργου είχε ήδη υποβληθεί εμπρόθεσμα αίτημα στον Διαχειριστή του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) και μετά την έγκριση από τον ΔΕΔΔΗΕ πραγματοποιήθηκε ο σχετικός διεθνής ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός. Από την εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων και την υλοποίηση του ενεργειακού συμψηφισμού (net metering), υπολογίζεται ότι θα παράγονται σε ετήσια βάση περίπου 2 εκατ. kWh, οι οποίες, με μέση τιμή προμήθειας ρεύματος 0,20Euro/kWh (συνυπολογίζοντας τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις, τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης και το Ειδικό Τέλος), αντιστοιχούν σε εξοικονόμηση περίπου 400.000 ευρώ/έτος.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ, ενώ η αποπληρωμή του αναδόχου προβλέπεται σε πέντε έτη και θα προκύπτει ουσιαστικά από το όφελος εξοικονόμησης ενέργειας.
Σημειώνεται ότι ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου έχει ήδη εγκαταστήσει από το 2019 δύο φωτοβολταϊκά συστήματα για την ηλεκτροδότηση των κτιρίων της νέας Ιχθυαγοράς, ισχύος 100 KW και 46,20 KW, ενώ έχουν αντικατασταθεί οι λαμπτήρες με νέους τύπου LED, σε όλο το παραλιακό μέτωπο, σε τμήμα του χώρου στάθμευσης στον Κεντρικό Προβλήτα, σε όλους τους προβλήτες του εμπορικού λιμένα και τους προβολείς φωτισμού στους έξι ηλεκτροκίνητους γερανούς.
«Το λιμάνι του Βόλου, μετά την εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών θα είναι και το μοναδικό λιμάνι της χώρας που θα καλύπτει τις υφιστάμενες ανάγκες του με ηλεκτρική ενέργεια στο 100%» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Σωκράτης Αναγνώστου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H προσπάθεια ενημέρωσης της κοινωνίας για το σύγχρονο προφίλ της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί διαχρονικά στόχο και προτεραιότητα τόσο των συντακτών όσο και των…
Έπειτα από ένα περιπετειώδες έτος για τις εταιρείες ενέργειας, που σημαδεύτηκε από αστάθεια στις αγορές και έντονη αβεβαιότητα, οι ενεργειακοί κολοσσοί βίωσαν σημαντική πτώση…
Η Κίνα σημείωσε ένα σημαντικό βήμα προς τη χρήση καθαρών καυσίμων στη ναυτιλία, ολοκληρώνοντας τον πρώτο επιτυχή ανεφοδιασμό πλοίου με καύσιμο την αμμωνία. Η…
Δυναμική εκκίνηση στο νέο έτος πραγματοποίησε ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering Co. (HD KSOE), καθώς πρόσφατα προχώρησε…
Η στρατηγική της Maersk για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος ενισχύεται από τη συνεργασία της με την TMC Compressors (TMC) και τη Yangzijiang…
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) το 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 13,1% σε σχέση με το 2023. Σύμφωνα με ανακοίνωση του «Ελευθέριος…
Την επέκτασή της στις διεθνείς ναυτιλιακές μητροπόλεις συνεχίζει η DS Norden, καθώς πρόσφατα ανακοίνωσε το άνοιγμα νέου γραφείου στην Αθήνα. Όπως ενημέρωσε η εταιρεία…
Η εστίαση του κολοσσού των τακτικών γραμμών CMA CGM στο LNG έχει καταστεί εμφανής τους τελευταίους μήνες, μέσω πληθώρας παραδόσεων και παραγγελιών για πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ