
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner.
Το 2024, ο παγκόσμιος στόλος αυξήθηκε κατά 10,6%, ενώ περίπου 1,76 εκατ. TEUs ή το 59% της επιπλέον μεταφορικής ικανότητας απορροφήθηκε από τις γραμμές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Η εξέλιξη αυτή φαντάζει λογική, καθώς η παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας απαιτεί περισσότερα πλοία.
Μάλιστα, η Alphaliner σημειώνει ότι, τον περασμένο Ιούνιο, η ετήσια αύξηση της μεταφορικής ικανότητας στο εν λόγω trade ήταν της τάξεως του 24%, ενώ ένα εξάμηνο αργότερα αυξήθηκε στο 31%. Ωστόσο, αναλύοντας τα δεδομένα, προκύπτει ότι το εβδομαδιαίο capacity που προσφέρεται στην εν λόγω διαδρομή αυξήθηκε κατά ένα μικρό μόνο ποσοστό. Συγκεκριμένα, την 1η Δεκεμβρίου 2023, στα route Ασίας-Ευρώπης προσφέρονταν εβδομαδιαίως κατά μέσο όρο 434.940 TEUs και έναν χρόνο αργότερα αυτή η προσφορά είχε αυξηθεί μόνο κατά 38.360 TEUs, ή 8,8%, καθώς η αναδρομολόγηση «καταβρόχθισε» το επιπλέον capacity.
Το 2024 θα μείνει στην ιστορία των ναυτιλιακών κύκλων ως το (πρώτο) έτος της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως το 2021 και το 2022 αναφέρονται πλέον συνήθως ως τα προσοδοφόρα έτη ελέω της COVID-19. Ενώ πολλοί σχολιαστές προειδοποιούσαν για πιθανή υπερβάλλουσα μεταφορική ικανότητα το 2024, τελικά οι εκτροπές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας απορρόφησαν τόση χωρητικότητα, με αποτέλεσμα ο κλάδος να κλείνει το έτος σχεδόν χωρίς αδρανή χωρητικότητα (μόλις το 0,6% του συνολικού στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θεωρήθηκε εμπορικά ανενεργό).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ