Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner.
Το 2024, ο παγκόσμιος στόλος αυξήθηκε κατά 10,6%, ενώ περίπου 1,76 εκατ. TEUs ή το 59% της επιπλέον μεταφορικής ικανότητας απορροφήθηκε από τις γραμμές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Η εξέλιξη αυτή φαντάζει λογική, καθώς η παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας απαιτεί περισσότερα πλοία.
Μάλιστα, η Alphaliner σημειώνει ότι, τον περασμένο Ιούνιο, η ετήσια αύξηση της μεταφορικής ικανότητας στο εν λόγω trade ήταν της τάξεως του 24%, ενώ ένα εξάμηνο αργότερα αυξήθηκε στο 31%. Ωστόσο, αναλύοντας τα δεδομένα, προκύπτει ότι το εβδομαδιαίο capacity που προσφέρεται στην εν λόγω διαδρομή αυξήθηκε κατά ένα μικρό μόνο ποσοστό. Συγκεκριμένα, την 1η Δεκεμβρίου 2023, στα route Ασίας-Ευρώπης προσφέρονταν εβδομαδιαίως κατά μέσο όρο 434.940 TEUs και έναν χρόνο αργότερα αυτή η προσφορά είχε αυξηθεί μόνο κατά 38.360 TEUs, ή 8,8%, καθώς η αναδρομολόγηση «καταβρόχθισε» το επιπλέον capacity.
Το 2024 θα μείνει στην ιστορία των ναυτιλιακών κύκλων ως το (πρώτο) έτος της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, όπως το 2021 και το 2022 αναφέρονται πλέον συνήθως ως τα προσοδοφόρα έτη ελέω της COVID-19. Ενώ πολλοί σχολιαστές προειδοποιούσαν για πιθανή υπερβάλλουσα μεταφορική ικανότητα το 2024, τελικά οι εκτροπές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας απορρόφησαν τόση χωρητικότητα, με αποτέλεσμα ο κλάδος να κλείνει το έτος σχεδόν χωρίς αδρανή χωρητικότητα (μόλις το 0,6% του συνολικού στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θεωρήθηκε εμπορικά ανενεργό).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με σπασμένα φρένα συνεχίζεται η άνοδος της κεφαλαιοποίησης των εταιρειών τεχνολογίας, με την Nvidia να αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερη κερδισμένη του 2024. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Με χαμόγελα έκλεισε το 2024 για τους εργαζομένους της Evergreen, η οποία μοίρασε μπόνους που αντιστοιχεί στις απολαβές 20 μηνών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της…
Στις εξαγωγές LNG φαίνεται πως θα εστιάσουν προσεχώς οι χώρες της Βόρειας Αμερικής, καθώς η εξαγωγική τους ικανότητα βρίσκεται σε ρότα υπεργιγάντωσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ