Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη δεξαμενών χαμηλής θερμοκρασίας και την πρόοδο στις μηχανές πρόωσης, προσφέρει λύσεις για την επίτευξη του στόχου μηδενικών εκπομπών που έχει θέσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) για το 2050.
Σε αυτό το πλαίσιο, η HJ Shipbuilding & Construction (HJSC) ανέπτυξε ένα επόμενης γενιάς δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), μεταφορικής ικανότητας 88.000 κ.μ., αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής. Για να διασφαλίσει την επιτυχία της ανάπτυξης σχεδιασμού του εν λόγω VLAC, η HJSC υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης (MoU) με τον Lloyd’s Register (LR). Το MoU επέτρεψε την ταχεία ανταλλαγή γνώσεων, τη συμμόρφωση με διεθνή πρότυπα και την ετοιμότητα για εμπορευματοποίηση του νέου σχεδιασμού.
Το σχέδιο περιλαμβάνει δεξαμενές Τύπου Α, κατασκευασμένες από χάλυβα χαμηλής θερμοκρασίας, που μειώνουν τον κίνδυνο ρωγμών, παρέχοντας δομική αντοχή και συμμόρφωση με διεθνείς κανονισμούς. Οι δεξαμενές έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τις ανάγκες της αμμωνίας, εξασφαλίζοντας τη διατήρησή της σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες και αντοχή στη διάβρωση.
Πέρα από τις δεξαμενές, η HJSC επενδύει στην ανάπτυξη συστημάτων πρόωσης καυσίμου αμμωνίας, που ενισχύουν την αποδοτικότητα και μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των πλοίων. Παράλληλα, προετοιμάζεται για την ενσωμάτωση επιπλέον τεχνολογιών, όπως συστήματα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με σπασμένα φρένα συνεχίζεται η άνοδος της κεφαλαιοποίησης των εταιρειών τεχνολογίας, με την Nvidia να αναδεικνύεται ως η μεγαλύτερη κερδισμένη του 2024. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο 3% την εβδομάδα με…
Με χαμόγελα έκλεισε το 2024 για τους εργαζομένους της Evergreen, η οποία μοίρασε μπόνους που αντιστοιχεί στις απολαβές 20 μηνών. Σύμφωνα με ΜΜΕ της…
Στις εξαγωγές LNG φαίνεται πως θα εστιάσουν προσεχώς οι χώρες της Βόρειας Αμερικής, καθώς η εξαγωγική τους ικανότητα βρίσκεται σε ρότα υπεργιγάντωσης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ