Η φινλανδική υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών ανακοίνωσε την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου, ότι διεξάγει επιθεώρηση στο τάνκερ «Eagle S», για το οποίο υπάρχουν υποψίες ότι ανήκει στον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και ότι ευθύνεται για την θραύση του υποθαλάσσιου καλωδίου στην Βαλτική.
«Στις 2 Ιανουαρίου 2025, η φινλανδική υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών Traficom θα πραγματοποιήσει έρευνα στο “Eagle S”», ανακοίνωσε η διευθύντρια της Traficom Σάνα Σονίνεν διευκρινίζοντας ότι η έρευνα διεξάγεται πέραν της έρευνας που διενεργεί η φινλανδική αστυνομία. «Διεξάγουμε την έρευνα κατά τρόπο ώστε να μην αναμειχθούμε στις επιχειρήσεις της αστυνομίας και της αστυνομικής έρευνας», εξήγησε.
Το «Eagle S», με σημαία των Νήσων Κουκ, θεωρείται ύποπτο για την βλάβη στο υποθαλάσσιο καλώδιο EstLink 2 που συνδέει την Φινλανδία με την Εσθονία την ημέρα των Χριστουγέννων. Το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι του Κιλπιλάτι, σε απόσταση 40 χιλιομέτρων ανατολικά του Ελσίνκι, όπου διεξάγεται η έρευνα και λαμβάνονται οι καταθέσεις του 20μελούς πληρώματος. Επτά μέλη του πληρώματος θεωρούνται ύποπτα και έχει απαγορευθεί η μετακίνησή τους.
Σημειώνεται, ότι σειρά παρόμοιων περιστατικών έχει σημειωθεί στην Βαλτική μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο 2022. Οι ενέργειες αυτές έχουν ως στόχο της υποδομές ενέργειας και επικοινωνιών και εντάσσονται, σύμφωνα με τους ειδικούς, στον «υβριδικό πόλεμο» που διεξάγει η Ρωσία κατά των δυτικών χωρών στην τεράστια αυτή θαλάσσια περιοχή, τις ακτές της οποίας μοιράζονται πολλές νατοϊκές χώρες και όπου η Ρωσία διαθέτει πύλες εισόδου.
Δύο καλώδια τηλεπικοινωνιών κόπηκαν στις 17 και 18 Νοεμβρίου στα σουηδικά χωρικά ύδατα. Η έρευνα των σουηδικών αρχών στράφηκε κατά του κινεζικού πλοίου «Yi Peng 3» που βρισκόταν στην θαλάσσια ζώνη κατά την ώρα του συμβάντος.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει τα μέτρα «για την προστασία των υποθαλάσσιων καλωδίων, κυρίως με την βελτίωση της ανταλλαγής πληροφοριών και με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών εντοπισμού καθώς και των ικανοτήτων υποβρύχιας επισκευής και την ενίσχυση της διεθνούς συνεργασίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Σε μια σημαντική συμφωνία για την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων της προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία μετάλλων και εξορύξεων Vale. Σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ