
Η κυβερνοασφάλεια πλέον βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς η τεχνολογική πρόοδος προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες αλλά συνάμα αυξάνει τους κινδύνους στον κυβερνοχώρο.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή του, ο DNV σχολιάζει τα ευρήματα έρευνας που διενήργησε με επίκεντρο την κυβερνοασφάλεια στη ναυτιλία. Περίπου ένας στους τρεις συμμετέχοντες απάντησε ότι η εταιρεία στην οποία εργάζονται έχει δεχτεί κυβερνοεπίθεση τους 12 μήνες έως και τον Οκτώβριο του 2024. Σε αντίστοιχη έρευνα του 2023, 17% είχαν απαντήσει ότι η εταιρεία τους είχε δεχτεί κυβερνοεπίθεση τα προηγούμενα πέντε έτη.
Η εξέλιξη αυτή έχει καταστήσει τις κυβερνοεπιθέσεις τον μεγαλύτερο κίνδυνο σύμφωνα με τους επικεφαλής εταιρειών, με επτά στους δέκα, βάσει της έρευνας του DNV, να τις θεωρούν τον σημαντικότερο κίνδυνο που αντιμετωπίζει η επιχείρησή τους.
Η τεχνολογική πρόοδος έχει φέρει την ψηφιοποίηση της ναυτιλίας ένα βήμα πιο κοντά. Πλέον, τουλάχιστον 42.000 πλοία παγκοσμίως είναι συνδεδεμένα με δορυφορικές υπηρεσίες. Πέραν των δυνατοτήτων που παρέχει το γεγονός αυτό, αυξάνει και τους κινδύνους.
Παράλληλα, ορισμένα συμβάντα φέρονται να συνδέονται με τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Άλλωστε, τα τελευταία έτη έχουν καταγραφεί κυβερνοεπιθέσεις σε ζωτικής σημασίας υποδομές κρατών. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει εκ νέου τον καθοριστικό ρόλο της ναυτιλίας στην απρόσκοπτη διενέργεια του εμπορίου.
Την ίδια ώρα, βάσει των ευρημάτων της έρευνας του DNV, το 36% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι οι κυβερνοεπιθέσεις που θα αντιμετωπίσει η επιχείρηση στην οποία εργάζονται θα αυξηθούν τους επόμενους 12 μήνες. Δεύτερη δημοφιλέστερη απάντηση ήταν το «Δεν γνωρίζω» με ποσοστό 29%, ενώ 23% συγκέντρωσε η απάντηση «Θα παραμείνουν σε ίδια επίπεδα» και 12% η απάντηση «Θα μειωθούν».
Στην έρευνα του DNV συμμετείχαν 489 επαγγελματίες που εργάζονται στη ναυτιλία, ενώ πραγματοποιήθηκαν και συνεντεύξεις με επικεφαλής εταιρειών και ειδικούς του κλάδου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Καναδάς θα επιβάλει από αύριο νέους, ανταποδοτικούς δασμούς σε ορισμένα αμερικανικά προϊόντα, ως απάντηση στους «αδικαιολόγητους και παράλογους» δασμούς που επέβαλε ο Αμερικανός…
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ