Με δυναμικούς ρυθμούς κινήθηκαν οι παραγγελίες πλοίων και το 2024, καθώς έλαβαν χώρα παραγγελίες για 3.029 εμπορικά πλοία. Από τα πλοία αυτά, τα 485 είναι bulk carriers, τα 666 δεξαμενόπλοια, τα 290 containerships, τα 237 gas carriers και τα 1.351 άλλου τύπου, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied.
Συνεπώς, ο πρωταγωνιστικός ρόλος των δεξαμενόπλοιων είναι αδιαμφισβήτητος, με όλα τα μεγέθη, αλλά κυρίως τα Small Tankers, MRs και Aframaxes/LR2s, να κεντρίζουν τα βλέμματα. Το 2024 έλαβαν χώρα παραγγελίες για 189 Small Tankers, 233 MR Tankers και 104 Aframax/LR2 tankers. Ακόμα, βάσει της Allied, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 52 VLCCs έναντι 17 το 2023.
Στα bulk carriers, το ενδιαφέρον παρέμεινε εστιασμένο στα μεσαία μεγέθη, με 173 Supramaxes/Ultramaxes και 129 Panamaxes/Kamsarmaxes να προστίθενται στο orderbook. Ωστόσο, τα δεδομένα της Allied αναδεικνύουν ότι έλαβαν χώρα παραγγελίες για 70 Capesize/VLOC bulk carriers το 2024 έναντι 50 το 2023.
Συνεπώς, τόσο στα δεξαμενόπλοια όσο και στα bulk carriers καταγράφεται σημαντική άνοδος των παραγγελιών για πλοία-μεγαθήρια. Οι παραγγελίες για VLCCs σημειώνουν σε ετήσια βάση άνοδο 205%, ενώ οι παραγγελίες για Capesizes άνοδο 40%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ