
Άκαρπες παραμένουν οι προσπάθειες της ΕΕ να απεξαρτηθεί από το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ρωσικού LNG κατέγραψαν νέο ιστορικό υψηλό το 2024.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, που επικαλείται στοιχεία της Kpler, η ΕΕ είχε εισαγάγει μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου 16,5 εκατ. τόνους ρωσικού LNG. Πρόκειται για επίπεδα υψηλότερα από το ρεκόρ των 15,21 εκατ. τόνων που εισήχθησαν από τη Ρωσία το 2022.
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την αδυναμία της ευρωπαϊκής αγοράς να «απογαλακτιστεί» από το φθηνό LNG της Μόσχας. Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ΕΕ έθεσε ως στόχο την καθολική διακοπή των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων έως το 2027. Ωστόσο, οι αποστολές LNG από τη Ρωσία στα ευρωπαϊκά λιμάνια εξακολουθούν να αυξάνονται. Ενδεικτικό άλλωστε είναι το γεγονός ότι το ρωσικό LNG αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των συνολικών εισαγωγών καυσίμων της ΕΕ του τρέχοντος έτους, έναντι 15% το 2023.
Σε κάθε περίπτωση, «τροχοπέδη» στις προσπάθειες της ΕΕ αποτελούν οι σημαντικά χαμηλότερες τιμές των φορτίων LNG που αποστέλλονται από τον τερματικό σταθμό Yamal της Ρωσίας στα ευρωπαϊκά λιμάνια, σε σχέση με τις τιμές του αμερικανικού LNG. Επίσης, ανασταλτικός παράγοντας παραμένουν οι μεταφορτώσεις ρωσικού LNG σε χώρες εκτός ΕΕ, οι οποίες πρόκειται να απαγορευτούν με τα νέα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ τον Μάρτιο του 2025.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, άφησε να εννοηθεί τον Οκτώβριο ότι η ΕΕ θα μπορούσε να αυξήσει τις εισαγωγές αμερικανικού LNG. Με αυτόν τον τρόπο, η ΕΕ θα αποσχιστεί ενεργειακά από τη Μόσχα και ταυτόχρονα θα κατευνάσει τον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος πρόσφατα προανήγγειλε την επιβολή δασμών (και) στην ΕΕ εφόσον οι χώρες της Γηραιάς Ηπείρου δεν δεσμευτούν να αυξήσουν τις εισαγωγές αμερικανικού LNG και πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ