Άκαρπες παραμένουν οι προσπάθειες της ΕΕ να απεξαρτηθεί από το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ρωσικού LNG κατέγραψαν νέο ιστορικό υψηλό το 2024.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, που επικαλείται στοιχεία της Kpler, η ΕΕ είχε εισαγάγει μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου 16,5 εκατ. τόνους ρωσικού LNG. Πρόκειται για επίπεδα υψηλότερα από το ρεκόρ των 15,21 εκατ. τόνων που εισήχθησαν από τη Ρωσία το 2022.
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την αδυναμία της ευρωπαϊκής αγοράς να «απογαλακτιστεί» από το φθηνό LNG της Μόσχας. Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ΕΕ έθεσε ως στόχο την καθολική διακοπή των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων έως το 2027. Ωστόσο, οι αποστολές LNG από τη Ρωσία στα ευρωπαϊκά λιμάνια εξακολουθούν να αυξάνονται. Ενδεικτικό άλλωστε είναι το γεγονός ότι το ρωσικό LNG αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των συνολικών εισαγωγών καυσίμων της ΕΕ του τρέχοντος έτους, έναντι 15% το 2023.
Σε κάθε περίπτωση, «τροχοπέδη» στις προσπάθειες της ΕΕ αποτελούν οι σημαντικά χαμηλότερες τιμές των φορτίων LNG που αποστέλλονται από τον τερματικό σταθμό Yamal της Ρωσίας στα ευρωπαϊκά λιμάνια, σε σχέση με τις τιμές του αμερικανικού LNG. Επίσης, ανασταλτικός παράγοντας παραμένουν οι μεταφορτώσεις ρωσικού LNG σε χώρες εκτός ΕΕ, οι οποίες πρόκειται να απαγορευτούν με τα νέα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ τον Μάρτιο του 2025.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, άφησε να εννοηθεί τον Οκτώβριο ότι η ΕΕ θα μπορούσε να αυξήσει τις εισαγωγές αμερικανικού LNG. Με αυτόν τον τρόπο, η ΕΕ θα αποσχιστεί ενεργειακά από τη Μόσχα και ταυτόχρονα θα κατευνάσει τον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος πρόσφατα προανήγγειλε την επιβολή δασμών (και) στην ΕΕ εφόσον οι χώρες της Γηραιάς Ηπείρου δεν δεσμευτούν να αυξήσουν τις εισαγωγές αμερικανικού LNG και πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ