Άκαρπες παραμένουν οι προσπάθειες της ΕΕ να απεξαρτηθεί από το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς οι ευρωπαϊκές εισαγωγές ρωσικού LNG κατέγραψαν νέο ιστορικό υψηλό το 2024.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, που επικαλείται στοιχεία της Kpler, η ΕΕ είχε εισαγάγει μέχρι τα μέσα Δεκεμβρίου 16,5 εκατ. τόνους ρωσικού LNG. Πρόκειται για επίπεδα υψηλότερα από το ρεκόρ των 15,21 εκατ. τόνων που εισήχθησαν από τη Ρωσία το 2022.
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει την αδυναμία της ευρωπαϊκής αγοράς να «απογαλακτιστεί» από το φθηνό LNG της Μόσχας. Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η ΕΕ έθεσε ως στόχο την καθολική διακοπή των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων έως το 2027. Ωστόσο, οι αποστολές LNG από τη Ρωσία στα ευρωπαϊκά λιμάνια εξακολουθούν να αυξάνονται. Ενδεικτικό άλλωστε είναι το γεγονός ότι το ρωσικό LNG αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των συνολικών εισαγωγών καυσίμων της ΕΕ του τρέχοντος έτους, έναντι 15% το 2023.
Σε κάθε περίπτωση, «τροχοπέδη» στις προσπάθειες της ΕΕ αποτελούν οι σημαντικά χαμηλότερες τιμές των φορτίων LNG που αποστέλλονται από τον τερματικό σταθμό Yamal της Ρωσίας στα ευρωπαϊκά λιμάνια, σε σχέση με τις τιμές του αμερικανικού LNG. Επίσης, ανασταλτικός παράγοντας παραμένουν οι μεταφορτώσεις ρωσικού LNG σε χώρες εκτός ΕΕ, οι οποίες πρόκειται να απαγορευτούν με τα νέα μέτρα που θα τεθούν σε ισχύ τον Μάρτιο του 2025.
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, άφησε να εννοηθεί τον Οκτώβριο ότι η ΕΕ θα μπορούσε να αυξήσει τις εισαγωγές αμερικανικού LNG. Με αυτόν τον τρόπο, η ΕΕ θα αποσχιστεί ενεργειακά από τη Μόσχα και ταυτόχρονα θα κατευνάσει τον νεοεκλεγέντα Πρόεδρο των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος πρόσφατα προανήγγειλε την επιβολή δασμών (και) στην ΕΕ εφόσον οι χώρες της Γηραιάς Ηπείρου δεν δεσμευτούν να αυξήσουν τις εισαγωγές αμερικανικού LNG και πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Είναι πιθανό μέσα στο 2025 να δούμε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση, το πιθανότερο στην περιοχή της Κρήτης, που θα μας δώσει μια αρχική εικόνα…
Σε επίπεδα ρεκόρ διαμορφώθηκε η ζήτηση χρυσού το 2024, εξέλιξη στην οποία καίριο ρόλο διαδραμάτισαν οι κεντρικές τράπεζες. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου…
Ο Παναμάς δεσμεύτηκε για ελεύθερη διέλευση των αμερικανικών πολεμικών πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι θα αποσυρθεί από την κινεζική πρωτοβουλία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ