
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι τιμές τόσο του καφέ όσο και του κακάο πήραν την ανιούσα στη διάρκεια του 2024, καθώς για δεύτερο συναπτό έτος εμφανίστηκε παγκόσμιο έλλειμμα προσφοράς.
Ειδικότερα, η τιμή του κακάο τριπλασιάστηκε, αγγίζοντας το ιστορικό υψηλό των $12.931 ανά τόνο εντός του Δεκεμβρίου. Η κατακόρυφη άνοδος της τιμής του κακάο αντανακλά τις δυσοίωνες προβλέψεις για έλλειμμα προσφοράς για τέταρτη διαδοχική σεζόν στη Δυτική Αφρική, λόγω ξηρασίας. Σημειώνεται ότι οι κορυφαίοι παραγωγοί κακάο ‒Ακτή Ελεφαντοστού και Γκάνα‒ έχουν υποστεί απώλειες καλλιεργειών λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, λαθρεμπορίου και μειωμένων φυτειών υπέρ της παράνομης εξόρυξης χρυσού.
Η ξηρασία έχει επίσης πλήξει την παραγωγή καφέ. Οι τιμές του καφέ εκτοξεύτηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 40 ετών, εν μέσω φόβων ότι η εκτεταμένη ξηρασία της φετινής σεζόν θα βλάψει την επερχόμενη σοδειά στην κορυφαία παραγωγό Βραζιλία.
Στον αντίποδα, ο μεταλλουργικός άνθρακας αντιμετώπισε σημαντικές απώλειες το 2024, καταγράφοντας τη χειρότερη απόδοση ανάμεσα στα commodities. Οδηγός της καθόδου ήταν η επιβραδυμένη οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Σημειώνεται ότι οι απώλειες πιθανότατα να συνεχιστούν και το 2025, καθώς η παραγωγή χάλυβα της Κίνας προβλέπεται πως θα μειωθεί.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με αναλυτές των αγορών, η επόμενη ημέρα για τα commodities μοιάζει αβέβαιη. Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο και η πιθανή επιβολή νέων, υψηλότερων δασμών αναμένεται να πυροδοτήσουν νέες εμπορικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG εδραιώνει τη θέση του ως εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία του παγκόσμιου στόλου. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, πλέον…
Από την πρώτη εμφάνισή τους, στα μέσα του 19ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του 1950, τα υπερωκεάνια πλοία θα διαδραμάτιζαν πρωταγωνιστικό…
O στόλος containerships κατανάλωσης μεθανόλης της Maersk συνεχίζει να αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Maersk, την Πέμπτη 27 Μαρτίου…
Θετικές παραμένουν οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των υγραεριοφόρων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των VLGCs μεταφορικής ικανότητας…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου Pure Car and Truck Carrier (PCTC) γνωστοποίησε πρόσφατα o Noatum Maritime, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου AD Ports Group. Σύμφωνα…
Σχεδόν δώδεκα δεξαμενόπλοια με ιρανικό αργό, τα οποία υπόκεινται σε κυρώσεις από τις ΗΠΑ, αναμένουν στα ανοικτά της Μαλαισίας, ενώ ορισμένα από αυτά βρίσκονται…
Η συνεργασία της MSC Cruises και του ναυπηγείου Chantiers de l’Atlantique βαίνει δυναμικά. Την Πέμπτη 27 Μαρτίου, στη Saint-Nazaire της Γαλλίας, έλαβαν χώρα ταυτόχρονα…
Η Ρωσία προχωρά στην κατασκευή ενός νέου ναυπηγείου, το οποίο θα διαδραματίσει καίριο ρόλο στη στρατηγική της Μόσχας για τις μεταφορές στην Αρκτική. Ειδικότερα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ