
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι τιμές τόσο του καφέ όσο και του κακάο πήραν την ανιούσα στη διάρκεια του 2024, καθώς για δεύτερο συναπτό έτος εμφανίστηκε παγκόσμιο έλλειμμα προσφοράς.
Ειδικότερα, η τιμή του κακάο τριπλασιάστηκε, αγγίζοντας το ιστορικό υψηλό των $12.931 ανά τόνο εντός του Δεκεμβρίου. Η κατακόρυφη άνοδος της τιμής του κακάο αντανακλά τις δυσοίωνες προβλέψεις για έλλειμμα προσφοράς για τέταρτη διαδοχική σεζόν στη Δυτική Αφρική, λόγω ξηρασίας. Σημειώνεται ότι οι κορυφαίοι παραγωγοί κακάο ‒Ακτή Ελεφαντοστού και Γκάνα‒ έχουν υποστεί απώλειες καλλιεργειών λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, λαθρεμπορίου και μειωμένων φυτειών υπέρ της παράνομης εξόρυξης χρυσού.
Η ξηρασία έχει επίσης πλήξει την παραγωγή καφέ. Οι τιμές του καφέ εκτοξεύτηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 40 ετών, εν μέσω φόβων ότι η εκτεταμένη ξηρασία της φετινής σεζόν θα βλάψει την επερχόμενη σοδειά στην κορυφαία παραγωγό Βραζιλία.
Στον αντίποδα, ο μεταλλουργικός άνθρακας αντιμετώπισε σημαντικές απώλειες το 2024, καταγράφοντας τη χειρότερη απόδοση ανάμεσα στα commodities. Οδηγός της καθόδου ήταν η επιβραδυμένη οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Σημειώνεται ότι οι απώλειες πιθανότατα να συνεχιστούν και το 2025, καθώς η παραγωγή χάλυβα της Κίνας προβλέπεται πως θα μειωθεί.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με αναλυτές των αγορών, η επόμενη ημέρα για τα commodities μοιάζει αβέβαιη. Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο και η πιθανή επιβολή νέων, υψηλότερων δασμών αναμένεται να πυροδοτήσουν νέες εμπορικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η AAL Shipping (AAL), διαχειριστής πλοίων μεταφοράς βαρέων φορτίων με έδρα τη Σιγκαπούρη, επέλεξε το ABB Ability™ OCTOPUS — – Marine Advisory για τη…
Δεμένα θα παραμείνουν την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου τα πλοία σε όλη τη χώρα λόγω 24ωρης απεργίας που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) με…
Στο φουλ συνεχίζουν να δουλεύουν οι μηχανές των containerships, καθώς ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος εξακολουθεί να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα…
Καθώς οι αυστραλιανές αρχές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας για μια διαφαινόμενη έλλειψη προμηθειών φυσικού αερίου από το 2027, ένα νέο υπεράκτιο έργο…
Η δραστηριότητα τόσο στις παραγγελίες όσο και στις αγοραπωλησίες πλοίων παραμένει περιορισμένη έναντι των επιπέδων του 2024. Επιπλέον, τα πλοία που πωλούνται φέτος στη…
Ως πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον κλάδο κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού χαρακτηρίζει η SEA Europe την Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία, την οποία παρουσίασε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή…
Τρία χρόνια μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ο όγκος των χύδην ξηρών φορτίων από τις δύο χώρες συνδυαστικά έχει υποχωρήσει κατά 6% σε…
Με καθοδικούς ρυθμούς κινήθηκε η παγκόσμια παραγωγή χάλυβα τον περασμένο Ιανουάριο. Συγκεκριμένα, βάσει των στοιχείων της Διεθνούς Ένωσης Χάλυβα, τον περασμένο μήνα η παραγωγή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ