Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι τιμές τόσο του καφέ όσο και του κακάο πήραν την ανιούσα στη διάρκεια του 2024, καθώς για δεύτερο συναπτό έτος εμφανίστηκε παγκόσμιο έλλειμμα προσφοράς.
Ειδικότερα, η τιμή του κακάο τριπλασιάστηκε, αγγίζοντας το ιστορικό υψηλό των $12.931 ανά τόνο εντός του Δεκεμβρίου. Η κατακόρυφη άνοδος της τιμής του κακάο αντανακλά τις δυσοίωνες προβλέψεις για έλλειμμα προσφοράς για τέταρτη διαδοχική σεζόν στη Δυτική Αφρική, λόγω ξηρασίας. Σημειώνεται ότι οι κορυφαίοι παραγωγοί κακάο ‒Ακτή Ελεφαντοστού και Γκάνα‒ έχουν υποστεί απώλειες καλλιεργειών λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, λαθρεμπορίου και μειωμένων φυτειών υπέρ της παράνομης εξόρυξης χρυσού.
Η ξηρασία έχει επίσης πλήξει την παραγωγή καφέ. Οι τιμές του καφέ εκτοξεύτηκαν στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 40 ετών, εν μέσω φόβων ότι η εκτεταμένη ξηρασία της φετινής σεζόν θα βλάψει την επερχόμενη σοδειά στην κορυφαία παραγωγό Βραζιλία.
Στον αντίποδα, ο μεταλλουργικός άνθρακας αντιμετώπισε σημαντικές απώλειες το 2024, καταγράφοντας τη χειρότερη απόδοση ανάμεσα στα commodities. Οδηγός της καθόδου ήταν η επιβραδυμένη οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Σημειώνεται ότι οι απώλειες πιθανότατα να συνεχιστούν και το 2025, καθώς η παραγωγή χάλυβα της Κίνας προβλέπεται πως θα μειωθεί.
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με αναλυτές των αγορών, η επόμενη ημέρα για τα commodities μοιάζει αβέβαιη. Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο και η πιθανή επιβολή νέων, υψηλότερων δασμών αναμένεται να πυροδοτήσουν νέες εμπορικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο το 2025.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ