Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής βιομηχανίας τόσο στην Ιαπωνία αλλά ειδικά στη Νότια Κορέα στρέφονται στην κατασκευή πλοίων σε άλλες χώρες.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα της συγκεκριμένης προσέγγισης αποτελούν η ιαπωνική Tsuneishi και το ναυπηγείο της στις Φιλιππίνες, αλλά και η νοτιοκορεατική HD Hyundai και το ναυπηγείο της στο Βιετνάμ. Ωστόσο, η συγκεκριμένη προσέγγιση δεν είναι η μοναδική που έχουν στη διάθεσή τους τα ναυπηγεία. Ορισμένα επιλέγουν το εξ ολοκλήρου outsourcing της ναυπήγησης ενός πλοίου.
Η Samsung Heavy Industries πρόσφατα αποφάσισε το outsourcing της κατασκευής τεσσάρων Suezmaxes στο κινεζικό ναυπηγείο PaxOcean. Δηλαδή, η SHI θα αναλάβει τη σχεδίαση και την προμήθεια του βασικού εξοπλισμού του πλοίου, όμως η κατασκευή του θα λάβει χώρα στην Κίνα και θα πραγματοποιηθεί από το τοπικό εργατικό δυναμικό, υπό την επίβλεψη 20 εργαζομένων της SHI.
Η απόφαση αυτή αφενός επιτρέπει στην SHI να πάρει ανάσα από τις προκλήσεις που την ταλανίζουν και αφετέρου ρίχνει σημαντικά το κόστος ναυπήγησης του πλοίου, λόγω του φθηνότερου εργατικού δυναμικού.
Πηγή: Business Korea
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοένα κεντρικότερος καθίσταται ο ρόλος των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία, με το 2024 να μην αποτελεί εξαίρεση. Στο πλαίσιο αυτό, οι παραλαβές του…
Αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα εν μέσω σημαντικών προκλήσεων επέδειξε ο κλάδος των bulk carriers πέρυσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε στο εορταστικό μήνυμα ο νέος πρόεδρος της…
Κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα, και κυρίως στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ναυτιλιακή βιομηχανία βίωσε μια σειρά…
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ