![ελληνικη ναυτιλία](https://www.naftikachronika.gr/wp-content/uploads/2023/03/202303091033003483.jpg)
Το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών οδήγησε σε περιορισμό των διαθέσιμων slots στα διεθνή ναυπηγεία, δίνοντας ευκαιρία στην Κίνα, η οποία διέθετε πολλές αναξιοποίητες υποδομές, να διεκδικήσει ένα μεγάλο μέρος των παραγγελιών του 2024.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, το 2024 έλαβαν χώρα παραγγελίες 3.029 πλοίων, εκ των οποίων πάνω από τις μισές τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία. Εφόσον εξετάσουμε μονάχα τους κύριους τύπους εμπορικών πλοίων, η κινεζική υπεροχή είναι ακόμα πιο εμφανής, με 1.190 από τις συνολικά 1.678 (70,9%) παραγγελίες για bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers να τοποθετούνται σε κινεζικά ναυπηγεία.
Τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν το 78% των παραγγελιών για bulk carriers (378 από τις 485) το 2024, ενώ 18% (86) εξασφάλισαν τα ιαπωνικά ναυπηγεία. Στην Κίνα «πήγε» το 70% των παραγγελιών για δεξαμενόπλοια (465 από 666), με τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία να καταλαμβάνουν ποσοστό 13,5% και τα ιαπωνικά 8,4%. Βάσει της Allied, το 80% των παραγγελιών containerships (231 από 290) τοποθετήθηκαν σε κινεζικά ναυπηγεία, ενώ σε νοτιοκορεατικά τοποθετήθηκε το 15,9%.
Η κόντρα παρέμεινε έντονη στα υγραεριοφόρα, όμως η Κίνα επικράτησε και εκεί, εξασφαλίζοντας παραγγελίες για τη ναυπήγηση 116 υγραεριοφόρων (48,9%), ενώ τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 108 (45,5%).
Τέλος, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 1.545 πλοία, τα νοτιοκορεατικά για 251, τα ιαπωνικά για 224, τα ολλανδικά για 186 και τα μαλαισιανά για 127.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Είναι πιθανό μέσα στο 2025 να δούμε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση, το πιθανότερο στην περιοχή της Κρήτης, που θα μας δώσει μια αρχική εικόνα…
Σε επίπεδα ρεκόρ διαμορφώθηκε η ζήτηση χρυσού το 2024, εξέλιξη στην οποία καίριο ρόλο διαδραμάτισαν οι κεντρικές τράπεζες. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ