
Η μεθανόλη συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία χάρη στην ικανότητά της να μειώνει τις εκπομπές ρύπων και να συμβάλλει στη μετάβαση προς την πράσινη ενέργεια. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελβετική εταιρεία WinGD πέτυχε ένα καθοριστικό ορόσημο, θέτοντας σε λειτουργία τον πρώτο εμπορικό κινητήρα της σειράς X-DF-M σε πλήρες φορτίο με πάνω από 95% καύσιμο μεθανόλης. Ο κινητήρας 10X92DF-M, με δέκα κυλίνδρους και διάμετρο 92 εκ., δοκιμάστηκε επιτυχώς στο εργοστάσιο CSSC-MES Diesel (CMD) στη Σαγκάη.
Ο κινητήρας σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την ελαχιστοποίηση της χρήσης καυσίμου-οδηγού. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο κινητήρας λειτούργησε με λιγότερο από 5% καύσιμο-οδηγό, ενώ η λειτουργία των συστημάτων έγχυσης καυσίμου περιορίστηκε στο ελάχιστο. Επίσης, επιτεύχθηκε ομαλή εναλλαγή μεταξύ ντίζελ και μεθανόλης ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε σε 45% και 75% της μέγιστης ισχύος του.
Με βάση τις πρώτες ενδείξεις, η κατάσταση του κινητήρα εξαιρετική, γεγονός που πιστοποιεί την αξιοπιστία της τεχνολογίας. Οι δοκιμές συνεχίζονται, ώστε ο κινητήρας να παραδοθεί στο ναυπηγείο COSCO Shipping Heavy Industry (Yangzhou) εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας.
Ο κινητήρας 10X92DF-M θα εγκατασταθεί στο τέταρτο από μια σειρά 16.000 TEUs πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που κατασκευάζονται για την COSCO Shipping Lines. Επιπλέον, τα προηγούμενα πλοία της σειράς, τα οποία διαθέτουν κινητήρες μονού καυσίμου 10X92-B, θα μετατραπούν σε διπλού καυσίμου με μεθανόλη, μόλις ο νέος κινητήρας τύπου X-DF-M τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ορόσημο για την παγκόσμια ναυτιλία κατέγραψε η Capital Gas Ship Management, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα…
Global Maritime Consultants Group (GMCG) worked on the development of an innovative solution for upstream field development aimed at optimizing the region’s existing well…
When a major offshore operator faced production constraints at their Central Processing Facility (CPF), they turned to Global Maritime Consultants Group (GMCG) for a…
Οκτώ φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής ισχύος 882,4 MW της MORE, θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil, και της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, 100% θυγατρικής του Ομίλου ΔΕΗ, έλαβαν…
Ο Ιταλός κροίσος με σημαντική έκθεση στα logistics Gianluigi Aponte φέρεται να καλοβλέπει την εξαγορά 43 λιμανιών από το conglomerate CK Hutchison, σύμφωνα με…
Tη μεγαλύτερη Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών (ECA) ενέκρινε κατά τις εργασίες της MEPC 83 o ΙΜΟ. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της περασμένης εβδομάδας για…
Την κατιούσα έχουν πάρει οι παραγγελίες πλοίων, και δη bulk carriers, το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η Veson Nautical,…
Άνοδο καταγράφουν οι παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing, η οποία έχει αντιμετωπίσει πληθώρα σκοπέλων τους τελευταίους δώδεκα μήνες. Ειδικότερα, τον περασμένο Μάρτιο, η Boeing παρέδωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ