Η μεθανόλη συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία χάρη στην ικανότητά της να μειώνει τις εκπομπές ρύπων και να συμβάλλει στη μετάβαση προς την πράσινη ενέργεια. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελβετική εταιρεία WinGD πέτυχε ένα καθοριστικό ορόσημο, θέτοντας σε λειτουργία τον πρώτο εμπορικό κινητήρα της σειράς X-DF-M σε πλήρες φορτίο με πάνω από 95% καύσιμο μεθανόλης. Ο κινητήρας 10X92DF-M, με δέκα κυλίνδρους και διάμετρο 92 εκ., δοκιμάστηκε επιτυχώς στο εργοστάσιο CSSC-MES Diesel (CMD) στη Σαγκάη.
Ο κινητήρας σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την ελαχιστοποίηση της χρήσης καυσίμου-οδηγού. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο κινητήρας λειτούργησε με λιγότερο από 5% καύσιμο-οδηγό, ενώ η λειτουργία των συστημάτων έγχυσης καυσίμου περιορίστηκε στο ελάχιστο. Επίσης, επιτεύχθηκε ομαλή εναλλαγή μεταξύ ντίζελ και μεθανόλης ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε σε 45% και 75% της μέγιστης ισχύος του.
Με βάση τις πρώτες ενδείξεις, η κατάσταση του κινητήρα εξαιρετική, γεγονός που πιστοποιεί την αξιοπιστία της τεχνολογίας. Οι δοκιμές συνεχίζονται, ώστε ο κινητήρας να παραδοθεί στο ναυπηγείο COSCO Shipping Heavy Industry (Yangzhou) εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας.
Ο κινητήρας 10X92DF-M θα εγκατασταθεί στο τέταρτο από μια σειρά 16.000 TEUs πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που κατασκευάζονται για την COSCO Shipping Lines. Επιπλέον, τα προηγούμενα πλοία της σειράς, τα οποία διαθέτουν κινητήρες μονού καυσίμου 10X92-B, θα μετατραπούν σε διπλού καυσίμου με μεθανόλη, μόλις ο νέος κινητήρας τύπου X-DF-M τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Είναι πιθανό μέσα στο 2025 να δούμε την πρώτη ερευνητική γεώτρηση, το πιθανότερο στην περιοχή της Κρήτης, που θα μας δώσει μια αρχική εικόνα…
Σε επίπεδα ρεκόρ διαμορφώθηκε η ζήτηση χρυσού το 2024, εξέλιξη στην οποία καίριο ρόλο διαδραμάτισαν οι κεντρικές τράπεζες. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ