
Η μεθανόλη συνεχίζει να κερδίζει έδαφος στη ναυτιλία χάρη στην ικανότητά της να μειώνει τις εκπομπές ρύπων και να συμβάλλει στη μετάβαση προς την πράσινη ενέργεια. Σε αυτό το πλαίσιο, η ελβετική εταιρεία WinGD πέτυχε ένα καθοριστικό ορόσημο, θέτοντας σε λειτουργία τον πρώτο εμπορικό κινητήρα της σειράς X-DF-M σε πλήρες φορτίο με πάνω από 95% καύσιμο μεθανόλης. Ο κινητήρας 10X92DF-M, με δέκα κυλίνδρους και διάμετρο 92 εκ., δοκιμάστηκε επιτυχώς στο εργοστάσιο CSSC-MES Diesel (CMD) στη Σαγκάη.
Ο κινητήρας σχεδιάστηκε με στόχο τη μέγιστη απόδοση και την ελαχιστοποίηση της χρήσης καυσίμου-οδηγού. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, ο κινητήρας λειτούργησε με λιγότερο από 5% καύσιμο-οδηγό, ενώ η λειτουργία των συστημάτων έγχυσης καυσίμου περιορίστηκε στο ελάχιστο. Επίσης, επιτεύχθηκε ομαλή εναλλαγή μεταξύ ντίζελ και μεθανόλης ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργούσε σε 45% και 75% της μέγιστης ισχύος του.
Με βάση τις πρώτες ενδείξεις, η κατάσταση του κινητήρα εξαιρετική, γεγονός που πιστοποιεί την αξιοπιστία της τεχνολογίας. Οι δοκιμές συνεχίζονται, ώστε ο κινητήρας να παραδοθεί στο ναυπηγείο COSCO Shipping Heavy Industry (Yangzhou) εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας.
Ο κινητήρας 10X92DF-M θα εγκατασταθεί στο τέταρτο από μια σειρά 16.000 TEUs πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που κατασκευάζονται για την COSCO Shipping Lines. Επιπλέον, τα προηγούμενα πλοία της σειράς, τα οποία διαθέτουν κινητήρες μονού καυσίμου 10X92-B, θα μετατραπούν σε διπλού καυσίμου με μεθανόλη, μόλις ο νέος κινητήρας τύπου X-DF-M τεθεί σε εμπορική λειτουργία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ