Η Ευρωπαϊκή Ένωση προειδοποίησε σήμερα για το λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και δήλωσε ότι θα αναλάβει ισχυρότερη δράση μετά τις υποψίες για σαμποτάζ σε υποθαλάσσιο καλώδιο στα ανοικτά των ακτών της Φινλανδίας.
Η ΕΕ «θα αναλάβει ισχυρότερη δράση για να αντιμετωπίσει κινδύνους τους οποίους δημιουργούν αυτά τα πλοία», δήλωσε η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ Κάγια Κάλας σε συνέντευξή της που δημοσιεύεται σήμερα από την εφημερίδα Die Welt.
«Ο ‘σκιώδης στόλος’ της Ρωσίας απειλεί το περιβάλλον και χρηματοδοτεί τον πολεμικό προϋπολογισμό της Ρωσίας», δήλωσε η Κάλας προσθέτοντας ότι τα πλοία είναι ύποπτα ότι πραγματοποιούν ενέργειες δολιοφθοράς.
Το υποθαλάσσιο ενεργειακό καλώδιο Estlink 2 ανάμεσα στην Εσθονία και τη Φινλανδία κόπηκε την Τετάρτη και οι φινλανδικές αρχές υποψιάζονται πως μπορεί να πρόκειται για πράξη δολιοφθοράς.
Στη συνέχεια οι φινλανδικές αρχές συνέλαβαν το πετρελαιοφόρο Eagle S, με σημαία των Νήσων Κουκ, η άγκυρα του οποίου πιστεύεται πως προκάλεσε τη ζημιά στο καλώδιο.
Σύμφωνα με την ΕΕ, το πλοίο μπορεί να ανήκει στο λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας -δεξαμενόπλοια και άλλα φορτηγά πλοία τα οποία χρησιμοποιεί ανεπισήμως η Ρωσία για να παρακάμψει τις κυρώσεις στη μεταφορά πετρελαίου.
Η Κάλας, πρώην πρωθυπουργός της Εσθονίας, δήλωσε πως τα σαμποτάζ στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί αφότου η Ρωσία άρχισε το πόλεμό της εναντίον της Ουκρανίας τον Φεβρουάριου του 2022.
«Πρόσφατες απόπειρες δολιοφθοράς στη Βαλτική Θάλασσα δεν είναι μεμονωμένα επεισόδια· δημιουργούν ένα εσκεμμένο μοτίβο με στόχο να βλαφτεί η ψηφιακή και η ενεργειακή υποδομή μας», πρόσθεσε η Κάλας.
Το Σάββατο, η γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ είχε ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και είχε καλέσει για περαιτέρω ευρωπαϊκές κυρώσεις. Η Μπέρμποκ προειδοποίησε ότι ο «σαραβαλιασμένος ρωσικός σκιώδης στόλος» δημιουργεί σοβαρή απειλή τόσο για το περιβάλλον όσο και για την ευρωπαϊκή ασφάλεια.
«Σχεδόν κάθε μήνα, πλοία προκαλούν αυτή τη στιγμή ζημιές σε σημαντικά υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική Θάλασσα», δήλωσε η Μπέρμποκ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Aύξηση περίπου μισού δισ. ευρώ (551 εκατομμμύρια ευρώ) κατέγραψαν οι καταθέσεις από νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον Νοέμβριο του 20224, αγγίζοντας τα 147,8 δισ. ευρώ, έναντι μείωσης…
Περιορισμένα slots και ελλιπές εργατικό δυναμικό αποτελούν δύο εκ των κυριότερων προκλήσεων που αντιμετωπίζουν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία. Στο πλαίσιο αυτό, οι κολοσσοί της ναυπηγικής…
Το πράσινο φως άναψε το Υπουργικό Συμβούλιο του Ιράκ για την κατασκευή ενός πετρελαιαγωγού που θα ενισχύσει το δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου εντός της χώρας…
Στο κατώφλι του νέου έτους, κακάο και καφές αποχαιρέτησαν το 2024 ως οι μεγαλύτεροι κερδισμένοι μεταξύ των commodities. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters,…
Η Tesla εξακολουθεί να επεκτείνει τη δραστηριότητά της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, παρότι οι ΗΠΑ ‒αλλά και ευρύτερα η Δύση‒ υιοθετούν μια…
Η πληθώρα συμβάντων τεχνικών προβλημάτων που έχουν εκδηλωθεί στις αερομεταφορές το 2024 έχει προβληματίσει ιδιαίτερα την αγορά, με εταιρείες του κλάδου να προβαίνουν σε…
Με δυναμικούς ρυθμούς κινήθηκαν οι παραγγελίες πλοίων και το 2024, καθώς έλαβαν χώρα παραγγελίες για 3.029 εμπορικά πλοία. Από τα πλοία αυτά, τα 485…
Ένα από τα σημαντικότερα deal της χρονιάς ολοκληρώθηκε πριν από την εκπνοή του περασμένου έτους, με την BW LPG να ανακοινώνει ότι παρέλαβε το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ