
Η Ευρωπαϊκή Ένωση προειδοποίησε σήμερα για το λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και δήλωσε ότι θα αναλάβει ισχυρότερη δράση μετά τις υποψίες για σαμποτάζ σε υποθαλάσσιο καλώδιο στα ανοικτά των ακτών της Φινλανδίας.
Η ΕΕ «θα αναλάβει ισχυρότερη δράση για να αντιμετωπίσει κινδύνους τους οποίους δημιουργούν αυτά τα πλοία», δήλωσε η επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ Κάγια Κάλας σε συνέντευξή της που δημοσιεύεται σήμερα από την εφημερίδα Die Welt.
«Ο ‘σκιώδης στόλος’ της Ρωσίας απειλεί το περιβάλλον και χρηματοδοτεί τον πολεμικό προϋπολογισμό της Ρωσίας», δήλωσε η Κάλας προσθέτοντας ότι τα πλοία είναι ύποπτα ότι πραγματοποιούν ενέργειες δολιοφθοράς.
Το υποθαλάσσιο ενεργειακό καλώδιο Estlink 2 ανάμεσα στην Εσθονία και τη Φινλανδία κόπηκε την Τετάρτη και οι φινλανδικές αρχές υποψιάζονται πως μπορεί να πρόκειται για πράξη δολιοφθοράς.
Στη συνέχεια οι φινλανδικές αρχές συνέλαβαν το πετρελαιοφόρο Eagle S, με σημαία των Νήσων Κουκ, η άγκυρα του οποίου πιστεύεται πως προκάλεσε τη ζημιά στο καλώδιο.
Σύμφωνα με την ΕΕ, το πλοίο μπορεί να ανήκει στο λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας -δεξαμενόπλοια και άλλα φορτηγά πλοία τα οποία χρησιμοποιεί ανεπισήμως η Ρωσία για να παρακάμψει τις κυρώσεις στη μεταφορά πετρελαίου.
Η Κάλας, πρώην πρωθυπουργός της Εσθονίας, δήλωσε πως τα σαμποτάζ στην Ευρώπη έχουν αυξηθεί αφότου η Ρωσία άρχισε το πόλεμό της εναντίον της Ουκρανίας τον Φεβρουάριου του 2022.
«Πρόσφατες απόπειρες δολιοφθοράς στη Βαλτική Θάλασσα δεν είναι μεμονωμένα επεισόδια· δημιουργούν ένα εσκεμμένο μοτίβο με στόχο να βλαφτεί η ψηφιακή και η ενεργειακή υποδομή μας», πρόσθεσε η Κάλας.
Το Σάββατο, η γερμανίδα υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ είχε ήδη κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για το «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας και είχε καλέσει για περαιτέρω ευρωπαϊκές κυρώσεις. Η Μπέρμποκ προειδοποίησε ότι ο «σαραβαλιασμένος ρωσικός σκιώδης στόλος» δημιουργεί σοβαρή απειλή τόσο για το περιβάλλον όσο και για την ευρωπαϊκή ασφάλεια.
«Σχεδόν κάθε μήνα, πλοία προκαλούν αυτή τη στιγμή ζημιές σε σημαντικά υποθαλάσσια καλώδια στη Βαλτική Θάλασσα», δήλωσε η Μπέρμποκ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ