Η ναυτιλιακή χρηματοδότηση συνεχίζει να εξελίσσεται τα τελευταία έτη, με τον ρόλο των Poseidon Principles να καθίσταται ολοένα πιο πρωταγωνιστικός.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal, η πρωτοβουλία εκκίνησε το 2019 με τη συμμετοχή 11 τραπεζών από πέντε χώρες, ενώ σήμερα συμμετέχουν 35 τράπεζες από 14 χώρες. Στις τράπεζες αυτές αντιστοιχεί περίπου το 80% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου ναυτιλιακών επενδύσεων ύψους $240 δισ.
Σε κάθε περίπτωση, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες στο μέτωπο της χρηματοδότησης δεν έχουν εξαλειφθεί. Οι εταιρείες δυσκολεύονται να εξασφαλίσουν δάνεια για τη μετασκευή πλοίων, ενώ ορισμένα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δεν επιθυμούν να επωμιστούν τον κίνδυνο χρηματοδότησης της κατασκευής ενός πλοίου διπλού καυσίμου.
Ωστόσο, η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας τρέχει με ανεβασμένους ρυθμούς. Ο αριθμός των φιλικότερων προς το περιβάλλον πλοίων αυξάνεται συνεχώς, ενώ οι νέοι κανονισμοί αναμένεται να φέρουν αύξηση του ρυθμού ανανέωσης και εκσυγχρονισμού των στόλων των εταιρειών εντός μιας χρονικής περιόδου όπου οι διαλύσεις είναι περιορισμένες, υπογραμμίζει η Intermodal.
Παράλληλα, ο στόλος πλοίων διπλών καυσίμων αριθμεί 2.119 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 123 εκατ. gt ‒ 7,4% του παγκόσμιου στόλου σε όρους τονάζ. Πριν από το 2018, δηλαδή πριν από την εισαγωγή των Poseidon Principles στη ναυτιλία, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 3,2%.
Από τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων, βάσει της Intermodal, το 84% αξιοποιούν ως εναλλακτικό καύσιμο το LNG, με 1.248 πλοία χωρητικότητας 102,93 εκατ. gt να είναι διπλού καυσίμου κατανάλωσης και LNG.
Την ίδια ώρα, άνοδο καταγράφει το ποσοστό των πλοίων διπλού καυσίμου στο orderbook, το οποίο ανέρχεται σε 52% σήμερα από 16% το 2018. Συνεπώς, ο ρόλος των Poseidon Principles στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας είναι καθοριστικής σημασίας, παρότι υπάρχουν αρκετές προκλήσεις ακόμα που πρέπει να επιλυθούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επανεξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ο Διονύσης Θεοδωράτος μετά τις χθεσινές αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τριετή θητεία. Κατά…
Σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την έντονη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις Κυκλάδες, το Υπουργείο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ