Το τραγικό περιστατικό που έλαβε χώρα την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου στη Νότια Κορέα έχει θορυβήσει την κοινή γνώμη φέρνοντας στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος τις αερομεταφορές και δημιουργώντας προβληματισμό αναφορικά με την ασφάλεια των πτήσεων.
Ο οριστικός απολογισμός της συντριβής του αεροσκάφους της Jeju Air κατά την προσγείωσή του στη Νότια Κορέα είναι 179 νεκροί. Σχεδόν το σύνολο των επιβαινόντων της πτήσης JJA-2216 από την Μπανγκόκ προς το Μουάν έχασαν τη ζωή τους κατά την μεγαλύτερη αεροπορική καταστροφή στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Από τους 181 επιβαίνοντες δύο μέλη του πληρώματος διασώθηκαν.
Τα 39 από τα 41 αεροσκάφη του στόλο της Jeju Air είναι τύπου Boeing 737-800. Ακόμα ένα από αυτά αντιμετώπισε αδιευκρίνιστο πρόβλημα στο σύστημα προσγείωσης τα ξημερώματα σήμερα, ενώ εκτελούσε πτήση εσωτερικού, πάντως επέστρεψε στο αεροδρόμιο από όπου είχε μόλις απογειωθεί και προσεδαφίστηκε με ασφάλεια.
H Νότια Κορέα, στην οποία έχει κηρυχθεί επταήμερο πένθος θα πραγματοποιήσει έκτακτη επιθεώρηση όλων των αεροσκαφών Boeing 737-800.
Πρόκειται για το τελευταίο κεφάλαιο σε μια σειρά από ατυχήματα που έλαβαν χώρα το 2024, το οποίο παρά την υψηλή ζήτηση για επιβατικές μεταφορές, σίγουρα έχει αποτελέσει έτος προκλήσεων για τη βιομηχανία.
Στα φώτα της δημοσιότητας έχει βρεθεί περισσότερο η Boeing, με το επίπεδο του ποιοτικού ελέγχου και του ελέγχου ασφαλείας των αεροσκαφών της να έχει δεχθεί σημαντική κριτική.
Την πρώτη εβδομάδα του 2024, ένα αεροσκάφος 737 MAX 9 της Boeing «έχασε» μια πόρτα κατά τη διάρκεια πτήσης. Το συμβάν αυτό οδήγησε στην απαγόρευση πτήσης παρόμοιων αεροσκαφών και στη διενέργεια ελέγχων. Οι έρευνες που ακολουθούν αποκαλύπτουν μια σειρά ανησυχητικών ευρημάτων αναφορικά με την ποιότητα του εξοπλισμού των αεροσκαφών που έχει κατασκευάσει η εταιρεία κολοσσός.
*Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Φινλανδικό δικαστήριο απέρριψε σήμερα Παρασκευή 3 Ιανουαρίου το αίτημα για την απελευθέρωση του πετρελαιοφόρου δεξαμενοπλοίου που σύμφωνα με την αστυνομία θεωρείται ύποπτο για τις…
Στον πυρήνα των εξελίξεων της ναυπηγικής βιομηχανίας, που υπόσχονται μηδενικές εκπομπές άνθρακα, παραμένει η χρήση αμμωνίας ως καυσίμου. Η αμμωνία, σε συνδυασμό με την…
Ως «σωσίβιο» έναντι της υπερπροσφοράς μεταφορικής ικανότητας λειτούργησαν οι αναδρομολογήσεις containerships από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024, σύμφωνα με την Alphaliner. Το…
Καθώς η ζήτηση για υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) αυξάνεται παγκοσμίως, τα LNG carriers αναδεικνύονται ως απόλυτα τεχνολογικά επιτεύγματα. Το νέο δεξαμενόπλοιο «Al Shelila», αποτέλεσμα…
Την ύστατη προσπάθεια ώστε να αποφευχθεί ένας νέος γύρος απεργιών, που θα παραλύσει τα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ και του Κόλπου του…
Σε μια σημαντική συμφωνία για την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων της προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη πολυεθνική εταιρεία μετάλλων και εξορύξεων Vale. Σύμφωνα με ανακοίνωση της…
Οι εμπορευματικές θαλάσσιες μεταφορές στην Αρκτική σημείωσαν νέο ρεκόρ το 2024, εξέλιξη που αντανακλά την πρόοδο που έχει καταγράψει στη Ρωσία στο σχέδιο εκμετάλλευσης…
Περιορισμένη άνοδο της τάξεως των 32 μονάδων κατέγραψε ο κύριος δείκτης της χύδην φορτηγού ναυτιλίας BDI την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου. Συνεπώς, ο BDI ανήλθε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ