
Ο Ντμίτρι Μεντβέντεφ, αναπληρωτής πρόεδρος του Συμβουλίου Ασφαλείας της Ρωσίας, κατηγόρησε σήμερα ένα πλοίο με νορβηγική σημαία ότι αρνήθηκε να προσφέρει βοήθεια στο πλήρωμα ρωσικού φορτηγού πλοίου το οποίο βυθίστηκε στη Μεσόγειο τη Δευτέρα, κάνοντας λόγο για αδικαιολόγητη πράξη.
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο Ursa Major, που ανήκε στην SK-Yug, θυγατρική της ρωσικής αμυντικής εταιρείας Oboronlogistics, αντιμετώπισαν προβλήματα τη Δευτέρα, έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε στο μηχανοστάσιό του, και βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας. Δεκατέσσερα από τα 16 μέλη του πληρώματός του διασώθηκαν, αφού ανέβηκαν σε σωσίβια λέμβο.
Τρεις εκρήξεις προκάλεσαν ρωγμές στο κύτος του πλοίου, «μια τρομοκρατική ενέργεια», όπως κατήγγειλε εκπρόσωπος της Oboronlogistics μιλώντας στο ρωσικό πρακτορείο RIA την Τετάρτη.
To ισπανικό κέντρο συντονισμού θαλάσσιων διασώσεων (MRCC) επεσήμανε την Τρίτη ότι έλαβε σήμα κινδύνου από το Ursa Major τη Δευτέρα, προσθέτοντας ότι δύο πλοία και ένα ελικόπτερο έσπευσαν στο σημείο.
Ο Μεντβέντεφ κατηγόρησε ένα πλοίο με νορβηγική σημαία ότι αρνήθηκε να προσφέρει βοήθεια όταν το Ursa Major βυθιζόταν.
«Ένα πλοίο με νορβηγική σημαία, το Oslo Carrier 3, αρνήθηκε να δεχθεί τους Ρώσους ναύτες του Ursa Major όταν αυτό βυθιζόταν στη Μεσόγειο. Τι άλλο να εξηγήσουμε; Είναι ασυγχώρητο!», έγραψε ο Μεντβέντεφ στο κανάλι του στο Telegram.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε σήμερα: «Αν όντως δεν προσφέρθηκε βοήθεια σε ανθρώπους που αντιμετώπιζαν κίνδυνο στη θάλασσα, αυτό αντίκειται στο διεθνές δίκαιο της θάλασσας και πρόκειται για μια εξοργιστική υπόθεση η οποία αξίζει την πλήρη καταδίκη».
Η εταιρεία στην οποία ανήκει το Oslo Carrier 3, η Bulkship Management AS με έδρα το Όσλο, απέρριψε τις κατηγορίες και τόνισε ότι προσέφερε βοήθεια.
«Το MRCC ζήτησε από τον καπετάνιο να μην ανεβάσει στο πλοίο το πλήρωμα που κινδύνευε, καθώς ένα σκάφος διάσωσης βρισκόταν καθ’ οδόν», εξήγησε σε σημερινή της ανακοίνωση.
«Στο μεταξύ η σωσίβια λέμβος τοποθετήθηκε με ασφάλεια δίπλα στο πλοίο μας μέχρι να φτάσει στο σημείο το σκάφος διάσωσης. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, κανένα μέλος του πληρώματος που βρισκόταν στη σωσίβια λέμβο δεν ήταν τραυματισμένο και δεν διέτρεχε άμεσο κίνδυνο», πρόσθετε η ανακοίνωση.
Ο Μεντβέντεφ, πρώην πρόεδρος της Ρωσίας και στενός συνεργάτης του νυν Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, εκτίμησε ότι η στάση του πληρώματος του Oslo Carrier 3 εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αντιρωσικών ενεργειών στις οποίες επιδίδεται η Ευρώπη.
Μάλιστα τόνισε ότι η Μόσχα θα χρειαστεί να τιμωρήσει «με κάθε διαθέσιμο τρόπο», ακόμη και υβριδικό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ