
Ανησυχία επικρατεί στις τάξεις των κρατών-μελών της ΕΕ μετά τις πρόσφατες δηώσεις του Υπουργού Ενέργειας του Κατάρ και Διευθύνοντος Συμβούλου της QatarEnergy, Saad al-Kaabi.
Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο πρόσφατης συνέντευξής του στους Financial Times, ο Saad al-Kaabi δήλωσε ότι το Κατάρ θα διακόψει τις αποστολές LNG στην Ευρώπη, εφόσον βρεθεί στο στόχαστρο της νέας Οδηγίας Δέουσας Επιμέλειας για την Εταιρική Βιωσιμότητα (Corporate Sustainability Due Diligence Directive) που ενέκρινε πρόσφατα η ΕΕ.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της νέας οδηγίας, η ΕΕ απαιτεί από τις μεγαλύτερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην επικράτειά της να διασφαλίσουν ότι στις εφοδιαστικές τους αλυσίδες δεν υπάρχουν θύματα καταναγκαστικής εργασίας και δεν προκαλούνται περιβαλλοντικές ζημιές. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τη νέα οδηγία, προβλέπονται πρόστιμα έως και 5% επί του συνολικού κύκλου εργασιών των εταιρειών.
«Δεν θα δεχτώ να τιμωρηθούμε, θα σταματήσω να στέλνω φυσικό αέριο στην Ευρώπη», δήλωσε ο Saad al-Kaabi. Επίσης, επισήμανε ότι η ΕΕ θα πρέπει να επανεξετάσει τη συγκεκριμένη οδηγία και διαβεβαίωσε ότι το Κατάρ δεν θα αθετήσει τις υπάρχουσες συμβάσεις προμήθειας LNG, αλλά θα εξετάσει νομικές οδούς για την αντιμετώπιση των σκληρών προστίμων. Σημειώνεται ότι ένα πρόστιμο 5% στα συνολικά έσοδα της QatarEnergy θα ανερχόταν στα $2,5 δισ.
Οι δηλώσεις του Καταριανού αξιωματούχου εγείρουν ανησυχία σχετικά με την ενεργειακή επάρκεια της Ευρώπης, καθώς ένα σενάριο διακοπής των προμηθειών LNG από το Κατάρ θα σήμαινε μια νέα ενεργειακή κρίση. Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, το Κατάρ έχει αποστείλει συνολικά 37,1 εκατ. τόνους LNG στην Ευρώπη, καλύπτοντας περίπου το 12-14% των αναγκών LNG της Γηραιάς Ηπείρου, σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αλλαγή δεδομένων για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία φέρνει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (Σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ