Έντονη δραστηριότητα κατέγραψαν και φέτος οι Έλληνες πλοιοκτήτες στο μέτωπο των παραγγελιών, με τα δεξαμενόπλοια να πρωταγωνιστούν.
Σύμφωνα με το μηνιαίο report της Xclusiv για τον Δεκέμβριο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν 127 δεξαμενόπλοια και συγκεκριμένα 9 VLCCs, 26 Suezmaxes, 19 Aframaxes/LR2, 22 Panamaxes/LR1, 26 MR2, 18 MR1 και 7 Small Tankers. Ως εκ τούτου, το μερίδιό τους στο παγκόσμιο orderbook ανέρχεται στο 27%.
Την ίδια στιγμή, το 13% του orderbook των bulk carriers έχει ελληνική υπογραφή. Εντός του 2024, οι Έλληνες έχουν παραγγείλει 38 bulk carriers (4 Capesizes, 19 Kamsarmaxes, 12 Ultramaxes και 3 Handysizes), με αποτέλεσμα το «ελληνικό» orderbook bulk carriers να αριθμεί 173 πλοία.
H δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στα containerships είναι πιο περιορισμένη, καθώς οι παραγγελίες τους φέτος διαμορφώνονται σε τριάντα. Κατά συνέπεια, η συμμετοχή τους στο παγκόσμιο orderbook περιορίζεται στο 5%. Τέλος, έχουν προβεί στην παραγγελία 8 LNG carriers και 27 LPG carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ