
Η αξιοποίηση της ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας συνεχίζει να οδηγεί την ανάπτυξη καινοτόμων έργων παγκοσμίως, με την Kongsberg Maritime να πρωτοστατεί σε ένα νέο, υψηλής τεχνολογίας project στη ναυτιλία. Στο πλαίσιο της συνεργασίας της με την Compagnie Maritime Monegasque (CMM) και την Petrobras, η εταιρεία θα παράσχει σχεδιασμό και τεχνολογικές λύσεις για έξι υπερσύγχρονα υβριδικά πλοία υποστήριξης πλατφόρμας (Platform Supply Vessels ‒ PSVs), χωρητικότητας 5.000 dwt.
Τα νέα πλοία, μήκους 92 μ., βασίζονται στο καινοτόμο μοντέλο UT7420, τη νεότερη έκδοση της επιτυχημένης σειράς σχεδίων UT της Kongsberg Maritime. Διαθέτουν υβριδικά συστήματα πρόωσης τελευταίας γενιάς, που συμβάλλουν σε δραστική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Οι λύσεις αυτές ενσωματώνουν τεχνολογίες αιχμής, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα σε σύγκριση με τα συμβατικά πλοία.
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού είναι η δυνατότητα αναβάθμισης των πλοίων ώστε να χρησιμοποιούν καύσιμο αιθανόλης. Αυτή η τροποποίηση μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και 70%, προσφέροντας μία από τις πλέον βιώσιμες επιλογές για υπεράκτιες δραστηριότητες.
Τα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανάκτησης πετρελαιοκηλίδων, ενισχύοντας τις δυνατότητες περιβαλλοντικής διαχείρισης στις υπεράκτιες επιχειρήσεις της Petrobras. Η τεχνολογία αυτή καθιστά τα πλοία ιδανικά για χρήση σε ευαίσθητα οικοσυστήματα.
Το έργο αυτό αποτελεί ένα ακόμα ορόσημο για την ανάδειξη της Ευρώπης σε ηγέτιδα δύναμη στην ανάπτυξη βιώσιμων τεχνολογιών και υποδομών. Η συνδυασμένη τεχνογνωσία και καινοτομία της Kongsberg Maritime αποδεικνύουν ότι η ευρωπαϊκή τεχνολογία παραμένει στην αιχμή των εξελίξεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την πώληση με σκοπό την ανακύκλωση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίoυ «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» γνωστοποίησε η Attica Group. To «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», πλοιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας,…
Η ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα γυρνάει σελίδα, καθώς η European Community Shipowners’ Association (ECSA) μετονομάζεται σε ECSA European Shipowners. Η συγκεκριμένη απόφαση έλαβε χώρα με…
Η εμπιστοσύνη των CEOs στην ανάπτυξη κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, παρά το ασταθές γεωπολιτικό και οικονομικό τοπίο. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής έρευνας…
Το 8ο Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF 2025) ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στο Ηράκλειο της Κρήτης, στις 6-7…
Η τεχνολογία των λιμένων της Ινδίας εισέρχεται σε νέα εποχή βιωσιμότητας, με τον Οργανισμό Λιμένος V. O. Chidambaranar να ηγείται μιας σημαντικής πρωτοβουλίας προς…
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου…
Παρότι το status quo στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα έχει μεταβληθεί άρδην τα τελευταία έτη, η Νότια Κορέα αναμένεται να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα…
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ