Εν μέσω πολιτικών, οικονομικών και γεωπολιτικών ανακατατάξεων, που αναμένεται να συνοδεύσουν την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, ο ενεργειακός τομέας της Κίνας εισέρχεται σε μια νέα περίοδο αβεβαιότητας.
Ο νεοεκλεγείς Πρόεδρος των ΗΠΑ μοιάζει αποφασισμένος να εντείνει τις εμπορικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο, με στόχο την αναδιάρθρωση της αγοράς ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, το ενδεχόμενο ενίσχυσης των κυρώσεων κατά του Ιράν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τον ενεργειακό τομέα της Κίνας. Υπενθυμίζεται ότι το Ιράν εξάγει περίπου 1,5 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, κυρίως στην Κίνα.
Ως εκ τούτου, σύμφωνα με ανακοίνωση της Sinopec, του μεγαλύτερου διυλιστηρίου της Ασίας, η κινεζική κατανάλωση πετρελαίου εκτιμάται ότι θα κορυφωθεί μέχρι το 2027, αγγίζοντας τους 800 εκατ. τόνους πετρελαίου.
Η εν λόγω εκτίμηση αντανακλά επίσης την επιβραδυνόμενη ζήτηση ντίζελ και βενζίνης της Κίνας. Ειδικότερα, η στροφή στα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να εκτοπίσει περίπου το 15% της κινεζικής κατανάλωσης βενζίνης, η οποία εκτιμάται ότι θα ανέλθει στους 173 εκατ. τόνους το 2025. Αντίστοιχα, η ζήτηση ντίζελ αναμένεται να μειωθεί κατά 5,5%, στους 174 εκατ. τόνους, το 2025, ως απότοκο της ραγδαίας ανόδου των πωλήσεων φορτηγών κατανάλωσης LNG.
Τέλος, η Sinopec επισήμανε ότι η κατανάλωση φυσικού αερίου της Κίνας μπορεί να κορυφωθεί νωρίτερα, αλλά σε υψηλότερο επίπεδο από ό,τι προέβλεπε πέρυσι. Μέχρι το 2030, η κατανάλωση φυσικού αερίου της Κίνας αναμένεται να φτάσει τα 570 δισ. κ.μ. (bcm) και να σταθεροποιηθεί σε περίπου 620 bcm μεταξύ 2035 και 2040.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η 32η ετήσια τελετή απονομής των βραβείων AMVER, που διοργανώνεται παραδοσιακά από το Propeller Club Πειραιά, σε συνεργασία με την Πρεσβεία των ΗΠΑ στην…
Στη δίνη της κλιματικής αλλαγής βρίσκεται η παραγωγή ζάχαρης της Ινδίας, καθώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναγκάζουν τους παραγωγούς να αναθεωρήσουν προς τα κάτω…
Σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το Ίδρυμα Ωνάση σχεδιάζει να μετατρέψει 22 δημόσια γυμνάσια και λύκεια σε Δημόσια Ωνάσεια σχολεία (11 Γυμνάσια…
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζει να προχωρά με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως, με το 2024 να χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος…
Το ρωσικό φορτηγό πλοίο «Ursa Major» βυθίστηκε στα διεθνή ύδατα της Μεσογείου, μεταξύ της Ισπανίας και της Αλγερίας με δύο μέλη του πληρώματός του…
Tα 21 δισ. ευρώ προσέγγισαν τα έσοδα από τον τουρισμό στο δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, φέτος. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος, οι…
Διαταραχών συνέχεια στις τακτικές γραμμές αναμένουν κορυφαίοι φορτωτές, απόρροια ενός συνδυασμού παραγόντων. Στο report της Ocean Freight Market Outlook December 2024, η DHL Global…
To μπαράζ παραγγελιών συνεχίζει η Cosco Shipping Bulk, ο βραχίονας διαχείρισης bulk carriers του κινεζικού conglomerate China Cosco Shipping Corp. Ειδικότερα, η εταιρεία συνήψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ